###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Jag är storhästryttare lite tillfälligt i ett par veckor. Har en 12-årig swb-valack (e Rubinrot-Vermouth) medan hans matte är på semester. Han har inte varit igång så mycket under sommaren och är i lite igångsättningsfas. Går annars MsvB och är väldigt fint riden. Otroligt roligt att komma upp och rida riktig dressyrhäst haha :D. Detta är första gången jag känner på honom på banan och jag fick lite hjälp att få till tempot, är som lite skillnad mot vad jag är van vid.

https://www.instagram.com/p/BYlIqntHRTU/?taken-by=mysdressyr
 
Jag är storhästryttare lite tillfälligt i ett par veckor. Har en 12-årig swb-valack (e Rubinrot-Vermouth) medan hans matte är på semester. Han har inte varit igång så mycket under sommaren och är i lite igångsättningsfas. Går annars MsvB och är väldigt fint riden. Otroligt roligt att komma upp och rida riktig dressyrhäst haha :D. Detta är första gången jag känner på honom på banan och jag fick lite hjälp att få till tempot, är som lite skillnad mot vad jag är van vid.

https://www.instagram.com/p/BYlIqntHRTU/?taken-by=mysdressyr
Var jättekul att se dig på stor häst! Minns när du hade ditt sto...du rider enormt mycket bättre nu!
 
Var jättekul att se dig på stor häst! Minns när du hade ditt sto...du rider enormt mycket bättre nu!

Ja herregud. När jag hade Tetris var det konstant frustration för jag kom aldrig till ridning. Jag satt och var rädd och fick aldrig nånsin henne på mina hjälper. Jag visste ju vad jag skulle göra och att jag kunde egentligen men det funkar inte när en själv är rädd och hästen inte helt fräsch (jättekonstigt va...). Borde gett upp mycket mycket tidigare med henne, men jag var både alldeles för sentimental och för envis. De senaste sex åren med alla ponnier och Barb i synnerhet, har varit guld för mig. Äntligen har jag kommit till riktig ridning och kunnat utvecklas! Känns rätt häftigt ändå att kunna komma upp på stor häst och visa att all min ponnyridning har gett resultat :).
 
@fio och @Novali01 Jepp det är Mygels (hahaha, hon hette Mygel här iaf när det begav sig) Ove :). Han gick lite MsvB fram till -15 sen har matte varit lite krasslig i omgångar. Men i våras kom han ut på banan igen först med låneryttare och sen med Mygel själv och var tillbaka i jättefin form med placeringar i MsvC. Nu filas bytena på för att komma ut i MsvB igen. Tyvärr är höstsäsongen i princip obefintlig här i år, så det blir väl till nästa år.
 
@fio och @Novali01 Jepp det är Mygels (hahaha, hon hette Mygel här iaf när det begav sig) Ove :). Han gick lite MsvB fram till -15 sen har matte varit lite krasslig i omgångar. Men i våras kom han ut på banan igen först med låneryttare och sen med Mygel själv och var tillbaka i jättefin form med placeringar i MsvC. Nu filas bytena på för att komma ut i MsvB igen. Tyvärr är höstsäsongen i princip obefintlig här i år, så det blir väl till nästa år.

Nä hon bytte till Myggan ox
 
@fio och @Novali01 Jepp det är Mygels (hahaha, hon hette Mygel här iaf när det begav sig) Ove :). Han gick lite MsvB fram till -15 sen har matte varit lite krasslig i omgångar. Men i våras kom han ut på banan igen först med låneryttare och sen med Mygel själv och var tillbaka i jättefin form med placeringar i MsvC. Nu filas bytena på för att komma ut i MsvB igen. Tyvärr är höstsäsongen i princip obefintlig här i år, så det blir väl till nästa år.
Ja ok, har för mig att hon hade väldigt mycket högre ambitioner med den hästen än MSV B. Men kul som sagt att du får rida stor häst lite, du kommer till din rätt lite mer då tycker jag! :D
 
@fio Ja vi har ju konstaterat att du har bättre koll på äldre nick än mig :p.

@Novali01 Jo ambitionerna är högre, men ibland kommer livet emellan. Ove är bara 12, så de har många år på sig och grunderna är verkligen utmärkta för att han ska komma upp i klasserna :).
 
Apropå ponnyridning hoppas jag kunna köpa en ungponny från Tyskland nästa år som ett roligt projekt. Utbilda, tävla med storhäst och sälja till duktig ponnyryttare. Idealet vore en 4-åring.
 
Min uppfödning Hollie - 12 med sin ryttare. Dom kvalade till breeders så nu ska Långben Hollie verkligen få visa upp sig! Ekipaget är relativt nytt och dom känner fortfarande på varandra samt så har vi skyndat långsamt med stora Hollie så dom ligger lite efter i utbildning men tydligen tillräckligt bra för att kvala in. Är ni på flyinge 2 oktober så håll en tumme för dom ! :up::o Har tyvärr ingen bättre film som är färsk. https://www.instagram.com/p/BY5wPeznaYPUtMQeJs8xT6GHxDoHV_dUPG4QIQ0/
 
Min uppfödning Hollie - 12 med sin ryttare. Dom kvalade till breeders så nu ska Långben Hollie verkligen få visa upp sig! Ekipaget är relativt nytt och dom känner fortfarande på varandra samt så har vi skyndat långsamt med stora Hollie så dom ligger lite efter i utbildning men tydligen tillräckligt bra för att kvala in. Är ni på flyinge 2 oktober så håll en tumme för dom ! :up::o Har tyvärr ingen bättre film som är färsk. https://www.instagram.com/p/BY5wPeznaYPUtMQeJs8xT6GHxDoHV_dUPG4QIQ0/

Ditt konto är privat så man kan inte se :(
 
Min uppfödning Hollie - 12 med sin ryttare. Dom kvalade till breeders så nu ska Långben Hollie verkligen få visa upp sig! Ekipaget är relativt nytt och dom känner fortfarande på varandra samt så har vi skyndat långsamt med stora Hollie så dom ligger lite efter i utbildning men tydligen tillräckligt bra för att kvala in. Är ni på flyinge 2 oktober så håll en tumme för dom ! :up::o Har tyvärr ingen bättre film som är färsk. https://www.instagram.com/p/BY5wPeznaYPUtMQeJs8xT6GHxDoHV_dUPG4QIQ0/
Superfin!! Grattis till den o hoppas det går bra på Breeders!
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 389
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 852
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp