Flugtäcke

Sv: Flugtäcke

Du, du får gärna kolla det där Shirestäcket där som det är rea på.
Jämför gärna med ett Amigo Bug Rug om de också finns där. Det lutar åt att jag kommer investera i ett HW eller Shires, antingen från Mantorps travshop (prata med Carin alt. beställa), Strömsbergsgård eller Granngården i Örebro. Jag vill ha ett täcke som är Luftigt i materialet! Och som ska passa min häst som är kraftig över bogpartiet, vill inte att hon ska få skav..
 
Sv: Flugtäcke

Jag såg alldeles nyss att Dustbustern fanns även med hals på, trodde först det bara fanns den varianten utan hals. Okej, jag ska försöka spana in Amgios annars får jag chansa på nåt, det får antingen bli ett Amigo Bug Rug eller ett Shires troligen. Mailade en förfrågan till Strömsbergsgård ang. Amigo täckena. Vill ha ett som sitter Bra, alltså det ska sitta ordentligt men får ju ej skava eller liknande, min ska ju alltså ha sitt dygnet runt. Och som sagt är hon rätt så rejäl över bogpartiet dessutom.
 
Sv: Flugtäcke

Min ponny hade ett Amigo och det satt jättebra, inga bogskav eller man-avfall.
 
Sv: Flugtäcke

Nää, mitt Dusbuster kostade 1200kr och det har helhals!! Och det sitter helt perfekt, hasar inte ned alls!

Amigot är väldigt tunnt, går nog sönder lätt.

Men köp Mark Todds med helhals, min häst hade det på sig i dag och det funkade jättebra!!! :bow:
 
Sv: Flugtäcke

Det där från Mark Todd (som det finns bild på i andra tråden) ser ju väldigt trevligt ut. Men blir lite skeptisk när de har det över öronen sådär :crazy: . Är det verkligen bekvämt för dom? Ser ju onekligen ut som om de borde kunna få skav av täcket däruppe eller att det borde strama åt eller liknande? Kan dock tänka mig att det är ett plus för övriga passformen på täcket.

Hur gör ni med grimman på sådana täcken? Sätter ni grimman över eller under? Funkar det bra och ha flyveil eller extra flughuva när man har ett sånt täcke?

Var kan man köpa MT - täckena någonstanns ?
 
Sv: Flugtäcke

Verkar inte så, halsen är ganska lång så det strammar inte. Men man kan bara låta bli att stoppa in öronen också. Min hade sin bucas huva och så grimman ovanpå.

Jag har ju köpt mitt på M.O. såklart, men finns ju lite här och var!
 
Sv: Flugtäcke

The_grinch skrev:
Det är mycket finmaskigt nät utan hål, inte som Dustbustern som är mer som en tjock väv... Men självklart får det inte vara för tunnt.

vilket flugtäcke skulle du rekommendera för ett så bra skydd som möjligt mot insekter som biter?
 
Sv: Flugtäcke

de enda som fukar på mina hästar är Rambo protector och mark todds hårda täcke! (när täcket är hårdare så blir det ingen friktion på hästen och det ligger inte lika tätt inpå hästen!
 
Sv: Flugtäcke

Oki det låter ju bra! Värt att funderar över. Står väll nu mellan nåt från HW, Shires eller så den modellen fråm MT. Får kolla om MT finns i nån butik i närheten av mig bara, känner helst inte för o beställa..
 
Sv: Flugtäcke

Oki , så du upplever Rambo Protector som svalare också?
Vilket är MT´s hårda? Är det samma som centaur syftar på?
Med hål för öronen?
 
Sv: Flugtäcke

Ja, gör gärna det o så rapportera vidare till mig sen :) .
Spana in o jämför material på Rambo Protector, Amigo Bug Rug o så Shires (det som det är erbjudande på för 690:-!)
 
Sv: Flugtäcke

Hunter skrev:
vilket flugtäcke skulle du rekommendera för ett så bra skydd som möjligt mot insekter som biter?

Vet inte riktigt själv....:confused:
Men för stunden väljer jag nog mellan dessa:
Amigo
http://www.horseware.com/images/flyprotection/bugrugbig.jpg

eller Mark Todd med öronhål
http://www.topequestrianwear.com/bildtest.php?bild=produktbilder/1418.jpg

eller Sweetitch som kanske är lite för tätt
http://www.horseware.com/images/flyprotection/sweetitchbig.jpg

eller Mark Todd som kanske är för tunnt
http://www.topequestrianwear.com/bildtest.php?bild=produktbilder/1406.jpg

Det är ett jobbigt val....:D

Märkte faktiskt att bromsarna hade bitit igenom Dustbustertäcket idag, min lilla häst var alldeles full med bulor på korset :cry: Jag lider med henne :(
 
Sv: Flugtäcke

min unghäst sprang som en tok i hagen igår så jag åkte direkt till börjes o köpte ett flugtäcke. tog bucas, verkar bäst. de hade det billiga (som är i katalogen) men en jobbarkompis till mig köpte det till sin eksemhäst o han rev sönder det dagen efter (kliade sig). sen hade dom ett från shires oxå, men jag tyckte det verkade lite lustigt. magplattan hängde mest, hjälper nog knappast då.
sen skyddar bucas mot uv-strålar oxå, det gör inte dom andra tror jag.
provade det idag, satt bra men va kanske ngt tajt i bogen (skulle varit bogveck eller ställbart spänne där!) men jag tog 125 (har 135 el 145 i vanliga fall), för de är ngt stora i stl tyckte jag.
annars sitter det bra, en magplatta oxå som har "resårband" på sidorna så inte flugorna kommer åt där. hel hals o en platta framme vid bogen (under spännet).
 
Sv: Flugtäcke

Bucas buzz off dyrt men mycket bra.
köpte hööks billiga med obefintlig passform som skaver på bogarna, går inte att använda.
 
Sv: Flugtäcke

Amigo´t är ju som du säger rätt tunt men håller nog bättre än man tror. Jag var orolig över att det var just för tunt för min pålla då hon inte är direkt snäll mot sina täcken. Men det har hållit super!
 
Sv: Flugtäcke

Det hela slutade med en beställning från Strömsbergs gård eftersom de har 10% rabatt på många produkter just nu. Slog till och fick det sista Rambo Protector, och så blev det en flughuva och ett Rambo Cotton Cooler också. Summa: drygt 1600:- :p
 
Sv: Flugtäcke

ja Rambo P.. är helt klart bäst!och svalare och ja helt perfekt! nej det har inga hål för öronen! jag la in en bilt i The_grinchs tråd! lästen nu att du hade köpt rambotäcket! BRA val!
 
Sv: Flugtäcke

Hoppas jag blir lika nöjd med mitt täcke som du är med ditt! :banana:
Låter ju i alla fall väldigt bra *spänd & förväntansfull!* :)
Dom skulle skicka det redan i morgon.
 

Liknande trådar

Körning Jag tycker det är konstigt att när det gäller sadlar, täcken etc - då får det kosta hur mycket som helst. Jag menar - bara ett bra...
Svar
9
· Visningar
1 636
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp