flytten som blev en katastrof

Sonic76

Trådstartare
Behöver dock inga skyll dig själv kommentarer.
Jag hittade ett hus att hyra i somras. Trots mina skulder mm så fick jag lov att hyra och förhandlade ned hyran tom.
Efter många turer och jag kollade upp mäklaren som hyrde ut noga (trodde jag) så skrev vi kontrakt med inflytt idag 1/10
Hyran skulle senast vara inbetald den 26/9
Japp, satte in hyran, trodde i min enfald att jag skulle få nycklarna på helgen då huset står tomt, men tji fick jag.
Smsade mäklaren på måndagen, han skyller på försäkringsbolaget att han inte kan lämna nyckeln och det är det sista jag hör från honom.
Nu svarar han inte på nåt nummer och med lite grävhjälp och detektivarbete så inser vi att han har inget kontor, hemsidan är fejk, inga anställda och ingen i växeln.
Journumret går till ett företag som inte finns, söker man på det kommer man till en blogg
Jag h ar alltså adressändrat, fixat skolskjuts, ändrat elen osv.
Och idag ska jag lämna min lägenhet och ingen tror längre på att nyckeln dyker upp. För när vi kollade upp ägaren till huset så visar det sig att den som står som ägare sålde huset till denna mäklare för flera år sedan me mäklaren har inte skrivit över lagfarten på sig.
Så jag är blåst på en hyra har ingenstans att ta vägen osv.
Chansar och lägger ut sökesannonser på flera sidor och får tag i en lägenhet på samma ort som huset. Billigare hyra, två lägenheter i ett hus.
Och jag får flytta in till helgen.
Nu ska jag "bara" få ihop en hyra till.
4200 kr tills på fredag.
Soc kanske hjälper till, vi får se imorron.
Tvivlar på att jag får se hyrespengarna från huset igen.
Suck men glad att det löste sig. Nu kommer jag bo mitt emot affären ;)
 
Till saken hör ju också att jag är sjukskriven för utbrändhet. Hjärnan kan inte hantera för mycket stress och jag är inblandad i en grotesk vårdnadstvist, dottern går på bup för att hon är totalt knäckt och soc utreder och utreder och det är samtal hit och så vidare.
Så flytten skulle ju bli en nystart
 
Men herregud vilken soppa :crazy: Vilken lurendrejare :rage: Fy för sådana människor :mad:

Vilken enorm tur att du är så driftig och hittade en lägenhet så att ni inte står på bar backe! Jag hoppas verkligen att socialen kan hjälpa dig med hyran. Det är verkligen en extremt olycklig situation och du ska absolut inte ha något "skyll dig själv" kastat i ansiktet! Du ska ha en stor eloge som trots utbrändhet och elände ändå lyckades uppbringa så mycket ork att du fixade annat boende så snabbt :bow: Det är verkligen inte det enklaste och så många hade krupit ihop i ett hörn och bara gråtit.

Jag hoppas verkligen att ni kommer trivas kanonbra i eran nya lägenhet. Mäklaren får nog vad han förtjänar en dag :mad: En dag lurar han fel personer och då lär det vara ganska kört för honom. Glöm nu inte bort att polisanmäla honom!

Jag hoppas att du och din dotter kan få läkas och må bra nu i ert nya hem och att ni får lugn och ro med allt.

Hade jag haft möjlighet så hade jag gärna skänkt dig en slant men tyvärr gick jag inte plus den här månaden :( Frikortet på medicin gick ut den 14/9 och då rasslar det bara till i plånboken när man äter medicin för flera tusen i månaden. Jag önskar så att jag hade kunnat hjälpa dig/er på något sätt.

Peppkramar!
 
Tack @TinyWiny
Jag känner mig inte ett dugg stark men jag hade enorm tur.
Ska ringa min advokat sen så får han plocka ihop en anmälan.
Tala inte om högkostnadsskyddet. Missade ju att mitt gick ut i torsdags så nu ska jag ha ut astmamedicin och adrenalinet för lite pengar
 
Det är vid sådana här tillfällen som agnarna sållas ifrån vetet @Sonic76 . När endel människor lägger sig platt och ger upp uppbådar andra en enorm styrka och bara gör det som måste göras. Jag förstår om du inte känner dig stark just nu men det är du verkligen :bow: Du får gråta ut sen när flytten är avklarad.

Hoppas att det kommer något gott ut ur detta så att du kan se tillbaka och tänka att ja, det var för jävligt just då och där men vilken tur att det blev som det blev ändå. Så har det varit för mig ibland när det har kört ihop sig så fullkomligt.

Kanske kan du få hjälp till dina mediciner ifrån socialen också? Jag menar det är ju dyrt nog att flytta ändå så varenda krona räknas ju.
Det är tur att högkostnadsskyddet finns iallafall och denna gången sammanföll inte utgången för både sjukvård och medicin på samma gång för mig iallafall. Det har det gjort ibland och då är det tufft. Jag får bara hämta ut det snabbverkande morfinet för 10 dagar i taget så även om jag hade planerat aldrig så bra så hade det inte hjälpt. Men det är så surt när man har missat utgångsdatumet och kommer dagen efter och får betala 2200 kr på en gång :meh: det har ju inte jag i bakfickan precis...
 
Jag är väldigt imponerat att du inte lagt dig ner handlingsförlamad i fosterställning (läs: det hade nog jag gjort). Tror ingen säger eller tänker 'skyll dig själv'.

Hylla dig själv och din förmåga till att hantera och agera en jäkla skitsits som uppstod iom detta. Och vilket flyt du har i oflytet som hittat ett annat boende så snabbt!

Ps. Socialen hjälper med mediciner också, prata med dom om det.
 
Fy vilken sits du hamnade i.

Önskar dig lycka till i fortsättningen och hoppas att du kommer trivas på nya stället.
 
Ganska vanligt att mäklare sköter uthyrning med.
Gah soc har inte tid förrän nästa vecka
 
Oj vilken soppa.
Men en sak stämmer faktiskt.
Mäklaren äger huset.

För när vi kollade upp ägaren till huset så visar det sig att den som står som ägare sålde huset till denna mäklare för flera år sedan me mäklaren har inte skrivit över lagfarten på sig.
Det betyder nämligen ingenting för dig.
Man måste fixa lagfart inom ett visst antal år efter köp, jag tror att det är 3, och om man skall kunna ta lån på fastigheten.
Det betyder att fastigheten är obelånad och att där finns pengar.
Mäklare får inte köpa fastigheter av sina kunder, vilket kan förklara dröjsmålet med lagfarten.
Det kan också vara ett sätt att skydda pengar från utmätning.

Så om du har ett kontrakt så gäller det.
Och du kan stämma mäklaren på en massa skadestånd för att ha satt dig i denna situation.
Jag hoppas att du är med i Hyresgästföreningen, de kan hjälpa dig med juridiskt ombud.
Du skall dra detta i Hyresnämnden.
Viktigt är bara att du har korrekt identitet på Mäklaren.
 
Behöver dock inga skyll dig själv kommentarer.
Jag hittade ett hus att hyra i somras. Trots mina skulder mm så fick jag lov att hyra och förhandlade ned hyran tom.
Efter många turer och jag kollade upp mäklaren som hyrde ut noga (trodde jag) så skrev vi kontrakt med inflytt idag 1/10
Hyran skulle senast vara inbetald den 26/9
Japp, satte in hyran, trodde i min enfald att jag skulle få nycklarna på helgen då huset står tomt, men tji fick jag.
Smsade mäklaren på måndagen, han skyller på försäkringsbolaget att han inte kan lämna nyckeln och det är det sista jag hör från honom.
Nu svarar han inte på nåt nummer och med lite grävhjälp och detektivarbete så inser vi att han har inget kontor, hemsidan är fejk, inga anställda och ingen i växeln.
Journumret går till ett företag som inte finns, söker man på det kommer man till en blogg
Jag h ar alltså adressändrat, fixat skolskjuts, ändrat elen osv.
Och idag ska jag lämna min lägenhet och ingen tror längre på att nyckeln dyker upp. För när vi kollade upp ägaren till huset så visar det sig att den som står som ägare sålde huset till denna mäklare för flera år sedan me mäklaren har inte skrivit över lagfarten på sig.
Så jag är blåst på en hyra har ingenstans att ta vägen osv.
Chansar och lägger ut sökesannonser på flera sidor och får tag i en lägenhet på samma ort som huset. Billigare hyra, två lägenheter i ett hus.
Och jag får flytta in till helgen.
Nu ska jag "bara" få ihop en hyra till.
4200 kr tills på fredag.
Soc kanske hjälper till, vi får se imorron.
Tvivlar på att jag får se hyrespengarna från huset igen.
Suck men glad att det löste sig. Nu kommer jag bo mitt emot affären ;)


Vilken jävla soppa rent ut sagt. Beklagar verkligen sitsen du hamnat i. Det är så sjukt trist med oärliga människor som inte fattar hur mycket dom förstör.
Just idag finns det ingen mening alls med detta men jag hoppas meningen dyker upp senare. Styrkekram till dig och din dotter och lycka till med nya boendet!
 
Jag säger bara; bra jobbat! :banana: Hoppas att det löser sig och att du får igenom ett skadestånd på mäklaren.
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 099
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 386
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 109
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp