Födda 2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte ännu om det blir i maj eller juni, det beror på hur det går nu med inridningen,, Hon som rider in och som ska visa henne får avgöra vilket som passar :)
Jag vet inte heller ännu vilket datum det blir men det vore kul om det blev samma. :)
 
Ja det skulle vara roligt, har du hopp eller dressyrstam på din ? :) Svårt att hålla reda på allas hästar:wtf:
 
Jag tänkte visa i Sundsvall i början av juni, får se om det blir betäckning sen. Har precis försökt sätta igång efter vintervila, men sista veckan har vi först haft -25 i fyra dagar och sen 2 dagars snöstorm så det går sådär. Hon är tömkörd och hängd på innan vilan, men har lite sadeltvång. Har en annan häst -15 här och han rids om ännu inte i galopp.
 
Lite nyfiken - Ni som tänker visa, är det främst avståndet som avgör vart ni visar, eller andra faktorer som vem som dömer, hur "prestigefyllt" det är att ha visat på x-plats osv?
 
Ni som ska visa på 3-års, var ska ni visa?
Visar jag själv blir det Vreta (tar väl en kvart eller så att åka dit för mig) tar jag hjälp blir det nog Strömsholm. Beror lite på hur det går med inridningen och om jag kommer på om jag ska sälja eller inte. Ska jag behålla så blir det mer en kul grej att visa om hon ligger ok till i utbildningen. Jag har ju tänkt att behålla henne men är samtidigt sugen på att betäcka om mamman innan hon blir för gammal så jag velar lite med hur jag ska göra. :confused:
 
Våra treårstest ligger i augusti/september, funderar på att engagera mig och anordna ett på hemmaplan så vi slipper åka så långt. Måste bara få tummen ur och ta tag i det någon gång. :angel:

Tänker visa själv på treårs, men om det blir bruksprov i april så låter jag professionella visa honom. Känns som lite mera som står på spel där, tror jag skulle göra bort mig totalt pga nerver... :nailbiting: :p
 
Våra treårstest ligger i augusti/september, funderar på att engagera mig och anordna ett på hemmaplan så vi slipper åka så långt. Måste bara få tummen ur och ta tag i det någon gång. :angel:

Tänker visa själv på treårs, men om det blir bruksprov i april så låter jag professionella visa honom. Känns som lite mera som står på spel där, tror jag skulle göra bort mig totalt pga nerver... :nailbiting: :p
Så himla spännande med bruksprov! Tänk om vi får en godkänd hingst här i tråden! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp