Födda 2013 del 4

Livet är skört
Efter jag skrev förra inlägget fick jag åka ut till hagen och hålla om min kompis när de avlivade hennes häst :heart
Han var gammal och bröt benet precis under knät
Blanca och de andra hästarna förstod inte alls vad som hände och de ville vara nära honom. Så vi fick spärra av hagen :cry:
Usch vad sorgligt. :(
 
men va fan, Strömsholm verkar ha bytt helg på 4års kvalet? vilket besvikelse, den helgen är jag på bröllop och kan inte delta :(

"9-10 september, Strömsholms Ridsportförening och Kungsbacka Ridklubb" står det på SwedeHorse men i tdb ligger det inne 17-18 sept :(
 
men va fan, Strömsholm verkar ha bytt helg på 4års kvalet? vilket besvikelse, den helgen är jag på bröllop och kan inte delta :(

"9-10 september, Strömsholms Ridsportförening och Kungsbacka Ridklubb" står det på SwedeHorse men i tdb ligger det inne 17-18 sept :(
Bröllop? Menar du att du har ett liv också??? Har precis fått reda på att @PrinceFair också anser sig ha ett liv o ska gå på bröllop på en tävlingshelg!:rage:
 
Jag måste ha lyckats hitta proposition från tidigare år eller nåt, sen låg den där rätt helg. Phew!

Känns dock som vi e en bit ifrån start och den konstanta tidsbristen är svår, dagarna rullar iväg. Går inte riktigt att pausa småbarn och jobb pga hästen tyvärr.
 
Blanca fortsätter utvecklas :) Igår galopperade vi bakom kompisen som travade och jag lyckades samla henne lite och hålla galoppen!
Annars tömkörde jag häromdagen och vissa stunder gick hon riktigt fint i traven och fick ett fin schvung.
21034177_10154830368746099_5014266552205922383_n.jpg

En bild på en av alla fina vägar vi hittat nu när vi rider ut så mycket :)
21032514_10154830368611099_3130317744569270249_n.jpg


Går era på bete fortfarande? Hur är vädret hos er?
Det är sån skillnad på nätter och dagar i tempratur. Sen verkar Blanca känslig när regnet blir ihållande :(
 
@Nepenthe våra går på bete med ligghall, rätt lyxigt faktiskt! :) Så Erna har kunnat gå utan täcke hela sommaren trots pissväder (mycket regn och temperaturer neråt 10+), men mina vuxna tävlingshästar har behövt täcken ändå på de värsta dagarna.

Vi kommer dock ta hem dom imorgon, då grannen behöver betet till sina unghästar.

Erna tappade en sko förra veckan och jag har inte haft tid med att köpa en ny, så hon har fått vila den senaste veckan. Jag känner dessutom att det blir lite väl mycket att rida 3 hestar plus träna lite med min tvååring plus jobba fulltid... :crazy: Så det känns som att vi behöver hitta en helfodervärd åt Erna relativt snabbt. Pratade med en superbra tjej som evt. var interesserad, men hon hadde tyvärr inte möjlighet förän till nästa år. Men får försöka ta lite bilder och göra en annons, så kanske någon dyker upp.
 
Eskil står på stall men går ute långa dagar. Själv har jag 2 st ute fortfarande, 1 ponny och min 3-åring. De mår jättebra ute och har massor av gräs att äta. Får dessutom hö och kraftfoder på kvällen.

Idag var det dags för Eskils 2:a start men första i 90 och han slog till med en nolla igen! Ska se om filmen ser ok ut, ibland när man laddar upp dom blir det dålig kvalité. Som jag befarade blir kvalitén dålig, undrar varför? Men ni får se filmen iaf, tänk på att det inte är jag som rider så inga kommentarer om ryttaren.
 
Duktig Eskil!

Rallyfrallan satte banrekord på P&J igår :angel:
Låg höjd men han skötte sig bra både i släp, på framridning och banan så vi är mer än nöjda. Jag satt på VIPen på EM så fick rapporter och film via mobilen. Hästägarlivet deluxe :D

Riktig debut i 95 på lördag är tanken.
 
Kul med tävlingsdebut!

Jag är tillbaka efter att ha varit på EM sedan i tisdags så nu tänkte jag börja sätta igång Florence igen. Hon har vilat sedan visningen så knappt 2 månader. Insåg dock att jag innan sommaren anmälde till dressyrträning redan nu på torsdag :o. Men jag har sagt att de får stoppa in en reserv på min plats om det finns, har inte fått besked på hur det ser ut ännu. Annars tänker jag att jag åker dit med tömkörningssakerna och får lite hjälp med den biten, då kan vi jobba mest i skritt med sidvärtsrörelser eller så.

Köpte för övrigt nytt pannband till fintränset, lackat med en rad vita stenar :up:. Har ju försökt hålla utkik, eftersom det är en rundsytt med ganska tjocka remmar behövs extra stora öglor. Kyro var på plats på mässan och detta var halva priset :). Så nu är vi redo för lite dressyrstarter till hösten! Får se om det blir något Breederskval, de ligger ju redan nu i september så känns egentligen lite tidigt.
 
Hittade Blanca i hagen i Lördags med ett hål in i benet, halt och svullen.
Splittrat griffelben så vi var på Strömsholm med henne på natten där :(
 
Eskil står på stall men går ute långa dagar. Själv har jag 2 st ute fortfarande, 1 ponny och min 3-åring. De mår jättebra ute och har massor av gräs att äta. Får dessutom hö och kraftfoder på kvällen.

Idag var det dags för Eskils 2:a start men första i 90 och han slog till med en nolla igen! Ska se om filmen ser ok ut, ibland när man laddar upp dom blir det dålig kvalité. Som jag befarade blir kvalitén dålig, undrar varför? Men ni får se filmen iaf, tänk på att det inte är jag som rider så inga kommentarer om ryttaren.

Jag red strax efter Eskil, debuterade också 90 med en nolla :)
 
Platina lämnade jag hos inridaren igår. Hon ska vara där en månad. Hon har gått på bete i nästan två månader så dags att börja skolan igen för hennes del.:)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 346
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 338
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp