Flätade tyglar på tävling?

Anyo

Trådstartare
Hej allihopa ! Jag postar här istället för att göra en helt ny tråd . Jag bytte tyglar på bridongen idag för att testa med stoppar. Dessa tyglar har jag vanligtvis på tränset . Dom är flätade . Då slog det mig funderingen på om man fick ha så på tävling, alltså flätade. . Läste i tr och där står det endast av läder och stoppar är tillåtet men det stod inget om flätade. Jag har ju iofs tävlat med dessa redan i flera år . Men det räknas väl ändå som vanliga stoppar även fast dom i detta fallet är flätade ?
 
Hej allihopa ! Jag postar här istället för att göra en helt ny tråd . Jag bytte tyglar på bridongen idag för att testa med stoppar. Dessa tyglar har jag vanligtvis på tränset . Dom är flätade . Då slog det mig funderingen på om man fick ha så på tävling, alltså flätade. . Läste i tr och där står det endast av läder och stoppar är tillåtet men det stod inget om flätade. Jag har ju iofs tävlat med dessa redan i flera år . Men det räknas väl ändå som vanliga stoppar även fast dom i detta fallet är flätade ?
antar%C3%A8s-fl%C3%A4tade-l%C3%A4dertyglar


Alltså en sådan form av flätning

ren8o_2_5ac8f2519606ee76577c1ac6.jpg
 
Tack jag misstänkte det :D du utbildar dig till dommare väl ? Eller kanske tom är klar ? Är du insatt i detta med sponsors loggor på schabrak ?

Jepp jag är aspirant, det är @Amanda_F som är klar :). Gick precis överdomardelen och enligt den utbildaren ska vi strunta i att kolla storlek på loggor på lokal, regional nivå eftersom det egentligen bara beror de ryttare som rider högre klasser där sponsorer börjar bli inblandade. Är du sponsrad så får du ha ganska stora loggor dessutom så går du efter måtten på förbundets sida är det lugna puckar :).
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
13 909
Utrustning Ni som rider ponny, eller ja, egentligen alla, vad har ni för tyglar? Min new forest ligger höjdmässigt mellan C- och D-ponny, har kort...
Svar
11
· Visningar
1 220
Senast: Beeboppe
·
Dressyr Nu behöver jag bukes hjälp, blir snurrig kring vad som gäller... Ska tävla dressyr imorgon för första gången på evigheter. Träffade på...
Svar
9
· Visningar
1 856
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp