Flyttstädning hur många timmar?

pepp

Trådstartare
Flyttade ju in i min lgh för 2 veckor sen, har fått putsa om alla fönster/dammsuga emellan, rengöra element, ta bort klister på 2 garderobsdörrar med lacknafta samt städa hela lägenheten helt igenom.

Jag räknade dock inte timmarna (hyresvärden vill veta hur många timmar jag lagt ner på städningen så jag kan få ersättning) tog ju inte allt på samma dag utan delade upp det.

Är en 2:a på 56 kvm. Har kollat upp offert med ett städbolag och de skulle ha 2200 kr för en flyttstädning, kan man ha det som referens?
 
Flyttade ju in i min lgh för 2 veckor sen, har fått putsa om alla fönster/dammsuga emellan, rengöra element, ta bort klister på 2 garderobsdörrar med lacknafta samt städa hela lägenheten helt igenom.

Jag räknade dock inte timmarna (hyresvärden vill veta hur många timmar jag lagt ner på städningen så jag kan få ersättning) tog ju inte allt på samma dag utan delade upp det.

Är en 2:a på 56 kvm. Har kollat upp offert med ett städbolag och de skulle ha 2200 kr för en flyttstädning, kan man ha det som referens?

Vi betalade 1800 kr (efter RUT-avdrag) för 60 kvm för 4,5 år sedan, så det låter rimligt att ha det du anger som referens.
 
Flyttade ju in i min lgh för 2 veckor sen, har fått putsa om alla fönster/dammsuga emellan, rengöra element, ta bort klister på 2 garderobsdörrar med lacknafta samt städa hela lägenheten helt igenom.

Jag räknade dock inte timmarna (hyresvärden vill veta hur många timmar jag lagt ner på städningen så jag kan få ersättning) tog ju inte allt på samma dag utan delade upp det.

Är en 2:a på 56 kvm. Har kollat upp offert med ett städbolag och de skulle ha 2200 kr för en flyttstädning, kan man ha det som referens?

Ta till. 50:-/ kvm är ett rimligt pris.

2 800:- hade jag krävt. Tänk på att du använt dina egna produkter. Även dom kostar.

/ lokalvårdaren
 
Flyttade ju in i min lgh för 2 veckor sen, har fått putsa om alla fönster/dammsuga emellan, rengöra element, ta bort klister på 2 garderobsdörrar med lacknafta samt städa hela lägenheten helt igenom.

Jag räknade dock inte timmarna (hyresvärden vill veta hur många timmar jag lagt ner på städningen så jag kan få ersättning) tog ju inte allt på samma dag utan delade upp det.

Är en 2:a på 56 kvm. Har kollat upp offert med ett städbolag och de skulle ha 2200 kr för en flyttstädning, kan man ha det som referens?

Vill hyresvärden ha antal timmar eller ett pris?
Antal timmar går ju att gissa på en höft, det är svårare att sätta en prislapp.
 
Vill hyresvärden ha antal timmar eller ett pris?
Antal timmar går ju att gissa på en höft, det är svårare att sätta en prislapp.

Antal timmar ville han ha.
Jag skickade dock det priset en städfirma skulle ta. Får se vad han svarar :)
 
2 lägenheter jag skulle flytta in i var ostädade. Blev erbjuden 1 gratismånad för var och 1 om jag städade själv. Flera års mellanrum och olika hyresvärdar.
 
Hoppas du får bra ersättning. Vet inte hur många timmar jag städade vår lilla lägenhet när vi flyttade in, den var rejält smutsig och en sådan städning vill jag aldrig vara med om igen.
 
Hoppas du får bra ersättning. Vet inte hur många timmar jag städade vår lilla lägenhet när vi flyttade in, den var rejält smutsig och en sådan städning vill jag aldrig vara med om igen.

Hoppas jag också... dom hade ju "städat" innan... men det var då fan inte bra gjort. Är väl kanske lite arbetsskadad då jag är städerska, men det kändes rentutav lortigt..
 
Hoppas jag också... dom hade ju "städat" innan... men det var då fan inte bra gjort. Är väl kanske lite arbetsskadad då jag är städerska, men det kändes rentutav lortigt..

Ja man kan ju undra hur svårt det ska vara för en del att städa ordentligt. Det är ju inte svårare än att ingen centimeter ska vara ostädad.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 171
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp