Flytta hemifrån: Survivalkit

Lillelorden

Trådstartare
Har en idé om att ge bort ett litet "Survivalkit" i studentpresent och behöver lite hjälp samt inspiration! Minns en del grejer själv (silvertejp!) men min fråga är helt enkelt: Vad saknade du när du flyttade hemifrån för första gången? Sånt där du aldrig tänkt på var bra/skönt/nödvändigt att ha i ett hem men absolut inte kommit att tänka på förrän du stod med det berömda skägget i brevlådan. Tänker främst på småsaker, men brainstorma gärna fritt!

Väl mött.
 
Det finns miljontals grejer! IKEA har bra set med stekspade, pastaslev, soppslev och sånt som man kanske inte tänker på. Verktyg, galgar, handdukar, köksmaskiner och liknande.

Jag hade blivit gladast om jag fått ett start-matpaket! Kryddor, mjöl, socker, bakpulver, kakao, ströbröd, pasta osv :) Går ju att lägga i roligare saker också.

Silvertejp har jag aldrig ägt någon och det har funkat i 4 år :D
 
Rengöringsmedel, disktrasor, propplösare... Jag hade inte en tanke på att man måste skaffa massa städgrejer när man flyttar hemifrån, trodde väl nästan att de dök upp i städskåpet på nåt magiskt sätt :p dessutom är det sjukt tråkigt att köpa och man vet inte vad man behöver förrän man verkligen behöver det.
 
Skruvmejsel, lite spik och hammare!
Sedan tycker jag kryddor och mjöl o.s.v. som nämnts tidigare, mest för att jag tycker det är så grymt tråkigt att handla själv. Salt & pepparkvarn? (Men det går ju oftast på en slant.)
Kylskåpsmagneter.
 
Kapsylöppnare och vinöppnare!

Minns än hur besviken jag var när vi på inflyttningsfesten inte kunde få upp någon dricka ;) Inget jag hade tänkt på innan det plötsligt behövdes.

660737.png

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/maskerad-o-party/fest-o-party/olhammare

:up::D
 
Fast bor man i hyresrätt är det fastighetsägarens ansvar att se till att det finns!

Det har aldrig funnits i de hyresrätter jag har bott i och fanns inte i min sons hyresrätt heller. Däremot i min dotters men då var hyresrätten nyproducerad så det beror nog på hur ny hyresrätten är.
 
Det har aldrig funnits i de hyresrätter jag har bott i och fanns inte i min sons hyresrätt heller. Däremot i min dotters men då var hyresrätten nyproducerad så det beror nog på hur ny hyresrätten är.
Finns det inte i lägenheten bryter hyresvärden mot lagen
 
Alla möjliga köksredskap (skalare, stekspade, bunkar, formar, VITLÖKSPRESS, osthyvel etc), batterier, silvertejp absolut, värmeljus, matlådor, sykit!! Även verktyg (särskily skruvmejslar av olika storlekar) var fantastiskt skönt att ha vid min flytt!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 554
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 792
Senast: Docka
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 181
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 167
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp