Fonder fär vetrinärvård?

Bookdragon

Trådstartare
Är det någon som vet om det finns några fonder som man kan få hjälp med veterinära kostnader ifrån?

Min lilla kisse har troligen fått juvercancer:cry: och även om hon är helförsäkrad i Folksam vilket täcker både för vård och mediciner så har jag på grund av att jag nyligen legat på sjukhus och fortfarande är under utredning, plus att jag fått extra kostnader för hemtjänst och trygghetslarm svårt att få ihop pengar till självrisken.

Var vänder man sig för att få hjälp med detta?
 
Är det någon som vet om det finns några fonder som man kan få hjälp med veterinära kostnader ifrån?

Min lilla kisse har troligen fått juvercancer:cry: och även om hon är helförsäkrad i Folksam vilket täcker både för vård och mediciner så har jag på grund av att jag nyligen legat på sjukhus och fortfarande är under utredning, plus att jag fått extra kostnader för hemtjänst och trygghetslarm svårt att få ihop pengar till självrisken.

Var vänder man sig för att få hjälp med detta?
vänner och bekanta eller släktingar?
 
Googla fond veterinärvård så är första träffen du får upp en artikel från härliga hund med massa länkar till olika fonder. Vissa bara för hund, andra även för andra djur.

Som träff två och framåt får du upp olika fonder. Vill du få smalare sökresultat googlar du fond veterinärvård katt.

Känns avigt att andra ska googla åt dig?
 
Tror det är klent med kattfonder som privatpersoner kan söka pengar hos numera. Tidigare fanns både Nelliefonden och Snuffefonden, men jag tror inte någon av dem finns kvar.

Vissa större kliniker har avtal med "finansföretag" och kan därmed erbjuda avbetalning, kan det vara ett alternativ?
 
Googla fond veterinärvård så är första träffen du får upp en artikel från härliga hund med massa länkar till olika fonder. Vissa bara för hund, andra även för andra djur.

Som träff två och framåt får du upp olika fonder. Vill du få smalare sökresultat googlar du fond veterinärvård katt.

Känns avigt att andra ska googla åt dig?

Har googlat men ingen av dom alternativ som kommer upp fungerar antigen är det ingen som svarar på numren eller så går dom till personer som inte vet något om fonden.
 
Tror det är klent med kattfonder som privatpersoner kan söka pengar hos numera. Tidigare fanns både Nelliefonden och Snuffefonden, men jag tror inte någon av dem finns kvar.

Vissa större kliniker har avtal med "finansföretag" och kan därmed erbjuda avbetalning, kan det vara ett alternativ?

Är sjukpensionär med garantipension så jag anses har inte tillräcklig inkomst för att få lån eller avbetalning.
 
Tror det är klent med kattfonder som privatpersoner kan söka pengar hos numera. Tidigare fanns både Nelliefonden och Snuffefonden, men jag tror inte någon av dem finns kvar.

Hittade Snuffefonden och har skickat in en ansökan, håll tassarna att jag får ett positivt svar.
 
Känns avigt att andra ska googla åt dig?
Fast alla är inte så drivna på att googla. Jag tycker själv att det är rätt svårt.
Sen om man är ledsen för att ens katt har fått en allvarlig sjukdom, man inte har någon att be om hjälp, och man själv är sjuk och har precis kommit ut från sjukhuset, då är det väl inte så konstigt att man spontant ställer frågan på ett forum?
 
Är det någon som vet om det finns några fonder som man kan få hjälp med veterinära kostnader ifrån?

Min lilla kisse har troligen fått juvercancer:cry: och även om hon är helförsäkrad i Folksam vilket täcker både för vård och mediciner så har jag på grund av att jag nyligen legat på sjukhus och fortfarande är under utredning, plus att jag fått extra kostnader för hemtjänst och trygghetslarm svårt att få ihop pengar till självrisken.

Var vänder man sig för att få hjälp med detta?

Men om du har en bra försäkring kan det ju inte bil allt för många tusenlappar i självrisk? Det kan ju inte vara omöjligt att få ihop.
Har du inget kreditkort? Har du kollat med de mindre nogräknade kreditbolagen om du kan låna där?
 
Men om du har en bra försäkring kan det ju inte bil allt för många tusenlappar i självrisk? Det kan ju inte vara omöjligt att få ihop.
Har du inget kreditkort? Har du kollat med de mindre nogräknade kreditbolagen om du kan låna där?
Självrisken är 1800kr + 25% vilket för mig just nu är en jättelik summa.
Har redan försökt med dom mindre nogranna kreditbolagen utan resultat.

Har fortfarande inte fått något svar från Snuttefonden men jag hoppas på det bästa
https://www.facebook.com/groups/303445659697508/?fref=ts
 
@Bookdragon har du kollat med försäkringskassan om du kan ha rätt till handikappbidrag? Har du behov av hemtjänst så bör du vara berättigad till hjälp med avgiften+ev. övriga extra kostnader http://handikappbidrag.se/merkostnader.html du har pga sjukdom. Vet du att pengar kommer inom kort så kanske det går att vänta med operationen alternativt att du kan låna av någon du känner.
 
Har du kollat med "bottenskrapet" av kreditbolag också?
Här är en lista:
https://xn--smslnonline-08a.se/lana-10000.php
Jag tycker att det är ett lite farligt råd att ge till någon som lever på en låg sjukpension.

Risken är väldigt stor att man aldrig kommer att ha ett framtida överskott som kan användas för att betala av.
Speciellt lån som har höga räntor och avgifter är olämpligt om man redan från början har mycket små marginaler i ekonomin - och dessutom vet att det kommer fortsätta vara så framöver.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 156
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 623
Hästmänniskan Jag fick mig en ordentlig flygtur från en unghäst jag hade för tre år sedan. Han precis landa i sadeln när hon reste sig i panik (av...
2
Svar
35
· Visningar
4 610
Senast: Tilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp