Flera små uppdateringar

För några dagar sedan genomfördes flera små uppdateringar.
Forumet fick några små buggrättningar, antar att det inte bör påverka så mycket.
Standarstilen uppdaterades och fick några buggar rättade. En bugg vid sökning på små skärmar kvarstår.
Galleriet har även uppdaterats och jag ändrade i samband med det en del inställningar, bland annat visas de senaste bilderna i stället för de senaste albumen på Galleri-huvudsidan.

Rapportera gärna om ni upptäcker några konstigheter, problem eller oöversatt text.
 
Den där undersökningen går inte och göra på mobilen då man knappt ser hälften och man ser bara de sista valbara forumen när man är inne på ett huvudforum och måste trycka onödigt mycket för att byta inom t.ex övrigt
 
När jag har gått in på Nytt-sidan och använder page down-knappen för att scrolla ner, så kommer jag ett inlägg för långt ner, liksom. Menyn lägger sig över det inlägget som egentligen skulle vara först. Så om jag inte går upp ett snäpp missar jag det.
 
Börjar bli riktigt irriterad på att sidan hänger sig. Hinner klicka runt kanske nån minut och sedan börjar det, hela sidan laddas inte eller det går inte att klicka på någonting. Försöker jag ladda om sidan händer ingenting, försöker jag gå vidare till en helt annan sida, tex gp.se så går inte det heller. Måste stänga ner och starta om webbläsaren och så funkar det en kort stund och sen är det kört igen.

Bara buke som ger mig dessa problem och bara de sista dagarna.
 
Börjar bli riktigt irriterad på att sidan hänger sig. Hinner klicka runt kanske nån minut och sedan börjar det, hela sidan laddas inte eller det går inte att klicka på någonting. Försöker jag ladda om sidan händer ingenting, försöker jag gå vidare till en helt annan sida, tex gp.se så går inte det heller. Måste stänga ner och starta om webbläsaren och så funkar det en kort stund och sen är det kört igen.

Bara buke som ger mig dessa problem och bara de sista dagarna.

Hade enorma problem med ett script, tror det var onsdag-torsdag ungefär, helt hopplöst att använda sidan. Allt hängde sig, oavsett webbläsare. För mig gick det dock över igen.
 
För mig har det varit segt och det har hoppat i flera dagar. Det är reklamen som ställer till det, tror jag. Har rensat cookies och har provat att starta om, men det blir ingen förbättring. Ids inte riktigt försöka mer.
 
Hoppandet är värre än någonsin!
Håller med! Förra omgången hoppade det en gång, nu är det olika hela tiden. 1-3 gånger hoppar det varje gång jag går in på en ny sida.
Och eftersom det är olika gånger den hoppar så vet man aldrig när den är färdig = blir många feltryck...
 
Ja det går faktiskt inte alls att surfa från mobilen längre pga hoppandet :/. Tror det är bättre i datorn för då blir inte reklamen så hög relativt sett.

Jag har SNABBT internet (fiber) så det beror inte på att det segar.
 
Håller med om hopp-problem, jag använder sällan mobilen men försökte lite med den i helgen. Helt värdelöst, fick raseriutbrott på det jäkla skuttandet efter några minuters försök.
(Samsung S3, Android 4.3, chrome)
 
Sällar mig till övriga. Läser man en tråd, så hoppar den upp till start helt plötsligt. Ruskigt irriterande.
Texteditorn är för ögonblicket så seg att den ligger en mening efter.
Skall man skriva/svara på inlägg får man skriva det i datorns program och sedan kopiera över.
Det är inte att tänka på att använda telefonen.
Ha så mysigt med bugg-fixandet! :)
 
Inget hoppande här. Iphone och safari.

Buggen vid sökning, är det den att texten inte syns? Så har det varit för mig enda sedan nya färgerna kom. Söker jag från mobilen så syns inte texten jag skriver i den rosa sökrutan.
 
Jag har idag haft problem att använda Buke på iPaden, halva sidan laddas och sen händer inte mer. Från telefonen funkat det.
 
Nu hoppar det fem gånger varje gång man laddar en sida. Dessutom är det sjukt segt att skriva, jag har fortfarande stora problem med ordbehandlaren och det strular en del med menyerna. Ska man inte kunna läsa buke från mobilen längre?
 
Som jag skrev i den andra tråden har jag nu gjort lite ändringar, allt är inte bra ännu men jag tycker det fungerar bättre än tidigare. Skriv gärna i den andra tråden vad ni tycker.
 
Nu följer inte menyn med, fast jag har ikryssat i mina inställningar att den ska göra det. Är det något som har ändrats? @Gunnar

Jag använder standartdstilen i chrome, det fungerade igår.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det handlar till att börja med om buggrättningar och uppdateringar av vissa tilläggsprogram till forumet. I närtid (favorituttryck den...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 554
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 782
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag kommer snart genomföra en uppdatering av forumet till senaste version, det handlar om rättningar av lite buggar, det skulle nästan...
Svar
18
· Visningar
1 659
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 726
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp