Bukefalos 28 år!

Försäkringsfrågor

B&B

Trådstartare
Vilket bolag har ni eran hund försäkrad i?
Till vilka värden?
Vad ligger självrisken på?
Är ni nöjda med erat val?

Funderar på att välja Folksam, eftersom jag har alla andra försäkringar för mig och häst där men tänkte höra om ni rekommenderar något annat?

Kan tillägga att det är en blandis, om det gör någon skillnad.
 
Senast ändrad:
Sv: Försäkringsfrågor

Vilket bolag har ni eran hund försäkrad i? Agria, optimal vet. vård och liv-försäkring.

Till vilka värden?
Hm, de står för 15000 om året tror jag.

Vad ligger självrisken på?
1200 + 20% betalar jag om det händer nåt

Är ni nöjda med erat val?
Man får 10% genom att vara med i SKK, SHU etc. så det känns bra ;) . Hoppas bara att jag inte behöver använda det....
 
Sv: Försäkringsfrågor

En del försäkringsbolag ger ju rabatt om man har ett visst antal djur i det. Vet dock inte vilka.....
 
Sv: Försäkringsfrågor

Har min Rottweiler försäkrad i Folksam och jag kan inte klaga. :bow: Då min hund varit sjuk och dessutom råkat ut för diverse skador under snart 1 år så har jag varit tacksam att jag har hunden försäkrad. Det har aldrig varit några beskymmer vad det gäller direktreglering på djursjukhuset eller pengarna tillbaka vid en skadeanmälan.

Har hunden försäkrad för 9000 kr i livförsäkring och 30 000 kr i veterinärvårdsförsäkring. Betalar via autogiro och det blir ca 250 kr/mån.

Ring och hör med Folksam vad försäkring för din hund skulle kosta dig.

Jag är i allafall helnöjd med Folksam. Har en självrisk på 1200 kr sen betalar jag 20%.

Är uppe i veterinärskostnader på ca 30 000 kr och tackvare min försäkring så har jag sluppit betala allt själv.

Lycka till med vad du än väljer att försäkra din hund i. :)
 
Sv: Försäkringsfrågor

Vilket bolag har ni eran hund försäkrad i? Folksam. Betalar ca 900 kr två gånger om året.
Till vilka värden? Dubbel veterinärvård, 30000
Vad ligger självrisken på? 1200 + 20%
Är ni nöjda med erat val? Ja, har iofs aldrig behövt utnyttja försäkringen.
 
Sv: Försäkringsfrågor

Vilket bolag har ni eran hund försäkrad i? IF

Till vilka värden? Liv 8.500:- och vård 30.000:-

Vad ligger självrisken på? 1500:- och 25% självrisk

Är ni nöjda med erat val? Ja, de sköter det snyggt. Vet inte om det är den bästa försäkringen men vi har många samlade i IF och då blir det bättre överlag.
 
Sv: Försäkringsfrågor

Vilket bolag har ni eran hund försäkrad i?
Agria, optimal + liv + avel

Till vilka värden?
(vet.vård 45000:-, rehab 5000, medicin 2000:- , Livdelen:15000:-)
Kostnad med rabatter (uppfödar+skkmedlem) ca 1500:- /år och hund.

Vad ligger självrisken på?
1200 + 20%

Är ni nöjda med erat val?
Ja
:p :p
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 833
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
964
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp