Status
Stängd för vidare inlägg.
@Novalisa åh vad skönt för er att det verkar gå bra! Lät verkligen otäckt!

fager är på bättringsvägen, nu ska vi avbryta penicillinet och hålla tummarna att det inte kommer tillbaka.
 
Jag börjar bli nervös inför återbesöket hos vet, ska dit på fredag. Drömmer om det typ varje natt 😆
Det var så lite hälta kvar sist, känns som att vi är på sluttampen och jag hoppas att hon kommer vara helt bra nu! Hoppas hoppas ✊
 
@MiniLi håller tummarna att det är bra på återbesöket!👍
Jag är så himla glad!!!!!!!
Igår fick jag äntligen börja rida på Noella igen. Vilan blev ju faktiskt inte så mycket längre än jag ändå tänkt låta henne vila innan skadan. Det enda är ju att det blev boxvila istället! Tar väll lite längre tid att få upp muskler igen när hon stått helt still.
Blev ca 10 min ridning i skritt och trav och hon skötte sig så fint. Inget krånglande utan lugn och harmonisk.
Tänker mig att jag kommer aktivera henne ca 3 ggr i veckan lite lugnt för att sedan öka kraven lite. Förhoppningsvis kommer hon vara igång lite tills träningen börjar i februari. Tränar ju enskilt i 30 min så kan ju anpassa träningen efter vad hon orkar. Tänker att det ändå är bra att rida för tränare och få hjälp framåt.
 
@MiniLi håller tummarna att det är bra på återbesöket!👍
Jag är så himla glad!!!!!!!
Igår fick jag äntligen börja rida på Noella igen. Vilan blev ju faktiskt inte så mycket längre än jag ändå tänkt låta henne vila innan skadan. Det enda är ju att det blev boxvila istället! Tar väll lite längre tid att få upp muskler igen när hon stått helt still.
Blev ca 10 min ridning i skritt och trav och hon skötte sig så fint. Inget krånglande utan lugn och harmonisk.
Tänker mig att jag kommer aktivera henne ca 3 ggr i veckan lite lugnt för att sedan öka kraven lite. Förhoppningsvis kommer hon vara igång lite tills träningen börjar i februari. Tränar ju enskilt i 30 min så kan ju anpassa träningen efter vad hon orkar. Tänker att det ändå är bra att rida för tränare och få hjälp framåt.
Tack!

Kul att ni är igång! Längtar tills jag rider igen, men får se när det blir. Nelly är helt crazy av all vila så vågar inte upp förrän hon har fått komma igång i alla gångarter från marken 👍
 
Nu när hästarna födda 2016 räknas som fyraåringar hör de inte längre hemma på avel och tråden stängs därför.

Välkomna att starta en ny tråd på träning!

/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
157
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp