Födda 2013 del 4

Håller tummarna att hon blir helt bra nu med det uppträningsschema ni fått! :) Vad har du för nivå du vill rida/träna på, kommer inte ihåg?


KL

Nu är Erna påväg till sin nya ägare! Fick ett "Jippie! :D" tillbaks då jag sms-ade att hon kommer fram kring 8 ikväll. :love:

Hoppast verkligen att det blir en bra match och att de kommer trivas ihop! :)

Tack. :)
Upp till msv är målet, men med det sagt vet jag inte om MIN kropp håller för det heller. :p Jag vill träna och tävla, men några ambitioner på de högsta klasserna har jag inte.

Grattis! (säger man det? :p) Hoppas det blir så bra för dem som det möjligen kan bli. :)
 
Imorgon är vinterlovet över för lilleman och jag är SÅ taggad! :D Blev inte mindre taggad efter kvällens träning med storebror för favorittränaren som pga annat uppdrag är svår att få tid hos, Jesus vad lätt det är när man gör rätt..! Nu ser jag fram emot att få visa upp lillebror om någon månad :)
 
Men jag blev nojjig och ringde honom imorse för att dubbelkolla det med hältan, han säger att hon är så närapå bra som hon kan vara utan att vara perfekt. Och han tyckte inte det var onormalt på något sätt och han var heller inte orolig.

Ja ok, du får träna på o se vad som händer, det är ju inte helt okomplicerat med senskador så håller tummarna för dig o din fina fina häst!
 
Har du några bilder/film på broder?

Hur många vill du ha? :angel:
Finns massor på instagram, samma användarnamn som här. För att inte hamna för långt off topic lägger jag in en film från när han var 5 och gick första rundan i Breeders. Kommer aldrig glömma det :love: Vi gick in som startnr 11 och satte klassens första nolla, därav speakerns ”där satt den”. Hoppas att lillebror kan upprepa den bedriften i höst :p

 
Jag har en liten crush på Frasse. Efter vilan har han varit så trevlig! Det mesta i hanteringen fungerar återigen fläckfritt och virrhjärnan har vikt hädan. Han har verkligen mognat och i veckan när han var handhäst var han den coola enkla när morsan hetsade runt.

Tyvärr lite för reaktiv i ridningen still, när han blir spänd hamnar han bakom skänkeln och då blir det gärna fula tvärnitar eller vändningar. Igår åkte beridaren av vid ett sånt tillfälle, fördelen var att jag kände "va fan, jag vill sitta upp!" när det skedde. Så skönt att känna det istället för "urk..". Jag är alltså fortsatt peppad och optmistisk :D
 
@Pontevecchio Antar att det är mitt problem också för jag är inte rädd för att åka av...borde nog vara det lite mer med tanke på att jag 2 ggr på 3 år tuppat av en kort stund o fått hjärnskakning....men jag gillar inte heller när de gör såna där snabba tvära kast, det görs ju instinktivt och är faktiskt ganska olydigt, Eskil gör ju det med, o nåt jag absolut inte gillar.
 
@Hedwig Vad hårt ni har och "mycket" snö. 3 mil norr om Stockholm är det barmark men stenhårt i hagarna. Jag har dock tur med min ridbana, sladdade den häromdagen och den är perfekt. :) O vilar 1 månad till och jag hoppas han inte är mötesskygg när vi sätter igång igen.
 
@Hedwig Vad hårt ni har och "mycket" snö. 3 mil norr om Stockholm är det barmark men stenhårt i hagarna. Jag har dock tur med min ridbana, sladdade den häromdagen och den är perfekt. :) O vilar 1 månad till och jag hoppas han inte är mötesskygg när vi sätter igång igen.
Ja, jag skulle inte longera eller rida där varje dag. Men nu var det saltat och sladdat så den var slät och inte hal. Hon behövde få göra av med lite energi så jag passade på att longera henne. På tisdag kommer det tydligen massvis med snö sägs det så jag vet inte om banan kommer funka efter det. Inte för sprallig unghäst iaf tror jag.
Annars går jag långa promenader med henne. Är stenhårt överallt så finns inte så mycket annat att välja på. Hon har vilat i 5-6 veckor så sätter igång henne med promenader av ren självbevarelsedrift..:angel: Längtar väldigt mycket efter våren kan jag säga. Hedwig har jag vant vid pannlampa så vi kan skritta ut långa turer även på kvällarna efter jobbet o det är toppen.:up:
 
@Pontevecchio Antar att det är mitt problem också för jag är inte rädd för att åka av...borde nog vara det lite mer med tanke på att jag 2 ggr på 3 år tuppat av en kort stund o fått hjärnskakning....men jag gillar inte heller när de gör såna där snabba tvära kast, det görs ju instinktivt och är faktiskt ganska olydigt, Eskil gör ju det med, o nåt jag absolut inte gillar.

Ja ren olydighet.
 
Tog inte 24 timmar innan Blancas ben vart normala, kalla och inte svullna efter stallflytt!
Ihopsläpp igår med ett nervöst sto ingen gör nått med men Blanca gav lugnande effekt på henne :) Hon är riktigt fin psykist min tjej :heart

Men vad är grejen med att trycka upp röven mot väggen och bajsa? Så det rinner ner längs med hela väggen O_o
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 257
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 293
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp