Föl vid sidan (körning)

Burza

Trådstartare
Jag vet inte om jag vågar prova, men OM hur knyter man fast fölis då?
På släp med grimskaft i handen känns betydligt säkrare om något skulle hända.
 
Sv: Föl vid sidan (körning)

Jag tömkörde bara mitt sto med föl bredvid. Då fäste jag fölet i grimskaft så pass kort att fölet inte kunde ta sig framför mammans bog.Och jag fäste i dragringen på selen. Aldrig vara ensam dock när man gör så.Ialla fall inte i början.Allt måste ju vänjas in .
 
Sv: Föl vid sidan (körning)

Tack för båda svaren!
Jag ska prova att tömköra först få se hur det går:idea:
 
Sv: Föl vid sidan (körning)

Hejsan!
Vi kör med våran fölis vid sidan. Fantastiskt bra träning inför framtida inkörning samt för miljöträning! Vi började med att en av oss gick bredvid och trädde in ett långt grimskaft genom dragringen men sen höll vi i istället för att binda utifall att det skulle bli panik eller nåt. Men det gick jättebra.
Nu binder vi fölis med en knut som går snabbt att dra upp om ngt skulle hända och vi binder henne kort så att hon inte kan ställa sig framför mamma. Jag har alltid någon med som kan ingripa om ngt skulle hända!
Lycka till!

strimmavidsidan2.jpg
 
Sv: Föl vid sidan (körning)

Vilken fin bild:love:
Både stoet och fölet ser så harmoniska ut!
Ditt tips med grimskaftet låter bra. Få se när jag kommer igång med körningen igen bara.
 
*Puttar upp* Är det med fördel att även ha halsring på fölet? Någon som har bilder på hur ni fäster fast i selringen och hur grimskaftet löper fast i fölet? Är transportgrimskaft att föredra?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 684
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 112
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Takire
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 474
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp