Födda 2013 del 4

Du rider hennejättebra! Friskt framåt och hon vidarebefordrat framåtbjudning , då har hon utbildats rätt. Mjukt och fint följer du med i bock och bus.
Du skulle hamna lite rakare i sadeln för att få bättre balans och lägre händer men hallå! Vad duktiga ni är!

Frasse var jättetrevlig igår så fick hoppa lite med beridaren. Matte fick beröm för att hästen går för lätta hjälper med sytrådar i bettet. :o:heart

Tack! :o :love:
Planerar att försöka hitta någon instruktör att rida för till sommaren så ska det nog blir ordning på mig med igen, ska bara ut och latja lite mer i skogen först för att befästa den där fina framåtbjudningen hon börjat få. Fältet är kul, och uteritter. Tur är väl det. :D

Visst är det kul att få beröm för sina "små"? :D Bra jobbat med Frans!


Men fy vilken otur @Equilina :( Han ser himla fin ut i filmen, hoppas du blir bra sanbbt snabbt!
 
Sån himla otur du hade @Equilina, måste vara kämpigt med hästgård och barn och allt också. Hur lång tid är du gipsad?

Lite O_o Prova byta blöja med en hand, eller hyvla ost, eller sätta upp håret, eller köra skottkärra :arghh:
4 veckor. Längtar efter att kunna använda fingrarna och vända handflatan nedåt, så mycket lättare det kommer bli då!
 
Idag red vi ut, Frasse var väldigt spänd när jag satt upp. Sen när vi skulle passera en smalare passage med massa skräp på ena sidan började han kasta sig åt sidan och backa ned i ett djupt dike så då kastade jag mig av. Rakt på knäna på hårda grusvägen, aj!

Men kom upp igen väl förbi och sen kunde vi rida förbi och hem utan missöden. Han har förstått skänklarna mycket bättre nu och går att flytta några steg år sidan. Och känns mycket större!
 
Idag red vi ut, Frasse var väldigt spänd när jag satt upp. Sen när vi skulle passera en smalare passage med massa skräp på ena sidan började han kasta sig åt sidan och backa ned i ett djupt dike så då kastade jag mig av. Rakt på knäna på hårda grusvägen, aj!

Men kom upp igen väl förbi och sen kunde vi rida förbi och hem utan missöden. Han har förstått skänklarna mycket bättre nu och går att flytta några steg år sidan. Och känns mycket större!

Bah, du vill bara skryta om att du kan göra en oplanerad avsittning utan att bryta något :cautious:
 
Är lite lätt mörbultad kan man säga. Ont i vänster handled och höger axel, kan alltså lyfta saker med höger hand en bit, sen måste jag få över det på vänster sidan där axeln är ok. Blåslagna knän och höft.
Så typiskt, man är alltså inte ung för evigt? :P
 
Är lite lätt mörbultad kan man säga. Ont i vänster handled och höger axel, kan alltså lyfta saker med höger hand en bit, sen måste jag få över det på vänster sidan där axeln är ok. Blåslagna knän och höft.
Så typiskt, man är alltså inte ung för evigt? :P
Fast det har inget med ungdom att göra...:angel: De slår sig de små grynen också... :devil:
 
Skimmeln som inte skimlar va?

Sommarpälsen kom och han är back in black :D
E7E55108-C941-48B1-8EB0-69D62B937A72_zpswf3quwob.jpg
 
Lilla O sköter sig bra hos utbildaren. Hon rider ut i sällskap med 2-3 andra hästar och de travar och galopperar ute. Han är okomplicerad och enkel att ha att göra med. På ridbanan tränar de balans och takt. I galoppen om han blir osäker slår han om ibland, men trots att han har stor galopp och är stor så kan han reglera den rätt bra för att vara så lite riden. Traven är ganska tråkig, han länger inte steget och pinnar på i stället och skritten är lite likadan. När han bär sig mer och slappnar av i överlinjen så tror jag det ger sig. Ska försöka löshoppa i helgen. Är just nu rätt tveksam till att jag visar men det är ju tid kvar att bestämma sig.
 
Jag börjar fundera på inmätning... Å ena sidan behövs det inte förrän vi ska tävla om två år. Å andra sidan, om han är 143,9 cm som högst nu, så behöver han inte mätas om förrän om fyra år...
 
:banghead: när vissa i stallet tror man mockar hagarna för det ska vara fint och sen skriver i stallets facebook-grupp "jag har aldrig avmaskat förut så vet inte hur man gör" med 40 smileys "varför gör man det?"
 
Vi har aldrig mockat hagar och haft noll masktryck. ;)

Frasse fick testa beridarens fina dressyrsadel igår och i slutet satt jag upp och kände på Sadel och häst. Asså wow! Det ser inte så mycket ut på film men känslan. Tryck bak och såå fin i handen och lätt för hjälperna. Och han är 4, Vi har förhoppningsvis en evighet på oss att förfina detta. För jag behöver hitta ridning igen och bli mycket bättre. Nu när jag har en häst som inte ger mig några ursäkter.

Gud så Peppad jag blev av känslan!
Och, plötsligt 25gradig värme gjorde Frasse till precis lagom tempererad :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 243
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 319
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 333
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp