###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.

Miagi

Trådstartare
Hej!

Jag fick starta en ny tråd.
Nu har jag äntligen hittat tillbaka hit till buke och suttit och kollat igenom alla fina filmer ni lagt upp! Många är verkligen inspirerande:d
Sen så låstes tråden när jag fixat film å allt!

Så nu får vi väl fortsätta i denna :D

Jag vet inte om någon minns mig och mina förra hästar Nagila och Malka (som avlivades akut) och nu då fuxen Kanel som köptes -11 som har behövt 2 år på sig för att lägga om grunderna och nu börjar det iallfall se bra ut och gångarterna börjar utvecklas:) Jättekul!

Vi tävlade senast en LA:3 på 65%, andra försöket (59% på första) så jag är jättenöjd.

Jag har ju fått barn mitt i allt dessutom och har nu börjat hitta tillbaka i kroppen och ridningen. Men oj vad svag jag känner mig i många lägen..O_o:cautious:

Så nu får jag bidraga med en film på mitt knasiga fuxsto:

http://youtu.be/GqCHHKu__Bg

där är det programträning på LB:3 som sker..

Miagi
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Härlig häst som kommer bli superfin med lite mer styrka och bärighet! Jag gillar att du rider så mycket framåt, keep up the good work! :)
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Det där skrattet känner jag igen, LH?

Och er känner jag igen, hon är superfin!
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

:D visst låter det som LH!?

Miagi jättefint ridet, kommer bli kanon! och hälsa LH från mig ;)
 
Senast ändrad:
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Alltså är det bara hos mig, eller är filmen av usel kvalitet? Jag såg nästan ingenting :(
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Ja det är ingen jättebra kvalité tyvärr. På min dator så är det sämst i början men blir åtminstone bättre efter halva.. Får försöka återkomma med något nytt å fräscht ;)
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Riktigt fin häst du har :)! Himla söt namn dessutom


*kl*
Jag var igår iväg och tävlade ett underbart sto som jag hjälper en vän med för försäljning och träning, rider henne 2ggr/vecka. Tror det var 9e gången jag satt på henne igår, hennes första tävling på lite drygt 2 år.
Skötte sig med den äran och tog en 4e placering på 67%! Mkt nöjd!

Strega och jag 29/9
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

du ska vara mkt nöjd! ser riktigt trevligt ut :)

Kul att se dig på en annan häst :D

Har satt igång stallägarens 4åring igen efter sommarvila och inför saluvisning, blev ingen film av det, men träningsvärken gör sig påmind och jag går nu som en pingvin typ :crazy: blir så när man inte sitter på hästar kontinuerligt längre hehe!
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Tack så mkt! :)
Nej händer inte så ofta för tillfället med heltidsjobb ^^

Aj aj, låter inte som en behaglig träningsvärk!! :p
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

*KL

Superhärligt pass på Ninya som var på toppenhumör på ängen idag :love:
http://www.youtube.com/watch?v=QFcaADCcZoE&feature=youtu.be

Oklippt film, var inte ett dugg ridsugen idag, men den känslan försvann väldigt snabbt. Ninya var grym idag. Sedan hjälper det såklart att man får lite extra bjudning och benaktivitet när man rider på ängen med. Kan inte påstå att jag var sådär jätteseriös under passet, utan det var mer rida-och-njuta-pass, men jag är hyfsat nöjd med mig själv ändå, för arbetar gör hon inte helt gratis var i världen man än är.

Hon ser klockrent halt ut i en skänkelvikning till höger i början, det beror på mig då jag var otajmad (bland annat) och hon spände till och då tappar takten.
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Vilken jäkla skillnad! Vilket jobb du lagt ner!

En liten, oerhört förenklad tanke jag tycker du ska ha med dig. Varje gång hästen blir ostadig och du börjar korrigera med handen, kom då ihåg att det istället är bakbenen du behöver aktivera samt lossa hästen över ryggen. I längden tjänar du inte på att korrigera med handen, det får man bara göra när man uppvisningsrider (dvs tävling), hemma bör du korrigera hästen korrekt, dvs arbeta med aktivitet och lösgjordhet. Så fort hästen kommer loss lite mer syns det på din hand, för då kommer den fram och stilla, där den ska vara.

Men igen: Ni har gjort en fantastisk resa!
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

*kl*

Lite film från idag på Juno. Är väl medveten om att det är jämntjockt men just nu är jag bara så otroligt nöjd med att han travar runt så här för egen maskin. Vissa pass när han själv bjuder till och har lite extra bjudning har jag kunnat börja rida lite små tempoväxlingar och nöter övergångar. Är svårt bara när han inte bjuder till eftersom jag hamnar i tjatläge och han bara stänger av och vill absolut ingenting då.

http://www.youtube.com/watch?v=S0CIcGlXJyI&feature=c4-overview&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Ja det tar sig:). Dom dagar han verkligen travar (som i lördags då han vara amazing:love:) får han ett helt underbart gung. Dom stunderna har jag hopp att han nog kan bli lite dressyrhäst iaf:p.
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Tack så hemskt mycket :o:)

Jag veeet ju att när hon går emot handen och/eller spänner sig så är det det sekundära problemet. Försöker tänka på det, men det är svårt. Sedan är hon heller inte sådan som faller på plats bara man tänker mer framåt när hon blir ostadig eller spänd - om man bara ber om mer framåt då så fortsätter hon vara minst lika spänd och över handen, bara i högre hastighet. Men jag jobbar med det, vet att jag pillar mer än jag borde och behöver.
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Vad fin han har blivit, jag har sett er i 09 traden tidigare.
Det dar blir nog en fin fin dressyrponny.


KL

Har klippt ihop en film pa Rio nu, det ar fran Tyskland forra hosten samt i England i vintras. Far se om jag vagar ta med filmkameran ut i stallet i veckan. :o

Bor borja spela om man klickar pa bilden...tror jag.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp