###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Från dagens utflykt. Jag är skitförkyld och ser att jag nu visst sitter som en kratta (en "försiktig" mes-sits), men men -det ska jag väl lyckas rätta till nån gång :p


Tycker du rider jättebra! Det ser trevligt och harmoniskt ut! Verkligen bra kämpat! :):bow:
 
Nej du sitter inte som en kratta men hon placerar över dig på höger sida? Är mest troligt hon som tycker det är käckt för då kan du inte riktigt få henne att jobba med ett svagt vänster bakben?

Jo! Jag har helt "glömt bort" att sätta mig i sadeln och sitter framåtlutad med händerna i knät. Well, nyttigt att titta på film så man kan börja justera innan det sätter sig alldeles.
Så är det nog, hon är ju inte spikrak om man säger så -även om det bättrat sig och hon inte sladdar fullt så mycket.
 
Ett par snuttar från onsdagens träning. Börjar lära känna min egen häst nu vilket helt klart skapar bättre ridning. Väldigt mycket jobb kvar på att jag måste bli bättre positonerad i sadeln för att kunna få honom starkare, kvickare och mer lösgjord.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155177730026585&id=561056584

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155177709771585&id=561056584

Jag kan inte se filmerna. Står bara "content not found".
 
@Waco jisses frid vilken galopp! Han ser ut som min 6-åring...hon har också jättegaloppen Allan...är bara riden sen oktober pga skada som 5-åring i februari. Hon hänger inte ihop för 5 öre men älskar hennes gångarter!
 
Nu är det inte jag i tömmarna (inte min starka sida nämligen :o) men måste visa upp561056584
ra framsteg! För 6 månader sedan gick det inte ens att leda Frans på denna ridbana utan att han kastade sig av den och vägrade gå upp på den igen....
 
Vi var iväg på nytt ställe idag. Hon är jätteduktig att vara iväg med, här var det lite mer saker att titta på än "hemma" bl.a vattenmatta och en del andra prylar runt om paddocken men det var inga problem. Mamma ledde henne runt när jag tog på mig stövlarna så hon hann kika lite i lugn och ro.

Det blev lite filmat och det kan ju alltid vara kul att se. Det är lite ostadigt och sådär men även bra bitar. Mest anmärkningsvärd inställningen - hallå eller, det rullar ju på utan katastrofer :p I galoppen i slutet klippte jag inte bort det lilla tjafset utan det får vara kvar. Så kan det också se ut liksom, men viktigast här är att det inte är så mycket och att vi kommer över det. Titta även hur lugn hon är efter galoppen - tidigare blev hon så himla stressad efter galoppen. För ett par veckor sedan (eller ja, sist jag galopperade... har inte galopperat på 3v) sprang hon med huvudet rakt upp och gick inte att lugna efter galoppen, nu sänkte hon sig nedåt istället. Bra!
Hon är lite grejig i munnen som ni säkert ser, men hon ska till tandläkaren på torsdag så får se hur hon ser ut i munnen då...
 
Vi var iväg på nytt ställe idag. Hon är jätteduktig att vara iväg med, här var det lite mer saker att titta på än "hemma" bl.a vattenmatta och en del andra prylar runt om paddocken men det var inga problem. Mamma ledde henne runt när jag tog på mig stövlarna så hon hann kika lite i lugn och ro.

Det blev lite filmat och det kan ju alltid vara kul att se. Det är lite ostadigt och sådär men även bra bitar. Mest anmärkningsvärd inställningen - hallå eller, det rullar ju på utan katastrofer :p I galoppen i slutet klippte jag inte bort det lilla tjafset utan det får vara kvar. Så kan det också se ut liksom, men viktigast här är att det inte är så mycket och att vi kommer över det. Titta även hur lugn hon är efter galoppen - tidigare blev hon så himla stressad efter galoppen. För ett par veckor sedan (eller ja, sist jag galopperade... har inte galopperat på 3v) sprang hon med huvudet rakt upp och gick inte att lugna efter galoppen, nu sänkte hon sig nedåt istället. Bra!
Hon är lite grejig i munnen som ni säkert ser, men hon ska till tandläkaren på torsdag så får se hur hon ser ut i munnen då...

Jag gillar hennes bakben skarpt, jag kan tänka mig att när (ja jag håller stenhårt på när, inte om!) det lossnar kommer det vara bra tryck på henne i bak. Bra till passagen sen!
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 383
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 852
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp