Födelsedagspresent till sexåring

Lånar tråden lite :)
En väns son fyller fyra snart, och det gör min dotter också så det borde ju vara lätt att hitta nåt, kan man tycka... :cautious:
Grabben gillar att snickra, mamman förslog nån "byggsats", men specificerade inte vidare. Vad ska man köpa? Kapa till brädor och göra ritning till fågelholk? :D
 
Lånar tråden lite :)
En väns son fyller fyra snart, och det gör min dotter också så det borde ju vara lätt att hitta nåt, kan man tycka... :cautious:
Grabben gillar att snickra, mamman förslog nån "byggsats", men specificerade inte vidare. Vad ska man köpa? Kapa till brädor och göra ritning till fågelholk? :D

Hon kanske menade ett verktygskit för barn med riktiga små verktyg?
 
Lånar tråden lite :)
En väns son fyller fyra snart, och det gör min dotter också så det borde ju vara lätt att hitta nåt, kan man tycka... :cautious:
Grabben gillar att snickra, mamman förslog nån "byggsats", men specificerade inte vidare. Vad ska man köpa? Kapa till brädor och göra ritning till fågelholk? :D
Det finns en bok som heter Castor snickrar där det finns ritning och beskrivning för att bygga fågelholk! :)
 
Lånar tråden lite :)
En väns son fyller fyra snart, och det gör min dotter också så det borde ju vara lätt att hitta nåt, kan man tycka... :cautious:
Grabben gillar att snickra, mamman förslog nån "byggsats", men specificerade inte vidare. Vad ska man köpa? Kapa till brädor och göra ritning till fågelholk? :D

Det finns en massa små leksaksverktyg, typ motorsåg, borrmaskin, skruvdragare. Det är väldigt populärt här hemma hos både min fyraåring och sexåring. :)
 
Det finns en massa små leksaksverktyg, typ motorsåg, borrmaskin, skruvdragare. Det är väldigt populärt här hemma hos både min fyraåring och sexåring. :)

Ja, de är roliga, men jag tror de har sådana redan.
Hittade det här, det verkar rätt vettigt.
5539-Construction-Set.jpg

Man kunde visst göra massa olika grejer av det där.
 
Ja, de är roliga, men jag tror de har sådana redan.
Hittade det här, det verkar rätt vettigt.
5539-Construction-Set.jpg

Man kunde visst göra massa olika grejer av det där.
Jag älskade dessa som barn och det gjorde lillebror också. De höll dessutom jättebra och vi kunde ge dem vidare till brorsbarnen sen. :up:
 
Jag köper av ren princip böcker till alla barn, oavsett hur mycket eller lite de uppskattar det. Jag anser att det är mitt privilegium som lärare :D Dessutom tycker jag att det är rätt roligt att fundera ut sådant som de kanske gillar, än roligare när de blir lite äldre och vi kan uppskatta samma böcker.
 
Vår son fyller snart 6 och önskar sig /kommer att få en täljkniv, jordglob, Lego och evtl fotbollsmål eller koner.
 
Jag köper av ren princip böcker till alla barn, oavsett hur mycket eller lite de uppskattar det. Jag anser att det är mitt privilegium som lärare :D Dessutom tycker jag att det är rätt roligt att fundera ut sådant som de kanske gillar, än roligare när de blir lite äldre och vi kan uppskatta samma böcker.

Jag brukar också göra det, men jag har kanske gått lite till överdrift med det så tänkte köpa något annat.

kl

Det blev en pruttkudde och presentkort på lekland, verkar som att det uppskattades.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Det är ju en jättesvår ålder?! :nailbiting: Och ja, jag är ute i väldigt god tid, men för att försöka undvika att bli ruinerad så...
Svar
10
· Visningar
996
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 487
Relationer En person i min närhet fyller år snart, och en annan person i min närhet har föreslagit att vi ger bort en träningsmaskin i...
2
Svar
22
· Visningar
1 695
Senast: MiniLi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 575
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp