Födda 2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Emiro

Trådstartare
Tänk att det är dags för tråd nummer två och att de snart är 3-åringar! Tiden går så fort. För att svara @oanki : Planen med Unik är att han ska vila tills strax före 3-års testet, sen ska han åka tillbaka till de som red in honom och tränas lite och de är också dom som ska visa honom. Efter 3-års ska jag ta hem honom och rida lite för att se om vi passar ihop innan han går ut på sommarbete. Gör vi det blir han kvar som dressyrhäst, gör vi inte det så kommer jag att sälja honom på sikt.
 
Planen med min lilla Myra är att hon ska ridas lite lätt i alla gångarter innan sommarbetet. Eventuellt betäckning men det är inte bestämt. Beror på om jag hittar en hingst där allt känns rätt, vi får se.
Tanken med fölet är i så fall gärna att det blir en D-ponny/liten häst med gångarter som lämpar sig för dressyr. Myran är stor C nu.
 
Idag har Myranpyran åkt transport en liten sväng för första gången i min ägo. Gick riktigt bra. Hade en kompis som hjälpte mig . Hon gick rakt in, lite fundersam men inte mer när vi stängde luckan och åkte iväg. Efter att vi lastat ut henne provade vi att lasta igen och hon gick direkt in och skulle äta ur krubban.
Så skönt att det gick bra. Är alltid ett litet orosmoment med lastning och unghästar tycker jag.
 
Gott nytt år allihopa! :D

Så kul och spännande att våra små officielt är treåringar nu. :o

Jag firade med att skritta runt lite på ridbanan i dag. :) Har även anmält oss till tömkörningskurs om drygt 3 veckor, planerar att varva ridning, tömkörning och löshoppning framöver. Vårat bruksprov är tydligen inte förens i början på april, så kanske hinner bli klara ändå.
 
God fortsättning!
Här kommer två bilder på 3-åringen:
I3615709W512H512V

Tillsammans med sin lillebror född i år e: Sir Oldenburg :heart

I3615708W768H576V

Tillsammans med mig, lillebror och mamsen.:heart

Jag tror att han har växt lite, det är kanske dags att mäta honom igen.
 
I3615708W768H576V

Tillsammans med mig, lillebror och mamsen.:heart

Oj, vad lik han är på Olivia! :) Mini påminner jättemycket om sin mamma han med, men han är ljusare i färgen och har lite större/annorlunda stjärn, så på bilder tagna framifrån kan jag ibland förväxla honom med mitt andra sto. :rofl: (Typ små bilder som man bläddrar igenom på mobilen)
 
Har varit och löshoppa lille Divve idag!
Måste jobba mer på att han hittar bra rytm och tempo och jag vill egentligen ha längre inramning fram till hindren men det funkade.
Han kommer in lite knas på filmen här men skötte sig så himla bra i allt med lastning, stå på trailern mm.
https://www.instagram.com/p/BdU3bvJl-Vg/

Ett tips, lägg en bom i kurvan in som på 3års så får han lättare att taxera.
 
Oj, vad lik han är på Olivia! :) Mini påminner jättemycket om sin mamma han med, men han är ljusare i färgen och har lite större/annorlunda stjärn, så på bilder tagna framifrån kan jag ibland förväxla honom med mitt andra sto. :rofl: (Typ små bilder som man bläddrar igenom på mobilen)
Ja, de blir bara mer och mer lika varandra! Unik är lite rödare i färgen och har mindre och nättare huvud. Men det händer att jag tar fel på dem på håll. :D
 
Äntligen snö här med! :love: (förlåt för gigantisk bild)
26734359_926753637476388_4668232489094737264_n.jpg


Typiskt att vädret sätter lite käppar i hjulen för inridningen, men i går var vi iväg och tömkörde i nytt ridhus, mkt nyttigt. Kan åka dit för att rida med, men vågade inte testa det första gången. :angel: Och på söndag blir det löshoppning igen. Så vi håller igång på något vis. :)

Han går ihop med tre vuxna valacker nu, varav två gillar att leka med honom, så jag är relativt nöjd trots att han står inne på natten då ingen annan vill ha sin häst på lösdrift. Hur ser era flockar ut där ni har era unghästar? :)
 
Äntligen snö här med! :love: (förlåt för gigantisk bild)
26734359_926753637476388_4668232489094737264_n.jpg


Typiskt att vädret sätter lite käppar i hjulen för inridningen, men i går var vi iväg och tömkörde i nytt ridhus, mkt nyttigt. Kan åka dit för att rida med, men vågade inte testa det första gången. :angel: Och på söndag blir det löshoppning igen. Så vi håller igång på något vis. :)

Han går ihop med tre vuxna valacker nu, varav två gillar att leka med honom, så jag är relativt nöjd trots att han står inne på natten då ingen annan vill ha sin häst på lösdrift. Hur ser era flockar ut där ni har era unghästar? :)
Vad fin han är..:love:
Unik går med sin mamma och sin lillebror född -17. De går på lösdrift men vi tar in dem vid oväder. De två senaste nätterna till exempel har de stått inne p.g.a snöstorm.
Då passar jag på att borsta och mysa med honom. Han är så himla snäll och gullig, mattes älskling.:heart
 
Äntligen snö här med! :love: (förlåt för gigantisk bild)
26734359_926753637476388_4668232489094737264_n.jpg


Typiskt att vädret sätter lite käppar i hjulen för inridningen, men i går var vi iväg och tömkörde i nytt ridhus, mkt nyttigt. Kan åka dit för att rida med, men vågade inte testa det första gången. :angel: Och på söndag blir det löshoppning igen. Så vi håller igång på något vis. :)

Han går ihop med tre vuxna valacker nu, varav två gillar att leka med honom, så jag är relativt nöjd trots att han står inne på natten då ingen annan vill ha sin häst på lösdrift. Hur ser era flockar ut där ni har era unghästar? :)

Vilken härlig bild! :love:
Här har vi mest lera....

Min går tyvärr ensam, våra förutsättningar ändrades innan sommaren så då fick jag plocka hem honom. Han har sällskap i hagen bredvid och i stallet såklart, men går ensam.
Märker att han är lite uttråkad men det får bli så här.

Drutten är riden i samtliga gångarter och får vila lite nu. Om 1,5 månad åker han till en vän som är unghästutbildare för utbildning och så visar hon honom på 3-årstestet om han är i form för det. Ska försöka köra iväg o löshoppa honom innan dess men är svårt med att få hjälp att åka på tider som passar alla.
 
Myran är insutten i mitten på november och har vilat sen dess. Har varit helt okomplicerad med allt. Hon får vila till Mars då hon åker på riktig inridning. Sen är det 3-års vi siktar på. Blir kul!
 
Vet inte ännu om det blir i maj eller juni, det beror på hur det går nu med inridningen,, Hon som rider in och som ska visa henne får avgöra vilket som passar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 312
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp