Födelsedagspresent till sexåring

R

Raderad medlem 19815

På lördag är det kalas för en sexåring i bekantskapskretsen och det står helt stilla i huvudet när det gäller present. Det enda födelsedagsbarnet önskar sig är dataspel och det tänker jag inte köpa. Barnet har tidigare år fått böcker men jag tror inte det har blivit så uppskattat.

Det känns som att sexåringar är för stora för play doh, plus-plus och sånt. Reservplanen är lego.

Hjälp!
 
På lördag är det kalas för en sexåring i bekantskapskretsen och det står helt stilla i huvudet när det gäller present. Det enda födelsedagsbarnet önskar sig är dataspel och det tänker jag inte köpa. Barnet har tidigare år fått böcker men jag tror inte det har blivit så uppskattat.

Det känns som att sexåringar är för stora för play doh, plus-plus och sånt. Reservplanen är lego.

Hjälp!
Rätt säsong för någon kul uteleksak tänker jag. Spana på sånt i leksaksaffären!
Småplusplus borde vara rätt ålder förutsatt att hen inte redan har. Lego är kul om ungen gillar lego. Min erfarenhet är att de antingen typ älskar det eller inte är intresserade alls.
Beyblades kanske kan vara kul? Det är snurror med uppdragare som man kan tävla med eller köra själv om man vill.

Lycka till!
 
Min dotter fyllde 6 i måndags och hade kalas i söndags. Hon fick mycket pyssel, både lådor med glitter och lim och sånt och pysselböcker. Flera olika små legoset också, mycket uppskattat. Hon leker också mycket med Play Doh så hon har önskat sig mer lera av släkten. Pussel är också poppis.
 
På lördag är det kalas för en sexåring i bekantskapskretsen och det står helt stilla i huvudet när det gäller present. Det enda födelsedagsbarnet önskar sig är dataspel och det tänker jag inte köpa. Barnet har tidigare år fått böcker men jag tror inte det har blivit så uppskattat.

Det känns som att sexåringar är för stora för play doh, plus-plus och sånt. Reservplanen är lego.

Hjälp!

Presentkort på Leos Lekland.
 
-Badmintonset( racketar+boll)
-Frisbee
-Ngt annat typ kasta/fånga spel för utomhusbruk
-Basketboll/Fotboll
-Klassiskt brädspel tex "Den försvunna diamanten" gillade våra killar från den åldern
-Experimentlåda ( finns typ små lådor med experiment som handlar om vind, färger, vatten etc. Kolla åldersrekommendationer!
-Pyssellåda ( finns tex för att göra armband, pärlplattor osv)
-Lego!tex Lego city finns från 5år. En pysslig 6åring kan bygga de som är från 7. Lego Technics är också kul
-Trollerilåda
 
På lördag är det kalas för en sexåring i bekantskapskretsen och det står helt stilla i huvudet när det gäller present. Det enda födelsedagsbarnet önskar sig är dataspel och det tänker jag inte köpa. Barnet har tidigare år fått böcker men jag tror inte det har blivit så uppskattat.

Det känns som att sexåringar är för stora för play doh, plus-plus och sånt. Reservplanen är lego.

Hjälp!
Lusch hade badbomber och ett slags tvålar som kunde bli bubbelbad eller formas till djur :) Verkade jättekul, köpte i påskpresent till min sexåring och ska köpa till kalas till en 8 åring tänkte jag.

Annars om man vill köpa dyrt, riktigt bra tuschpennor (barn brukar bara få dåliga) och en bok om hur man ritar manga. https://www.google.se/search?q=penn...-_3SAhWCBSwKHcmzDrIQ_AUIBigB&biw=1284&bih=871
 
Tcker också att utegrejer är en bra ide, men beror ju på vad barnet tycker är kul.
Dottern fick en boll som man liksom pressar ihop till en frisbee och när man kastar den som ploppar det upp till en boll igen, mkt uppskattad.
Även haft kul med ett rör modell större som gör stora såpbubblor.
Jojo som lyser och miniskateboard är annat liknande som varit uppskattat.

Annars är det mkt brädspel (vem där? är poppis just nu, hon är sju) och lego som gäller.
 
Om föräldrarna tycker lekland är ok... Jag har mött förvånansvärt många som anser att lekland är livsfarliga ur säkerhetssynpunkt.
Det tycker de absolut. Vi pratar ibland om hur lekland är räddningen på vintern när alla bara håller på att slå ihjäl varandra inomhus och ingen vill gå ut och leka i snön. :D
 
Jag gav ett mjukt baseballträ, gjort typ av skumgummi, med tillhörande boll till en 5 åring. Annars fick han små styltor, detektivsaker mm.
 
På lördag är det kalas för en sexåring i bekantskapskretsen och det står helt stilla i huvudet när det gäller present. Det enda födelsedagsbarnet önskar sig är dataspel och det tänker jag inte köpa. Barnet har tidigare år fått böcker men jag tror inte det har blivit så uppskattat.

Det känns som att sexåringar är för stora för play doh, plus-plus och sånt. Reservplanen är lego.

Hjälp!

Varför inte dataspel om det är det enda barnet önskar sig?
 
Min sexåring fick en massa lego i födelsedagspresent. Men det var det enda han önskade sig också. Annars brukar jag köra på pysselsaker; pennor, pärlor, klipp och klistragrejer. Jag tycker leksaker ofta blir skruttiga om man ska hålla sig i den prisklassen jag vill hålla mig till andras barn. Då är det bättre med "förbrukningsgrejer" som ändå (förhoppningsvis) går åt och på något sätt är kreativt.
 
Pokémon kort är det hetaste hos oss just nu!
Lego är alltid uppskattat!
Pruttkudde definitivt :up:
Alla typer av skämtgrejer är roliga!
Lekland är det mamman här som hatar, barnet älskar!
Fotboll helt ok.

Jag har en 7 åring.

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Övr. Barn Det är ju en jättesvår ålder?! :nailbiting: Och ja, jag är ute i väldigt god tid, men för att försöka undvika att bli ruinerad så...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 327
Relationer En person i min närhet fyller år snart, och en annan person i min närhet har föreslagit att vi ger bort en träningsmaskin i...
2
Svar
22
· Visningar
1 688
Senast: MiniLi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 425
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp