Foder vid njursvikt

jemeni

Trådstartare
Tyvärr blir man ganska låst i fodermarknaden med njursvikt hos hunden idag har jag dessa två att välja mellan men vilket är "bäst"?
alt 1
Ris, majsfodermjöl, animaliskt fett, majs, fjäderfäprotein (torkat), animaliskt protein (hydrolyserat), betmassa, vetegluten, mineraler, fiskolja, vegetabiliska fibrer, sojaolja, butyrat, fruktooligosackarider, psyllium (skal och frön), ringblommeextrakt (källa till lutein).
protein 13.5 %
fett 16.0 %
alt 2
Ris, majsfodermjöl, animaliskt fett, majsglutenfoder, sojaproteinisolat*, animaliskt protein (hydrolyserat), betmassa, mineraler, äggpulver, vegetabiliska fibrer, fiskolja, sojaolja, fruktooligosackarider, grönt te, tagetesmjöl.
protein 16.0 %
fett 18.0 %

Idag äter hon alternativ 2 men dels spökar magen lite (känslig mot spannmål) och dels börjar hon bli lite rund visst lite innehålls skillnad är det och nej egentligen vill jag inte ge något av det men är det lönt att byta?
 
Du vill ju ge bra, högvärdigt protein och hålla nere fosforinnehållet först och främst. Jag gick rätt snart över från torrfoder till barf åt min njurhund, då kunde jag optimera innehållet och minska belastningen på njurarna så mycket som möjligt.
 
Barf är tyvärr inte aktuellt innan jag bor i ett större hem med plats till en stor frys.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har ju varit inne hos vetrinär med min bostonterrier som verkar ha fått lite tjall på magen. Bytte foder för ett litet tag sedan som...
Svar
5
· Visningar
674
Hundhälsa Jag sitter och funderar på vilket foder som skulle vara bra för min dvärgschnauzer på 1 år. Hon har hudproblem och lite klåda...
2
Svar
22
· Visningar
7 611
Senast: igbest
·
Hundhälsa Efter att ha läst en del trådar här, så börjar man ju så klart fundera på vad det är man stoppar i sin hund. Våra hundar (Tysk...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 112
Senast: fijja
·
Katthälsa Har kollat runt på olika torrfoders ingredienser och näringsinnehåll och ställde upp dem för en jämförelse. Vilken skulle ni säga var...
2
Svar
24
· Visningar
4 343
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp