Springsteen

Trådstartare
Kan inte buke leverera som vanligt och ge förslag på ruskigt bra filmer? Jag och sambon har filmtorka och har sett så himla mycket dåliga filmer på sista tiden.

Jag avskyr romantiska filmer, men annars är det inte så noga. :)
 
Kan inte buke leverera som vanligt och ge förslag på ruskigt bra filmer? Jag och sambon har filmtorka och har sett så himla mycket dåliga filmer på sista tiden.

Jag avskyr romantiska filmer, men annars är det inte så noga. :)

Jag och sambon har sett igenom många av de oscarsnominerade filmerna! Och dessa kan jag verkligen rekommenderar:

American niper
The theory of everthing
Whiplash
Boyhood
The grand Budapest hotel
Foxcatcher
Interstellar
Still Alice
Big Hero 6
 
Nämn några filmer ni gillar så blir det lite lättare att tipsa :)

Vi är allätare, pulp fiction, fight club, Forest gump, braveheart, seven, the Grand Budapest hotel, big fish, Amelie from Montmartre, diverse marvel, det mesta när det gäller historiska filmer, sci-fi etc.
 
Vi är allätare, pulp fiction, fight club, Forest gump, braveheart, seven, the Grand Budapest hotel, big fish, Amelie from Montmartre, diverse marvel, det mesta när det gäller historiska filmer, sci-fi etc.

OK! Då tipsar jag om ett pgäng filmer som jag sett på sistone: Atonement (svenska: Försoning) - utspelas i 1930-talets England och kretsar kring en kärlekshistoria utan att vara en kärleksfilm, Spirited away - trodde inte att jag gillade anime men denna var underbar, 2001: A Space Odyssey - en klassiker i sci-fi genren! Interstellar är en blek kopia, Into the Wild - sorligaste och underbaraste film jag sett, baserad på verklig historia samt 12 years a slave - Oscarsvinnare som inte lämnar någon oberörd.

Hoppas ni inte har sett alla! :).
 
The Grand Budapest Hotel är ju alldeles fantastisk! Fargo är en annan favorit. Sedan är jag barnsligt förtjust i Tillbaka till framtiden.
 
Kan inte buke leverera som vanligt och ge förslag på ruskigt bra filmer? Jag och sambon har filmtorka och har sett så himla mycket dåliga filmer på sista tiden.

Jag avskyr romantiska filmer, men annars är det inte så noga. :)


Har du testat tastekid.com ? Du får filmförslag utifrån de filmer du gillar :up:
 
Taken filmerna med Liam Neeson, men också Spielbergs tv-film-serie Taken!

Serien Firefly med avslutande filmen Serenity.

Resident Evil-filmerna.

Och för lite mer humor - Burke & Hare :D
 
Sitter och läser novellen som Bladerunner baserad på så den ska vi se om när jag är klar.

Sen gillar vi the A-team! Tycker det är synd att de inte gjorde ett par filmer till.

En film vi såg som var väldigt annorlunda mot vad vi trodde var Horns, vi blev berörda både min man och jag.

Mer roligt är i så fall Galaxy Quest och Mortdecai
 
The Kingdom (2007 med Jamie Foxx) - glatt överraskad, istället för enbart krig och skjuta skjuta så täckte den faktist politiken rätt bra (och ingen kärleks historia i sikte).

2001: A Space Odyssey - en klassiker i sci-fi genren! Interstellar är en blek kopia,

Kan inte annat än att hålla med, såg 2001: A Spacer Oddyssey efter Interstellar och insåg att anledningarna till att jag var så irriterad på den senare var helt befogade! Filmen är från 1968 och helt sjukt bra filmad, att han sedan fattat att man faktist kan göra en bra film utan att knöla den full med repliker bara för att är helt underbart och passar perfekt.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 498
Senast: sjoberga
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: Twihard
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 148
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp