###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Nu har jag smygit runt här på dressyrforumet i tystnad ett tag, men nu har jag tagit mod till mig att lägga ut filmer på oss. Vi har nästan enbart tävlat hoppning fram tills för några månader sedan då jag av olika anledningar valde att sadla om till dressyr.
Detta är från gårdagens tävlingsstarter. Varken känslan eller resultatet var på topp. Hon kändes missnöjd med något och spände till och blev ostadig i formen och jag blev passiv och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Vi får helt enkelt träna mer till nästa gång :idea::idea:

LA:3, 62%

Msv C:2, 57%
 
Nu har jag smygit runt här på dressyrforumet i tystnad ett tag, men nu har jag tagit mod till mig att lägga ut filmer på oss. Vi har nästan enbart tävlat hoppning fram tills för några månader sedan då jag av olika anledningar valde att sadla om till dressyr.
Detta är från gårdagens tävlingsstarter. Varken känslan eller resultatet var på topp. Hon kändes missnöjd med något och spände till och blev ostadig i formen och jag blev passiv och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Vi får helt enkelt träna mer till nästa gång :idea::idea:

Vilken fin häst du har! Henne gillade jag direkt :love: Ser ut att ha en fin inställning. När hon blir lugnare i munnen kommer hon bära sig bättre och ni kommer bli riktigt vassa på banan :up: "Man blir aldrig fullärd" som någon gammal dressyrryttare sade.
 
Vilken fin häst du har! Henne gillade jag direkt :love: Ser ut att ha en fin inställning. När hon blir lugnare i munnen kommer hon bära sig bättre och ni kommer bli riktigt vassa på banan :up: "Man blir aldrig fullärd" som någon gammal dressyrryttare sade.

"När hon blir lugnare i munnen kommer hon att bära sig bättre..." Hur menade du nu?
 
Min dam har varit ute igen och levererar som alltid :bow: I helgen gick hon en LC1 och LB1 och vann båda klasserna på 71 resp 72 procent. Detta trots att jag höll på att rida fel i LCn, missade typ alla halter och missförstånd i LBn. Inget är hennes fel utan är som alltid magisk :love: Kort bana passar inte riktigt henne men hon vill så väl ändå.

Film från förra tävlingen där hon blev placerad i LB3:
 
Nu har jag smygit runt här på dressyrforumet i tystnad ett tag, men nu har jag tagit mod till mig att lägga ut filmer på oss. Vi har nästan enbart tävlat hoppning fram tills för några månader sedan då jag av olika anledningar valde att sadla om till dressyr.
Detta är från gårdagens tävlingsstarter. Varken känslan eller resultatet var på topp. Hon kändes missnöjd med något och spände till och blev ostadig i formen och jag blev passiv och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Vi får helt enkelt träna mer till nästa gång :idea::idea:

Vad kul att ha en så fin hopphäst så du kan sadla om så fort! Det kommer bli riktigt bra med tiden men ni är ju inte riktigt "där" än i lösgjordhet o form, därav dina poäng. Jobbar du bara vidare några månader med en bra tränare så kommer du snart dit för ambition har ju både du o din fina häst!
 
@Olympus Så härlig häst och du rider trevligt! Förstår kanske inte riktigt varför du valde att starta MsvCn? Det saknas lösgjordhet och bärighet för att du ska få till de samlande rörelserna (skolorna, bakdelsvändningarna, enkla bytena). Men när ni har den bärigheten kommer ni briljera på banan! Riktigt kul att se en hoppryttare rida så väl!
 
Ingen ridfilm, men vacker dressyrhäst iaf! Fina Kapten, man måste ju få skryta lite över sin nya häst :love: använts som hopphäst i Litauen och är dåligt musklad just nu, men med lite träning så kanske jag till och med vågar ut på tävlingsbanan i framtiden!

https://www.instagram.com/p/BXDW3fwn0A8/
Då såg jag inlägget din tränare skrev på FB om att du köpt. Grattis! Verkar vara en trygg kille :) varför sålde hon?
 
Då såg jag inlägget din tränare skrev på FB om att du köpt. Grattis! Verkar vara en trygg kille :) varför sålde hon?
Tack! Planen var att rida till och utbilda honom och sedan sälja nästa sommar, men nu har hon fått nytt jobb som kommer göra att hon blir borta varannan vecka. Så då passade hon på att sälja till mig :) Jaa han är väldigt vänlig och trevlig, men lite strykskygg och lätt i baken. Dom har väl kanske inte varit helt snälla mot honom i Litauen. Men det lugnar sig nog med tiden :)
 
@Olympus Så härlig häst och du rider trevligt! Förstår kanske inte riktigt varför du valde att starta MsvCn? Det saknas lösgjordhet och bärighet för att du ska få till de samlande rörelserna (skolorna, bakdelsvändningarna, enkla bytena). Men när ni har den bärigheten kommer ni briljera på banan! Riktigt kul att se en hoppryttare rida så väl!
+ @DressageNerd och @Novali01
Tack för era snälla kommentarer :)
Vi var inte på topp för dagen men hade åkt ganska långt, därav att jag kände att jag ändå ville starta MsvCn, när vi ändå var där. Det finns ingen prestige när jag tävlar den här hästen utan vi kör på men det vi tycker är kul för dagen. Hon är inte så känslig och dessutom 12 år och gjort en del i sitt liv så jag kan testa och se hur det går typ. Hon ska inte säljas så ett dåligt resultat spelar inte så stor roll liksom. Vi fokuserar på det positiva och försöker ha roligt :D Med en yngre häst hade jag såklart tänkt mer långsiktigt.
Jag vill dock tillägga att vi är kvalade till MSV B, så vi har ju faktiskt ridit på betydligt bättre procent än så här :p
 
Hade kameran uppställd idag när jag red min ena medryttarhäst. Blir ju ingen toppenfilm med kameran på sargen, rider ur bild och sånt ibland :angel:
Inte ridit den här jättelänge men han är himla go :love:
Valack -08 e. Don Marcello ue. Wild Dance


(Har inte orkat klippa filmen så den är ganska lång..)
 
Film från gårdagens träning där vi red igenom Lb2. Sakta men säkert börjar vi bli tävlingsklara... Tyvärr lite bonusmaterial i skritten  :rofl: :cautious: men det växer han väl ifrån....


Slyngelfasoner! Han tycker att han är skittuff :meh::cautious:
Men himla fin resterande :up:
 
Film från gårdagens träning där vi red igenom Lb2. Sakta men säkert börjar vi bli tävlingsklara... Tyvärr lite bonusmaterial i skritten  :rofl: :cautious: men det växer han väl ifrån....


Haha Tramsfrans! Men resten är ju fint, och tycker du löser extramaterialet fint och stilla!
 
Idag har vi varit och tävlat. Bättre känsla än sist men alldeles för mycket missar (byten :p) för att det skulle bli bra procent. I msv C:n är jag lite besiviken att jag inte fick igenom henne bättre i skolorna då vi tränat mycket på det, i andra slutan glömde jag dock bort vad jag skulle göra och sen fick jag aldrig riktigt till det :p

 
@Waco Han är ju för tråkig där i skritten, men i övrigt har han ju enormt fina kvaliteer! Galoppen är så fin men han visar varför jag gillar mina pytteponnier-era kortsidor är slut på tre galoppsprång typ :D!
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
655
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 824
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp