Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag tog jag med mig kameran, vi har haft strålande väder sen igår eftermiddag och ska iaf hålla i sig ett tag, med lite inslag av regnskvättar.
Så idag får dom prova och sova ute, lika bra och börja vänja in honom lite när det faktiskt är torrt och varmt nu.

För övrigt så lägger han på sig och blir ståtligare, har fått tag i en vet som kan komma ut sen för chip och sådant.
Skall ju visa dom på premiering är tanken i Augusti och då lär jag ha skickat in papper för registreringen som jag fattat det.

Har inte fått något mer napp på någon fölkompis, känns skit tråkigt för han vill busa och leka och försöker nu med mig när jag fixar och donar med allt. Tycker så synd om honom.

Jag kan ju släppa ner dom till dom andra två stona, kanske kan det bli bättre? Jag vet inte, men jag ger inte upp! Ska ringa en till sen har jag slut på idéer :(

Nåja, nu blir det en enorm BILDBOMB!

170614%2046_zpszku68msy.jpg

170614%2044_zpshrzidxob.jpg

170614%2042_zpsbbuvlecs.jpg

170614%2034_zpsxfqcspti.jpg


Alltså denna bild :love:
170614%2027_zpschlgbpnq.jpg

Lite suddig....
170614%2016_zpsvdbgybrp.jpg

170614%2015_zpsmf7nlmeo.jpg

170614%2010_zps9iyeryvw.jpg

170614%205_zpsyp4ameqi.jpg


Oftast han som kommer först när jag kommer :angel: Han kommer nog bli minst lika trevlig som mamma sin, som alltid kommer när man ropar (lr när dom hör en) :love:
170614%202_zpss4onlm7n.jpg


Tack för oss :heart
 
Min lilla har diarré. Tycker att hon haft det några dagar för länge nu.... Är två veckor och har väl varit lös ca 5-6 dagar. Pigg och glad, temp 38,7. Men hon är väldigt lös. Jag har gett diarsanyl och morotspuré i 2 dagar. Några andra tankar? Hur mkt puré brukar ni ge? Har gett knappt en liten burk 2 ggr per dag.
Ringer nog vet imorgon. Kanske borde avmaska...
 
Min lilla har diarré. Tycker att hon haft det några dagar för länge nu.... Är två veckor och har väl varit lös ca 5-6 dagar. Pigg och glad, temp 38,7. Men hon är väldigt lös. Jag har gett diarsanyl och morotspuré i 2 dagar. Några andra tankar? Hur mkt puré brukar ni ge? Har gett knappt en liten burk 2 ggr per dag.
Ringer nog vet imorgon. Kanske borde avmaska...
Dom brukar bli det vid fölbrunst.Du har inga saltstenar eller andra tokigheter som bebisen kommer åt?
 
19221654_1998420226850312_4974807443726781684_o.jpg
Calle chippad och id-kollad. Hade grav ångest innan för hur han skulle bete sig. Han fick på sig grimman en längre stund igår för första gången. Han skrällde till och betedde sig som en ängel! Är mäkta förvånad och imponerad av honom faktiskt. Han har ju gjort stora framsteg de senaste veckorna men detta var något av ett eldprov...
Av mina 3 som kollats hittills så var nog faktiskt Calle den snällaste av dem, så han fick MVG plus i betyg för sitt uppförande.

Id-kontrollanten tyckte han var såå snäll och kärvänlig, hon måste ha undrat varför jag var noga med att bestämt backa undan honom när han kom med sin lilla mule i hennes hår...
 
Min lilla krabat blir idag 2v gammal och har fått vara ute några dygn nu och det går bra, men flugfärna är på dom ganska så mycket. Använder ni något medel, vad isåfall? På både sto och föl?

Gossen min har vuxit ganska mycket och blir mer och mer full i bus så imorgon tänker jag faktiskt ta ner dom till dom andra två stona, dels mer yta att springa runt på och sedan två till hästar att kanske busa med, jag vet inte?

Men vädret visar lite si och så fortfarande, han har fått lite regn på sig men vi har runt 20 grader också så dom torkat snabbt upp och likaså marken. Beteshagen är en bit ner ifrån stallet, det är lite nackdelen eftersom det är liten bilväg man lär gå på mellan (med andra ord behöver vi vara två stycken varje gång dom skall tas upp/ner).
Men jag hoppas detta skall gå bra!

Jädrans skit sommar, ska vi ens få en? :o
 
Här går det undan, lillkillen bara växer och växer för var dag som går.

Han och mamman fick komma ner på betet med dom andra två stona i lördags och allt har gått bra, dock är ena stoet rätt vresigt ibland mot honom.
Han var skit glad och ville hälsa på dom andra två stona när vi släppte ut dom men det tyckte inte Miraz och försvarade honom givetvis.

Han föltuggade inte ens emot mitt andra sto (hon som nu varit lite "dum" mot honom) utan han hade bara spetsade öron och ville fram till henne och hälsa men fick inte som sagt.

Stoet i fråga försöker jaga undan honom från Miraz, Miraz och mitt andra sto har gått ihop under en lång tid ända sedan Miraz var 1år så dom har ett band såklart.

Men Miraz står på sig och det går som sagt bra, men nu efter två dagar så har han börjat föltugga mot mitt andra sto, gissar att det är för att hon blir sur mot honom varje gång han försökt gå fram och hälsa...

I övrigt går allt super bra, han har lugnat ner sig mycket, vill dock gärna bli kliad och sen skulle han nog vilja ha en lekkamrat, lr han skulle behöva en.

Så jäkla surt att det sket sig med vets föl och sto :(
 
Calle fick följa med ut i hagen med grimma och grimskaft idag. Gick rätt bra med tanke på att vi i princip inte övat nånting alls. Det är mycket humör i herrn men han börjar koppla att det är jättetrevligt att göra som matte säger, annars tar det mer tid och är inte lika roligt för honom, sen kommer det ändå sluta med att han gör som jag vill. Diplomati, eller vad kallas det...? :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp