Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.

Görel

Trådstartare
Moderator
Krångligt med rubriken till tråden för årets föl, men här är den! Tråden för alla bilder och alla kommentarer om fölen som föds i år.
 
Olivia lade sig ned kl 00:01 precis som natten innan. Stönade, reste sig och lade sig igen.
Då såg jag att det var på gång. Väckte sambon och gick ut i stallet. Båda hovarna var ute men mulen åkte ut och in. Tillslut verkade Olivia lite trött så jag gick in och hjälpte henne.
Mäktig känsla att få ut honom och ta hål på säcken..
Efterbörd och allt släppte som det skulle och Olivia brummade, hummade och slickade på sin son. Han var snabbt uppe på benen och letade efter juvret. Men Olivia tyckte att det var obehagligt och pep och hytte efter honom. Tillslut gick jag in och höll i henne och kliade henne på halsen som hon älskar. Då slappnade hon av och lät honom komma till.
Han heter Unik af Bolka och är helt ljuvlig. :love:
Bildbomb:
I3532049W640H480V20150405T070523Z.jpeg

I3532052W676H380V20150405T070523Z.jpeg

I3532050W676H380V20150405T070523Z.jpeg

I3532051W507H507V20150405T070523Z.jpeg
 
Hur vild kan en fölunge vara egentligen?? När Unik inte sover eller diar så galopperar han och bockar runt i boxen som en liten vilde. Olivia får stå ut med bakutsparkar och det bara smackar när han träffar henne!:nailbiting: När han föddes så blev han så sur när han inte listade ut hur man diade. Han piaffade på stället i frustration och kickade efter Olivia. :o
Idag när jag mockade de andra boxarna så såg jag bara en svans och en brun rumpa studsandes omkring i boxen...:rofl:
I eftermiddag ska de få gå ut för första gången. Det ska bli spännande...
 
Hur vild kan en fölunge vara egentligen?? När Unik inte sover eller diar så galopperar han och bockar runt i boxen som en liten vilde. Olivia får stå ut med bakutsparkar och det bara smackar när han träffar henne!:nailbiting: När han föddes så blev han så sur när han inte listade ut hur man diade. Han piaffade på stället i frustration och kickade efter Olivia. :o
Idag när jag mockade de andra boxarna så såg jag bara en svans och en brun rumpa studsandes omkring i boxen...:rofl:
I eftermiddag ska de få gå ut för första gången. Det ska bli spännande...

Låter som en rolig kille! :D Hoppast du kan filma utsläppet och lägga ut filmen här.... ;)
 
Jag har alltid släppt ut mina från första dagen och då har de rejsat runt en stund och sedan vilat, rejsat en stund igen o s v. När de velat vila för mycket har de fått komma in i någon timme.

Min tredje travade runt mamma i boxen när hon var 1,5 timme gammal, sen sov jag ett par timmar, och när jag kom ut galopperade hon runt mamma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Görel
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
31 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp