Fina täcken och tröjor till stora hundar

MiniLi

Trådstartare
Jag vill köpa fina täcken och tröjor till min fryslort (Ridgeback) men jag har svårt att hitta i stora storlekar. Vanliga täcken finns ju men vill ha lite mer att välja mellan.
Någon som vet vart man kan hitta tröjor och sånt i storlek större?
 
Sv: Fina täcken och tröjor till stora hundar

Vet inte riktigt vad du menar med fina, men Horseware gör snygga hundtäcken i fleece och med vattenskydd upp till XXL. Och Barbour gör också upp till XXL om jag inte minns fel. Då kan man få både vattentätt täcke, eller deras klassiska gröna som hundtäcke. Även Jaegarens gör i stora storlekar, som funkar bra när det är riktigt kallt.
 
Sv: Fina täcken och tröjor till stora hundar

Be någon som syr hundkläder sy upp åt dig så får du i de mått & färger som du vill ha :)
 
Sv: Fina täcken och tröjor till stora hundar

Vet inte riktigt vad du menar med fina, men Horseware gör snygga hundtäcken i fleece och med vattenskydd upp till XXL. Och Barbour gör också upp till XXL om jag inte minns fel. Då kan man få både vattentätt täcke, eller deras klassiska gröna som hundtäcke. Även Jaegarens gör i stora storlekar, som funkar bra när det är riktigt kallt.

Det är mer stickade tröjor och sånt som aldrig verkar finnas för bamsar :D

Be någon som syr hundkläder sy upp åt dig så får du i de mått & färger som du vill ha :)

Jag känner ingen som syr hundkläder, får leta runt lite..
:)
 
Sv: Fina täcken och tröjor till stora hundar

Vad räknar du som stort? (Jag har ingen riktigt bra koll på hur stor en ridgeback brukar vara)

Hur stort ska täcket vara? Vad räknar du som "fina täcken" och vad räknar du som "vanliga som du inte vill ha"?
 
Sv: Fina täcken och tröjor till stora hundar

Det jag allra helst vill ha till henne är en kabelstickad tröja. Som en sån man ofta ser på vavvor eller frallor :love:. Men hittar bara med rygglängd upp till typ 40 cm, Camaro behöver 60-70..
 
Sv: Fina täcken och tröjor till stora hundar

Jag tycker att det där verkar gå efter principen "leta efter grejer till stor hund - allt finns bara för små hundar", "leta efter grejer till liten hund - hitta bara för stora hundar".

Hon kan få en supermantröja av Nitis. :D

(på doggie.se finns stickade tröjor till stora vovvar)
 
Sv: Fina täcken och tröjor till stora hundar

Googla på k9 knitters! Det är en engelsk sida, dom stickar tröjor till bla greyhounds så där borde du kunna hitta ordentligt stora tröjor. För att vara handstickat är det riktigt billigt och pengarna går till olika dog rescues :). Dom har en hel del riktigt gräsliga tröjor (:p) men även mycket fint! Det står också att man kan maila dom om man inte hittar det man söker så försöker dom fixa det.

Dock så har det inte kommit in några nya tröjor sen innan jul vad jag sett så jag vet inte hur aktiva dom är just för tillfället men det är värt att kolla upp iaf!
 
Sv: Fina täcken och tröjor till stora hundar

Jag tycker att det där verkar gå efter principen "leta efter grejer till stor hund - allt finns bara för små hundar", "leta efter grejer till liten hund - hitta bara för stora hundar".

Hon kan få en supermantröja av Nitis. :D

(på doggie.se finns stickade tröjor till stora vovvar)

Haha tror du hon skulle bli snygg i supermantröja? :D
Har hittat till doggie.se, äntligen lite grejer i större storlekar! Men så till nästa problem.. Konstiga storlekar istället.. Allt verkar vara anpassat för tjockisar :p;)

Googla på k9 knitters! Det är en engelsk sida, dom stickar tröjor till bla greyhounds så där borde du kunna hitta ordentligt stora tröjor. För att vara handstickat är det riktigt billigt och pengarna går till olika dog rescues :). Dom har en hel del riktigt gräsliga tröjor (:p) men även mycket fint! Det står också att man kan maila dom om man inte hittar det man söker så försöker dom fixa det.

Dock så har det inte kommit in några nya tröjor sen innan jul vad jag sett så jag vet inte hur aktiva dom är just för tillfället men det är värt att kolla upp iaf!

Tack ska kolla upp det!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 876
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 088
Senast: Puffindog
·
Kläder & Bli fin Vet finns många här inne som bra hitta kläder. Så nu ber jag er om hjälp! Jag blev av med en favorit tröja tidigare idag, dock beställt...
Svar
10
· Visningar
851
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp