Filmrepliker du älskar!

Brians mamma: "Myrra! Myrror är farliga, dom bits! Dränk den i vattenhinken!"

Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad hon säjer på engelska. Vet någon?
 
Inte direkt en filmreplik men en mening ur boken "Varsel", alltså The shining:
"Då började hissarna gå igen."

Jag brukar tänka på den när jag är ensam på jobbet på kvällen :cautious:.
Ursäkta OT.
 
"Ivanova is always right. I will listen to Ivanova. I will not ignore Ivanova's recommendations. Ivanova is God. And if this ever happens again, Ivanova will personally rip your lungs out. Babylon Control out."

Hon är en av mina favoriter :D
 
"Now out of that 50, how many gods do you think I must have offended to have ended up with G'Kar's teeth buried so deeply in my throat that I can barely breathe?"

"All of them?"

"Sounds right. And now I have to go back to the Council and explain to them that in the interest of peace the Centauri government will agree to give quadrant 37 to the Narns. I think I will stick my head in the station's fusion reactor. It would be quicker. And I suspect, after a while I might even come to enjoy it. But this -- this, this, this is like being nibbled to death by .. what are those Earth creatures called? Feathers, long bill, webbed feet .. go 'quack' .."

"Cats."

"Cats. I'm being nibbled to death by cats."

:rofl:
 
"Now out of that 50, how many gods do you think I must have offended to have ended up with G'Kar's teeth buried so deeply in my throat that I can barely breathe?"

"All of them?"

"Sounds right. And now I have to go back to the Council and explain to them that in the interest of peace the Centauri government will agree to give quadrant 37 to the Narns. I think I will stick my head in the station's fusion reactor. It would be quicker. And I suspect, after a while I might even come to enjoy it. But this -- this, this, this is like being nibbled to death by .. what are those Earth creatures called? Feathers, long bill, webbed feet .. go 'quack' .."

"Cats."

"Cats. I'm being nibbled to death by cats."

:rofl:

Varifrån kommer det där? :rofl:
 
”What we've got here is failure to communicate.”

”Frankly, my dear, I don't give a damn.”

"I ate his liver with some fava beans and a nice chianti."

"Get busy living, or get busy dying."
 
"Här i Sverige talar vi svenska!" (Kan ha tillskrivit en film detta citat utan att det ens sagts, det var så länge sedan jag såg den :o).

"Det finns bara ett ord för såna som du, och det är ondska, ondskan i sin renaste form."
"Men det ryktas att han är socialdemokrat"

"- Hur säger man hej på finska? - hej.."

"I just missed your heart"
"Kissing requires a total of 34 facial muscles, and 112 postural muscles. The most important muscle involved is the orbicularis oris muscle, because it is used to pucker the lips."
 
Ett par repliker jag använder ofta;

"Här är vi och hit skulle vi och det är här" *pekar på tre olika punkter på kartan*

"Nu är det bra.. nu är det dåligt.." De är från samma program, finns många fler bra repliker därifrån :heart

och "det är väl ingen som snor en polisbil" från en annan film.

//r
 

Liknande trådar

Fritid Hej! Minns en film jag såg när jag var yngre men som jag verkligen inte kan hitta och minns inte namnet, kanske någon känner igen den...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: Milene
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 808
Senast: Twihard
·
Relationer Behöver lite råd. Svaret är säkert självklart för dom som inte sitter mitt i det sas men för mig är det inte lika självklart. Jag är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 041
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 149
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp