Finns det inga barn...

Shpongle

Trådstartare
Finna det inga barn som är intresserade av dressyr?
Jag håller på och försöka sälja min ponny och tror verkligen att det skulle kunna bli en trevlig dressyrponny, komma ut på lite tävlingar med. Men alla som har svarat vill bara träna och tävla hoppning.
Så vart hittar man dom där barnen som faktiskt vill träna och tävla i dressyr?
 
Finna det inga barn som är intresserade av dressyr?
Jag håller på och försöka sälja min ponny och tror verkligen att det skulle kunna bli en trevlig dressyrponny, komma ut på lite tävlingar med. Men alla som har svarat vill bara träna och tävla hoppning.
Så vart hittar man dom där barnen som faktiskt vill träna och tävla i dressyr?

Kolla på resultatlistorna för dressyrtävlingar kat. B och C i dina hemtrakter kanske? :idea:
 
Du tänkte att man skulle kontakta någon utifrån resultatlistorna? Känns inte det lite desperat och påfluget? :confused: Jag är tyvärr inte heller aktiv i någon klubb..

Nej, nej! Utan utgå från det + kombinera med "snacket på bygden" (typ "Lisa börjar ju växa ur sin B-ponny....")
Men om du inte är aktiv i någon klubb blir det ju svårare :down:
 
Jag lyckades hitta en dressyrtränare med barn, de har min ponny på foder :up:
Om du pratar med någon dressyrtränare så borde de kunna tipsa om eventuella elever som ska byta upp sig.
 
Finna det inga barn som är intresserade av dressyr?
Jag håller på och försöka sälja min ponny och tror verkligen att det skulle kunna bli en trevlig dressyrponny, komma ut på lite tävlingar med. Men alla som har svarat vill bara träna och tävla hoppning.
Så vart hittar man dom där barnen som faktiskt vill träna och tävla i dressyr?

De som verkligen vill satsa och tävla dressyr vill nog i många fall ha en ponny som redan är utbildad och gärna tävlad med lite resultat.
 
Finna det inga barn som är intresserade av dressyr?
Jag håller på och försöka sälja min ponny och tror verkligen att det skulle kunna bli en trevlig dressyrponny, komma ut på lite tävlingar med. Men alla som har svarat vill bara träna och tävla hoppning.
Så vart hittar man dom där barnen som faktiskt vill träna och tävla i dressyr?
Går det inte att sälja den till hoppning då?
 
Jag lyckades hitta en dressyrtränare med barn, de har min ponny på foder :up:
Om du pratar med någon dressyrtränare så borde de kunna tipsa om eventuella elever som ska byta upp sig.
Vilken bra lösning! Tyvärr har min tränare inga barn. Hade jag inte vart gravid så hade man ju kunnat åka iväg och träna för olika tränare och rida någon pay&trofé.
 
De som verkligen vill satsa och tävla dressyr vill nog i många fall ha en ponny som redan är utbildad och gärna tävlad med lite resultat.
Är dressyrryttare mer kräsna på den lägre nivån än vad hoppryttare är? För där verkar man inte bry sig så mycket. Av de 12 mejl jag har fått så är det ingen som är dressyrinriktad eller som vill både dressyr och hoppning. Det är mer "så tränar vi dressyr för tränare ibland".
 
Är dressyrryttare mer kräsna på den lägre nivån än vad hoppryttare är? För där verkar man inte bry sig så mycket. Av de 12 mejl jag har fått så är det ingen som är dressyrinriktad eller som vill både dressyr och hoppning. Det är mer "så tränar vi dressyr för tränare ibland".

Jag tror att av de som rider dressyr är det fler som satsar på tävling och då vill man att det ska gå bra. Man måste vara ganska duktig för att tycka det är roligt med dressyr, det är lättare att ha kul på lägre nivå i hoppning.
 
Jag tror att av de som rider dressyr är det fler som satsar på tävling och då vill man att det ska gå bra. Man måste vara ganska duktig för att tycka det är roligt med dressyr, det är lättare att ha kul på lägre nivå i hoppning.
Det har du nog helt rätt i.
 
Såvida den inte har resultat, bra stam eller super gångarter, så är det nog svårt att sälja den som lovande dressyrponny, om du inte har en riktigt bra film på den såklart.
Vad vill du ha för den? Ålder? Hur pass utbildad är den?

Ett alternativ är att låna ut den till en duktig ryttare som kan utbilda/tävla den ett tag inför försäljning.
 
Såvida den inte har resultat, bra stam eller super gångarter, så är det nog svårt att sälja den som lovande dressyrponny, om du inte har en riktigt bra film på den såklart.
Vad vill du ha för den? Ålder? Hur pass utbildad är den?

Ett alternativ är att låna ut den till en duktig ryttare som kan utbilda/tävla den ett tag inför försäljning.
Säljer henne inte som en lovande dressyrponny utan en barnponny. Hade dock vart kul och hitta en ryttare som även var intresserad av dressyr och inte bara hoppning, då jag tror hon skulle kunna bli en fin ponny i lätta klasser.
Men det är nog lite som Gabby_Ossi skriver.
 
Säljer henne inte som en lovande dressyrponny utan en barnponny. Hade dock vart kul och hitta en ryttare som även var intresserad av dressyr och inte bara hoppning, då jag tror hon skulle kunna bli en fin ponny i lätta klasser.
Men det är nog lite som Gabby_Ossi skriver.
Okej, men folk som söker en trevlig hobby-allroundponny till vettigt pris, även allround mot dressyr, finns det gott om! :up: Vad är det för ålder på den? Storlek?
Mycket beror på vad du skriver i annonsen och säljer in den som.
 
Säljer henne inte som en lovande dressyrponny utan en barnponny. Hade dock vart kul och hitta en ryttare som även var intresserad av dressyr och inte bara hoppning, då jag tror hon skulle kunna bli en fin ponny i lätta klasser.
Men det är nog lite som Gabby_Ossi skriver.

En halv-hyfsad hobbyhäst kan gå fint i lätta dressyrklasser. De allra flesta hopp-ponnyer kan gå lätta klasser i dressyr, så att köpa en häst för lätta klasser i dressyr blir överflödigt.
 
Nu är det ju rätt länge sen jag var barn, och det kan säkert ha utvecklats sen dess, men då var det som vi trodde var dressyr (eller det som vi kallade att "rida vanligt") på ridskolan urtråkigt. Verkligen urtrist. Och jag hade förmodligen tyckt att det var precis lika tråkigt om jag hade gjort det som vuxen, det var mest en himla massa trav på fyrkantspåret och på stora volterna och lite snett igenom. Vi levde för hopplektionerna, för att det äntligen hände nått då, och drömde väl allihop om en egen ponny och kunna rida ut i skogen.

Jag fick min första egna ponny när jag var elva, och första tävlingsponnyn (i hoppning) som trettonåring. Det var först när jag blev för gammal för att tävla ponny som jag började rida "seriös" dressyr på samma hopponny, och blev riktigt fast. Det var ju mycket, mycket roligare (och svårare!) att rida bra dressyr, än vad det var med hoppningen egentligen, men på ridskolan fick det intresset aldrig en möjlighet att blomma ut. Inte ens under storhäståren, just för att det förmodligen är svårt för instruktören att göra ett intressant pass för sju-åtta ekipage. Min ponny som tävlat upp till medelsvår hoppning, men egentligen aldrig hade gått en enda riktig dressyrträning, hade utan problem kunnat gå direkt ut och plockat placeringar i lätt A-programmen, rörelserna i sig är ju inte svåra på den nivån för en normalutbildad häst. Men jag vågade inte ta steget ut med en C-ponny mot stora då, så det blev först med min nuvarande som jag åkte ut och tävlade.

Hur stor är ponnyn? En tanke är ju att föräldrarna (för är det en liten ponny är det ju egentligen föräldrarna som letar häst) inte letar efter en renodlad dressyr- eller hopphäst i det läget, utan vill ha en trevlig allroundponny som barnet kan ha kul med.
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 842
Senast: fio
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 742
Senast: hhere
·
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
588
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp