###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Superfin!! Grattis till den o hoppas det går bra på Breeders!
Tackar så mycket! :) Det går som det går, många rutinerade namn och väldigt fina hästar med, men det blir en erfarenhet med omgivningen osv och är ju faktiskt en bedrift att bara kvala in till breeders, duktigt ekipage som med mer tid kommer bli riktigt flotta.
 
Min uppfödning Hollie - 12 med sin ryttare. Dom kvalade till breeders så nu ska Långben Hollie verkligen få visa upp sig! Ekipaget är relativt nytt och dom känner fortfarande på varandra samt så har vi skyndat långsamt med stora Hollie så dom ligger lite efter i utbildning men tydligen tillräckligt bra för att kvala in. Är ni på flyinge 2 oktober så håll en tumme för dom ! :up::o Har tyvärr ingen bättre film som är färsk. https://www.instagram.com/p/BY5wPeznaYPUtMQeJs8xT6GHxDoHV_dUPG4QIQ0/
Va kul! Grattis!!
 
Tackar så mycket! :) Det går som det går, många rutinerade namn och väldigt fina hästar med, men det blir en erfarenhet med omgivningen osv och är ju faktiskt en bedrift att bara kvala in till breeders, duktigt ekipage som med mer tid kommer bli riktigt flotta.

Nu är breeders gjort med icke lysande siffror men ändå helt ok :heart jag håller med kritiken i slutet av filmen, hon behöver mer styrka, bärighet och hamna mer "i ramen". MEN fortfarande en väldigt fin häst och duktig ryttare som checkade av detta på ett trevligt sätt :banana: ska bli kul att se dom efter lite mer tid och utveckling.

Postar hela filmen för er som vill se.

 
Senast ändrad:
Min lilla tjej på 5år som jag haft i ett år nu. ❤️
Första halvåret var en lång jakt på en vettig sadel. Pust! Jag red på lite halvfart och vi tog tid på oss att lära känna varandra i lugn och ro och började i stort sett om från början med allt.
Hon var mer vild än tam första tiden!
Det är först nu efter sommarens bete som vi börjat att trimma lite mer seriöst.
Galoppen har varit ett stort problem, speciellt fattningarna, men nu är vi inte i taket och vänder längre!
 
  • Gilla
Reactions: m85
Min lilla tjej på 5år som jag haft i ett år nu. ❤️
Första halvåret var en lång jakt på en vettig sadel. Pust! Jag red på lite halvfart och vi tog tid på oss att lära känna varandra i lugn och ro och började i stort sett om från början med allt.
Hon var mer vild än tam första tiden!
Det är först nu efter sommarens bete som vi börjat att trimma lite mer seriöst.
Galoppen har varit ett stort problem, speciellt fattningarna, men nu är vi inte i taket och vänder längre!
 
Två små snuttar från helgens Jeannaträning. Är supernöjd med Burb, men jag klantade mig och pressade för mycket på sista passet så hon sa upp sig helt. Hoppas innerligt att jag inte pajat hennes förtroende för mig. Hon är inte vad jag skulle kalla en stoig häst, samtidigt har det inte varit helt lätt att få henne att lita på mig.

Från första passet
https://www.instagram.com/p/BaPs5r3Brn_/?taken-by=mysdressyr

Andra passet
https://www.instagram.com/p/BaRv7ZgBu5O/?taken-by=mysdressyr
 
Två små snuttar från helgens Jeannaträning. Är supernöjd med Burb, men jag klantade mig och pressade för mycket på sista passet så hon sa upp sig helt. Hoppas innerligt att jag inte pajat hennes förtroende för mig. Hon är inte vad jag skulle kalla en stoig häst, samtidigt har det inte varit helt lätt att få henne att lita på mig.

Från första passet
https://www.instagram.com/p/BaPs5r3Brn_/?taken-by=mysdressyr

Andra passet
https://www.instagram.com/p/BaRv7ZgBu5O/?taken-by=mysdressyr
Red ni 2 samtidigt? Om inte tycker jag det ser sjukt irriterande ut att behöva möta någon hela tiden när du rider på volten o barnet rider runt hela ridhuset....
 
@Novali01 Ja den dagen red jag i par och vi var inte på samma nivå så det blev lite rörigt. Gillar annars konceptet att rida i par så här. Med Barb har jag ridit i par med en kompis som också rider ponny och vi är på samma nivå och har behövt hjälp med samma saker (skolor och byten). Då är det väldigt bra eftersom en snappar upp tipsen som den andra ryttaren får också. Dessutom får en pauser där andra ryttaren får mer tid.
 
@Novali01 Jag jobbar lite på att hålla tyst när jag rider för tränare :p. Har insett att jag annars pratar bort tid istället för att faktiskt bara ta instruktion och rida :o. Sen kan jag i efterhand tänka över vad vi gjort osv. Nu när jag tränar två dagar i rad och mer sällan blir det ändå en rätt naturlig avstämning före första passet och efter sista. Så det passar mig fint :).
 
Två filmsnuttar i galopp från tidigare i höstas. :) Här har vi precis börjat med mer arbete på bana. Under sommaren satsade vi mest på att rida ut på raka spår. Behövs såklart bygga en del styrka och kondition efter skadan i februari, men kul att vi har lite filmer iaf. Ska försöka få till lite filmning igen snart för att jämföra och utvärdera. :up:


 
I lördags hade vi luciashow på ridklubben. Jag och en stallkompis red en spegelritt på våra fuxar. Hade bara hunnit träna en gång, samma morgon, eftersom det blev lite snabbt påkommet och kompisen var bortrest under hela veckan, så vi var kanske inte alltid så synkade :p. Hästarna blev ganska spända med publiken (kompisens häst mer än min som synes) men vi hade roligt och många kom fram och sa att det var vackert :)

Hade lite strul med kameran så har bara film från början och slutet :)

Vi är till vänster

Sista delen, här är vi till höger
 
Ja, eftersom han snarare går något sorts dressyr över bommar snarare än en hopptävling platsar väl denna film här? :D Kunde haft betydligt mer tryck men min blåsa är lite överkänslig just nu med tanke på graviditet och barbacka. Sista hindret var inte utmärkt och jag hade inte kollat banskissen därav lite vingligt.

 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
655
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 824
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp