Status
Stängd för vidare inlägg.
Knappt hann ni börja prata om kulor som trillar ner innan Fölis började klättra på sin mamma. Hon säger knappt ifrån, brukar ni säga ifrån när de gör sånt?
 
20729139_2080074932018174_3407698976610645634_o.jpg

Calle fick byta hage idag igen. Mamma häst har antagligen letat upp nån växt på det andra betet och fått sår på mulen så vi flyttade över dem till det vanliga stora istället. Calle låg och knölsov bredvid sin extramamma när jag kom och såg rätt yrvaken ut hela besöket. :)
 
Lilla busfröken, som jag är moster till :D, har hunnit bli en månad nu. Filmen är ca 1 1/2 vecka gammal.

Ska man verkligen behöva sitta fast i snöre på det här viset, va? :laugh:

Hahaha vilken gullig liten busunge! :D

Raka motsatsen till H.H som föl - han förstod inte att man fick/kunde gå med grimma och grimskaft. Så han stod och glodde på (för honom) klassiskt vis och fnorkade. :p
 
Bläää, har försökt nå mina veterinärer idag men den ena har semester och den andra hörde inte av sig så har försökt nå kliniken men det gick heller inte.

Nytt försök imorgon!

Skönt nog så är han mycket bättre sen han fick täcke på sig, knappt snorig och lite hostig, oftast i samband när han ätit lr sprungit omkring.

För övrigt, om kulorna...
Kände på min också här i fredags och jag känner också något, men det är nog inte kulorna. Dock bakifrån ser det ut som det :o
Han blir väldigt fundersam i vad tusan jag gör när jag kollar där :angel:
 
Hej!
Jag hoppar in i tråden med mitt stoföl Flawless e.Dream Boy-Firenze. Jag har tidigare bloggat och fick då utlopp för mitt behov av att nörda loss om föl & avel, men nu behöver jag ett nytt forum för att hitta likasinnade (föl-lovers)! :)

Flawi är snart 4 månader och har äntligen börjat visa någon annan gångart än räser-galopp i framstupa sidoläge. Förutom att jag tycker om hennes gångarter som verkar mjuka, flexibla & kvicka så har hon också ett riktigt drömtemperament - otroligt gott självförtroende men helt mild och alltid glad (skryt, skryt…!).

Hon föddes ganska liten, men nu är hon störst i hagen. Har inte mätt henne, men hon är inte mycket mindre än brorsan som nog är närmare 170 som 2,5-åring (hoppas hon blir lite mindre). Hur stora är era och vad tror ni om framtida mankhöjd?
17884330_898509626956126_777441023361138401_n.jpg

Ett par dagar gammal - inte så stor!
20476052_968763279930760_8986583884691522092_n.png

3,5 månader
Lite balanstrav på knögglig mark, men om man tittar noga glänser hon till ibland ;)
 
@flowequestrian välkommen! Fin fölunge, och vilken stam :love: Ang. Storlek så är vår påg som är 4 månader nästa vecka 135 cm hög. Vi hittade gamla mått häromdagen från ett stoföl vi haft som var 136 cm som 4-månaders och hon slutade på 168 cm som vuxen. Hans syster var större (minns inte hur mycket större) och är idag 173 cm så däremellan landar han nog.
 
Hej!
Jag hoppar in i tråden med mitt stoföl Flawless e.Dream Boy-Firenze. Jag har tidigare bloggat och fick då utlopp för mitt behov av att nörda loss om föl & avel, men nu behöver jag ett nytt forum för att hitta likasinnade (föl-lovers)! :)

Flawi är snart 4 månader och har äntligen börjat visa någon annan gångart än räser-galopp i framstupa sidoläge. Förutom att jag tycker om hennes gångarter som verkar mjuka, flexibla & kvicka så har hon också ett riktigt drömtemperament - otroligt gott självförtroende men helt mild och alltid glad (skryt, skryt…!).

Hon föddes ganska liten, men nu är hon störst i hagen. Har inte mätt henne, men hon är inte mycket mindre än brorsan som nog är närmare 170 som 2,5-åring (hoppas hon blir lite mindre). Hur stora är era och vad tror ni om framtida mankhöjd?
17884330_898509626956126_777441023361138401_n.jpg

Ett par dagar gammal - inte så stor!
20476052_968763279930760_8986583884691522092_n.png

3,5 månader
Lite balanstrav på knögglig mark, men om man tittar noga glänser hon till ibland ;)

Ha ha, jag trodde att det var ett ponnyföl på första bilden! Det är en av de största transformationerna jag sett tror jag. Vilken skillnad.
 
@flowequestrian välkommen! Fin fölunge, och vilken stam :love: Ang. Storlek så är vår påg som är 4 månader nästa vecka 135 cm hög. Vi hittade gamla mått häromdagen från ett stoföl vi haft som var 136 cm som 4-månaders och hon slutade på 168 cm som vuxen. Hans syster var större (minns inte hur mycket större) och är idag 173 cm så däremellan landar han nog.

Tack och detsamma! Såg bild på din fölunge och den är ju helt ljuvlig, superfin!

Jag minns att jag mätte hennes storebror regelbundet & antecknade noga, men kommer bara inte ihåg var... :confused: Jag skulle gissa att min är ungefär lika hög som er, kanske lite högre. Måste komma ihåg att mäta nästa gång!
 
Min kille växer och mår bra, fortfarande hostig men knappt snorig så han är mycket bättre. Fortfarande ingen feber och jag har pratat med veterinär också.

Som det ser ut nu blir det ingen visning den 20:e, jag som verkligen vill visa dom båda två, man kan inte alltid få som man vill har jag märkt.

Han skimlar av super snabbt, men på ett konstigt sätt tycker jag :p Han har blivit otroligt stickelhårig över hela ryggen och rumpan och det går nu ner på benen men där är han iaf mer grå och lika så börjar han bli grå i ansiktet nu.
Verkligen så kul och följa honom för det går snabbt, tänk om hans mamma hade kunnat färga ut sådär snabbt :p

Tänkte lägga in någon bild men tycker det varit halvdrygt sen man inte kan använda sig av PB, betala bara för att kunna dela bilder känns ju sådär men har funderat och funderat och tja, vi får se om jag iaf gör det :p Gillar inte imgur riktigt.
 
Blir ingen visning för oss i morgon. Liten är halt utan feber, värme, puls eller svullnad. Så himla tråkigt. Har haft Hovis ute och pratat med två proffs på fölben och veterinär och alla tycker att vi ska vila och ha is i magen bara. Idag står de inne men vi släpper ut honom i kväll när bromsen lugnat sig, på inrådan av veterinär. Så ledsamt :(
 
Blir ingen visning för oss i morgon. Liten är halt utan feber, värme, puls eller svullnad. Så himla tråkigt. Har haft Hovis ute och pratat med två proffs på fölben och veterinär och alla tycker att vi ska vila och ha is i magen bara. Idag står de inne men vi släpper ut honom i kväll när bromsen lugnat sig, på inrådan av veterinär. Så ledsamt :(

Så tråktigt, håller tummarna för att det går över snart :crazy:
 
Tack och detsamma! Såg bild på din fölunge och den är ju helt ljuvlig, superfin!

Jag minns att jag mätte hennes storebror regelbundet & antecknade noga, men kommer bara inte ihåg var... :confused: Jag skulle gissa att min är ungefär lika hög som er, kanske lite högre. Måste komma ihåg att mäta nästa gång!

Vi har egentligen två, men en av dem har haft sån otur med stram hovled och cocker-infektion att han inte fått vara med mycket, kraken.

Tror vi antecknade på almanackan som sedan slängdes. Vi skall nog ha ett eget block där fölen får en sida var i framtiden tänker jag :up: Roligt att ha kvar sånt!
 
Vi har egentligen två, men en av dem har haft sån otur med stram hovled och cocker-infektion att han inte fått vara med mycket, kraken.

Tror vi antecknade på almanackan som sedan slängdes. Vi skall nog ha ett eget block där fölen får en sida var i framtiden tänker jag :up: Roligt att ha kvar sånt!

Åh nej vad tråkigt :( Hoppas den lille repar sig och blir bättre snart! Så trist när de små blir dåliga... Vad är det för stam på den?

Ja, jag tänker också att jag ska bli lite bättre på att ha någon form av strukturerad "journal" med allt möjligt som rör fölen, kul att ha oavsett om man säljer dem (och kan dela med nya ägaren) eller behåller dem. Jag dokumenterar det mesta men på lite olika ställen.. :D
 
Åh nej vad tråkigt :( Hoppas den lille repar sig och blir bättre snart! Så trist när de små blir dåliga... Vad är det för stam på den?

Ja, jag tänker också att jag ska bli lite bättre på att ha någon form av strukturerad "journal" med allt möjligt som rör fölen, kul att ha oavsett om man säljer dem (och kan dela med nya ägaren) eller behåller dem. Jag dokumenterar det mesta men på lite olika ställen.. :D

Sjuklingen är e. Zappa (Sveriges finaste hingst i dagsläget om du frågar mig) ue. Rubiquil. Lite okänd stam här men Rubiquil är 3:a på kwpn's motsvarighet till vår BLUP. Tanken med det stoets avkommor är att de skall vara amatörvänliga och med kapacitet för i alla fall St. George då stoet gjorde de rörelserna trots gamla rygg -och bålskador.

Mamman till din, skall hon gå i avel på heltid eller vad är historien där? :)
 
Blir ingen visning för oss i morgon. Liten är halt utan feber, värme, puls eller svullnad. Så himla tråkigt. Har haft Hovis ute och pratat med två proffs på fölben och veterinär och alla tycker att vi ska vila och ha is i magen bara. Idag står de inne men vi släpper ut honom i kväll när bromsen lugnat sig, på inrådan av veterinär. Så ledsamt :(

Men vad tråkigt, hoppas det blir bra snabbt!
Inte kul när dom små är sjuka/gjort sig illa :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
666
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
715
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
255
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Jaasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp