Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_2872_zpsswbozo7p.jpeg

Sto född 27/5 efter Baltimore - Prizma (Pessoa VDL - Irco Marco)

IMG_3084_zpsg2gcjch3.jpeg

Hingst född 19/4 efter Gift Kronos - Otradnoe (Adams Hall-Meadow Road)
 
*kl*

Nu hoppar jag in o ger er en liten uppdatering om Doris.

Hon går på bete ihop med 4 andra ligister, har fått åka B-kortsbil i onsdags då mamma häst skulle kolla hur hon låg till i brunst och ska få åka bil på måndag igen då vi ska tillbaka till seminstationen , gått jätte bra :)

Verkad har hon blivit, inga stora protester.

Bild för någon vecka sedan:

282gsk.jpg
 
Alltså Calle... Vi har busväder idag så han fick komma in några timmar på förmiddagen och torka upp. Pigg som en jäkla mört och ruskigt oförskämd var han sen när det kom besök och skulle kolla på honom. Var framme och skulle bitas och höll på att vara allmänt grisig.. Får ta tag i det där med sällskap åt honom här framöver, väntar bara på att den jämnåriga kompisens mamma ska bli dräktig så hoppas jag att de kan gå tillsammans.
 
Idag blir lilla Mazeen 4v gammal och han växer på :love:
Han går på bete med sin mamma och en shettis, men nu ska det bli ändring med det för vi har äntligen hittat en lekkamrat.

Så förhoppningsvis får dom snart åka iväg till dom och han kan få busa bäst han vill :laugh:
I övrigt har han lugnat sig med dumheterna han hade där i början, visst kan han bli envis som en gris och vända rumpan till om han inte får som han vill, men han har börjat förstå ändå att det ger inget resultat för hans del av det.

Han är en riktigt fin kille, mjuk och gosig samtidigt så när han vuxit upp tror jag han kommer bli en riktigt trevlig och fin häst!
 
Vi har ju turen att ha en kompis till Mirre som är exakt lika gammal, på minuten. Födda på samma ställe med en mamma som är lite mer Manana än M... så de leker och busar mest hela dagarna. Två bruna killar med stjärn. En med tre vita ben och en med fyra.. sen om ett litet tag ska de släppas ihop med två stoföl också, de är några veckor äldre och ganska självständiga.

Vi har pratat med ägaren till den andra lilla hingsten och vår gemensamma ambition är att de ska få ha varandra som trygghet när deras mammor börjar jobba igen i vinter. Känns väldigt skönt!
 
Vi har fått ytterligare en liten tjej, föddes 6dgr över tiden, e.For Romance I ue.Dr Doolittle (Donnerhall). En svart tjej med vita tecken, väldigt petite och lik sin mor.
IMG_4574_zpsqlqbrrmd.png

IMG_4582_zps9dz7xiiy.jpg


Den andra e.Johnson växer så det knakar, nu 10 veckor gammal. Hon är oerhört självständig men fantastiskt vänlig och social, hon har börjat släppa fölpälsen på sina ställen och lär bli som mamma i färgen.
IMG_4603_zpsuf3jkmyq.png

DSC_0056_zpszlefu4ch.jpg

..och en bonusbild på mamma-häst bara för att hon är världens finaste :love:
DSC_0047_zpsraymi5xh.jpg
 
Tog en myskväll med alla stona, Calle fick haka på. Vi övar på att stå stilla när man blir borstad och att gå fint i grimskaft. Vi har hittat en strategi som funkar för oss två, och för mig funkar han mestadels fint att hantera nu.
Försökte få nån vettig uppställd bild på honom men han var mer intresserad av att hitta på clownfasoner. Fölpälsen börjar släppa och det händer mycket i kroppen för tillfället.

19679476_2023051161053885_7190553075567671265_o.jpg

19477335_2023051461053855_1908267488391171806_o.jpg
Det här med mat är viktigt i Calles liv, antagligen ett drag från mamma.. När hon står uppbunden passar han på att springa upp och ner för stallgången och leta kraftfoder i krubborna...En riktig tjuv.
19575254_2023051694387165_6284531123333153786_o.jpg
 
Vilken fullpott för er @smulan87 ! Ska ni behålla båda?

Ja men verkligen, helt fantastiskt att vi lyckades få två ston precis vad vi beställde! Tanken är att båda ska bli kvar hos oss och mammorna ska tillbaka in i sporten. Man blir dock sugen på att göra fler iom. att vi är så oerhört nöjda med dessa men vi får hålla oss till tåls och nu har vi ju fullt av ston så kan börja samla på hästar om ett par år istället. :D
 
Jag har försökt lägga in bilder hit från photobucket men det står att man måste uppdatera kontot (?). Om jag har förstått detta rätt nu så kommer det att kosta att dela sina bilder från deras sida. Tänkte bara på alla som länkar bilderna från deras sida och dessutom så ser man inte de bilderna.
Rätta mig gärna om jag har fel då jag inte är säker på detta.
 
P1010086.jpg


@Rifer ovanstående är från photobucket och jag fick inget meddelande om att uppdatera eller att det kostar.

Testade en till, det gick också problemfritt

P1010109_edited.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
200
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 226
Senast: Jaasse
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp