Fläck i trosorna

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Hade duschat, bytte om, skulle gå och borsta håret . .
Då rann det till så det blev en ganska stor färglös fläck
i trosorna :o Det va inte kiss för då hade d ju blivit gult :crazy:
Kändes som om ngn hällde nått i trosorna, jag va INTE kissnödig alls när detta hände. Jag blev ju förvånad och knep till.. då avtog de.
Vad kan de ha varit ? *Fundersam*
 
Sv: Fläck i trosorna

Kan ju vara lite fostervatten som "läkt"... I vilken månad är du ?
 
Sv: Fläck i trosorna

Ta en binda, och om det händer igen kan de göra ett test på bindan om det är fostervatten eller något annat. Jag hade rätt mycket stora flytningar under graviditeten.
 
Sv: Fläck i trosorna

Jag är i v33+1 idag. Kan det läcka alltså ? :crazy:
 
Sv: Fläck i trosorna

Det är viktigt att veta om det är fostervatten du läcker, för i så fall bör du kanske ta det lite försiktigare och vara observant på tecken för infektion.

Om det inte är fostervatten som läcker, så ska du inte behöva oroa dig för det heller.
Så mitt råd i det här läget är att du kontaktar Mvc och ser till att de testar. Det gör man med ett enkelt lackmuspapper-test.

Läcker du lite behöver det inte vara någon fara. Vid ett ultraljud kan läkarna se efter hur mycket fostervatten som finns kvar..
 
Sv: Fläck i trosorna

Jag har också fått den känslan. Som flytningar men vattnigare. Tex hade jag just kissat, torkat mig och så och skulle i duschen när telefonen ringde, rusade ut och tog den. Då rinner något färglöst efter benet men jag kan inte tänka mig att det var kiss, blåsan var ju just tömd. Jag är bara i vecka 22.
 
Sv: Fläck i trosorna

Det kan mycket val ha varit kiss. Man tommer inte alltid blasan till 100% och om du reste dig sa kan fostret ha studsat till och landat pa blasan och tryckt ut en extra skvatt. Kolla med MVC om du ar orolig, de kan enkelt testa.
 
Sv: Fläck i trosorna

OK! Borde man göra det snabbt? Var där i veckan och ska dit om ca en månad. Kan man vänta så länge?

Urk, känns lite äckligt om det var kiss men vad 17, sånt är väl bara naturligt... Har hänt att jag fått skumma " flytningar" innan dess också så jag har underat på om jag måste börja med knipövningar redan ;)
 
Sv: Fläck i trosorna

Det allra vanligaste ÄR att man läcker urin.
Lukta lite på det så könner man skillnaden. Hur urin doftar vet ni förmodligen. Fostervatten luktar som pannkakssmet (eller pannkakor, minns int ehur det var), har jag fått lära mig.

Jag har haft mer eller mindre urinläckage under mina graviditeter, det har försvunnit efteråt.
 
Sv: Fläck i trosorna

ameo skrev:
Fostervatten luktar som pannkakssmet (eller pannkakor, minns int ehur det var), har jag fått lära mig.

:eek: jag kommer aldrig kunna njuta av pannkakor igen!

(jo. men det dröjer nog ett tag innan jag blir sugen.)
 
Sv: Fläck i trosorna

OM det nu ar fostervatten sa bor du inte vanta en manad. Borjar man lacka sa vill de garna gora ultraljud da & da for att kolla nivan och halla koll pa ev. infektioner. Ring imorrn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 381
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 698
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 131
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp