Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår fröken var 1m när hon var 3 dagar men jag tycker det känns som om hon vuxit mkt sedan dess, nu är hon 2v. Jag undrar hur hög hon kan tänkas bli, mamma är 167cm och pappa 170cm tror jag. Vill inte gärna att hon drar iväg över 170.

Okej :)
Undrar också nyfiket hur stor min blir. Mamma är 160 och pappa 167, vill att han ska blir runt 165, vore perfekt för mig :D
 
18222637_10154333570060997_7956546048957026306_n.jpg


Och en bild på underverket :D Så glad åt att ha fått en fux, så är inte ens ledsen över att det blev en hingst :p
Stor fölunge och förstföderska så det var en ganska jobbig födsel för både sto, föl och oss :( Trodde nästan där ett tag att det inte skulle gå att få ut honom men då fick hon lite extra krafter och ut kom han.
 
Då får jag vara med i denna tråd - äntligen.
Imorse klockan 0700 så föddes en perfekt ridponnyhingst. Fux med bläs och fyra vita.

Stina hade vaxproppar igår kväll. Så jag vakade noga inatt, det syntes att det nog var på g snart, hon var ganska orolig i boxen under kvällen. Hon har haft sele på sig som larmar när det blir varmt eller hon ligger på sidan + att jag ställde klockan varje halvtimme för att kolla i kameran. Klockan 06:51 vaknade jag av klockan, jag såg direkt att nu är det nog på g, strax efter såg jag blåsan, när jag kom ut kanske 4 minuter senare så låg stoet ner efter att ha rest sig en gång, klockan 0700 var han ute. Lite hjälp att dra i framben nummer två så sa det bara slörp så var han ute.
 
Då får jag vara med i denna tråd - äntligen.
Imorse klockan 0700 så föddes en perfekt ridponnyhingst. Fux med bläs och fyra vita.

Stina hade vaxproppar igår kväll. Så jag vakade noga inatt, det syntes att det nog var på g snart, hon var ganska orolig i boxen under kvällen. Hon har haft sele på sig som larmar när det blir varmt eller hon ligger på sidan + att jag ställde klockan varje halvtimme för att kolla i kameran. Klockan 06:51 vaknade jag av klockan, jag såg direkt att nu är det nog på g, strax efter såg jag blåsan, när jag kom ut kanske 4 minuter senare så låg stoet ner efter att ha rest sig en gång, klockan 0700 var han ute. Lite hjälp att dra i framben nummer två så sa det bara slörp så var han ute.
Grattis!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
259
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Jaasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp