Födda 2013 del 4

IskaFöl.jpg

Så liiiten :love:
 
alltså föl kan vara det gulligaste nånsin! :love::love::love:
Helt sjukt att såna där små söta saker tillslut växer upp till "riktiga" hästar!:D
 
Tre dagar:
379593_10151416147797283_2015252636_n.jpg

263235_10151416152692283_421322376_n.jpg


Har varit dålig på att uppdatera här men även vi har kommit igång mer med ridningen.
Suddig bild ifrån tidigare i år och det är väldigt längesen vi hade så mycket snö som vi har haft denna vinter. Snön ligger fortfarande kvar men det håller på och töar så snart har vi en ridbar ridbana igen.
27972121_10155299865527283_7819327287626026213_n.jpg


Varvar ridningen med promenader och denna bild är ifrån en promenad för ett par veckor sedan. :)
29683168_10155423412712283_5681352815220421756_n.jpg
 
Tycker det är så himla skönt med vår! Platina rider jag varannan dag nu och ut i skogen så fort jag får tag på någon pilot som jag kan slänga upp på Hedwig o ha med som sällskap. Hittills har hon skött sig jättebra. :)

Idag assisterade hon mig när jag mockade hagen..himla bussigt!
 

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    186 KB · Visningar: 20
Ston alltså..

Hon kom mot mig i hagen och jag blev så glad :love: Visade sig att hon bara skulle komma för att gå rakt förbi mig :confused:
I stallet var det full drama och gnäggande :meh:
Promenaden bestod av att stanna och inte vilja gå, trampa mig på hälarna och sen gnägg/skrika i mitt öra :rofl::rofl:
 
det hade jag helt glömt bort @Novali01 !
Menar du att Eskils mamma inte ville ha honom? Det var de 3 värsta dygnen i mitt liv...jag var så lycklig när förlossningen gick så bra, Eskil reste sig upp direkt o gnäggade, mamma reste sig upp också och började sen springa runt i boxen, Eskil efter. Först trodde jag hon var rädd för efterbörden som hängde ut men sen började hon anfalla Eskil! Panik utbröt, jag fångade henne så hon skulle stå still men hon var helt galen. Till slut fick jag ta ut Eskil, hämta en nappflaska och mjölka henne. Då stod hon och hummade mot mig som om jag var hennes föl?! Det pågick under 3 dygn varannan timme...till slut var jag så trött att jag nästan dog. Hade inte klarat det om vi inte hittat fostermamman på ammajouren! Thank God!
 
minns det nu när du berättar om det men hade glömt att det var Eskil! Ja fy fan det är mardrömmen. Frans mamma bor med ett högdräktigt föl, herregud så sugen man blir på fler gulliga fölisar :heart

I helgen blire tävling igen. Ska till Sundbyholm, det TVsänds om nån är sugen ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 272
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 342
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp