Fonder fär vetrinärvård?

Tror som många andra att den här tråden enbart skapades som ett "snyggare" tiggeriförsök...
Det funkade inte och nu är TS inte så intresserad av att läsa våra svar längre...
OM det ens finns en katt..
Fast varför skulle det inte kunna vara sant? Om jag var TS hade inte jag heller haft lust att skriva mer i tråden.
 
Fast varför skulle det inte kunna vara sant? Om jag var TS hade inte jag heller haft lust att skriva mer i tråden.
Fast varför då? Många har ju tipsat om olika lösningar och eventuella ingångar, att några har åsikter om att katten sen verkar gå utan vet-vård länge är väl inte så konstigt?
 
Fast varför då? Många har ju tipsat om olika lösningar och eventuella ingångar, att några har åsikter om att katten sen verkar gå utan vet-vård länge är väl inte så konstigt?
Tonen har bitvis varit både hård och anklagande och mår man dåligt, har knapert med pengar, blir beskylld för än det ena och än det andra från tiggeri till djurplågare så hade iaf jag inte skrivit mer. Det goda råden drunknar i det andra.
 
Tonen har bitvis varit både hård och anklagande och mår man dåligt, har knapert med pengar, blir beskylld för än det ena och än det andra från tiggeri till djurplågare så hade iaf jag inte skrivit mer. Det goda råden drunknar i det andra.

Initialt var det välmenta råd i princip utan undantag. De besvarades i princip inte. Sen när TS återkom, katten inte fått vård etc - då vände tonen.
 
Jag har prövat alla sätt som jag har kunnat komma på själv eller fått råd om men är man fattig och har betalningsanmärkningar så är det inte lätt.

Jag var dum nog att fråga veterinären om avbetalning när jag försökte beställa tid med resultatet att jag får inte ens en tid där utan att visa upp pengarna först och det finns inga andra kliniker inom räckhåll.

Normalt hade jag haft en reserv kassa för oförutsedda utgifter men den gick till sjukhus kostnader, sjukresor och massor med andra extrautgifter för min sjukdom sen i våras.

Jag är inte ute efter att tigga pengar utan hoppades att kunna få något tips om hur jag skulle lösa situationen och för att få prata av mig lite det är inte alltid lätt att bära allt själv som man får göra när man är ensam.

Har nu beställt tid och får ta av mat, medicin eller hyres pengarna till detta men det är min kisse värd.

Jag hoppas att det inte är juvercancer det är bara en knöl och det sitter mellan juver raderna
och hon är hur pigg som helst.
 
Jag har prövat alla sätt som jag har kunnat komma på själv eller fått råd om men är man fattig och har betalningsanmärkningar så är det inte lätt.

Jag var dum nog att fråga veterinären om avbetalning när jag försökte beställa tid med resultatet att jag får inte ens en tid där utan att visa upp pengarna först och det finns inga andra kliniker inom räckhåll.

Normalt hade jag haft en reserv kassa för oförutsedda utgifter men den gick till sjukhus kostnader, sjukresor och massor med andra extrautgifter för min sjukdom sen i våras.

Jag är inte ute efter att tigga pengar utan hoppades att kunna få något tips om hur jag skulle lösa situationen och för att få prata av mig lite det är inte alltid lätt att bära allt själv som man får göra när man är ensam.

Har nu beställt tid och får ta av mat, medicin eller hyres pengarna till detta men det är min kisse värd.

Jag hoppas att det inte är juvercancer det är bara en knöl och det sitter mellan juver raderna
och hon är hur pigg som helst.
Tråkigt att de inte kunde erbjuda avbetalning men jag kan också förstå dem, det blir väldigt mycket administrativt arbete om folk inte sköter sina avbetalningar (inte sagt specifikt att du inte skulle göra det). Som tidigare sagts så är det jätteviktigt att du pratar med din hyresvärd innan du tar av de pengarna, fråga om de kan tänka sig en avbetalningsplan. Att erbjuda en plan i god tid ger ett mycket mer seriöst intryck än att bara inte betala hela hyresbeloppet och försöka lösa det i efterhand.
Ta också med i beräkningen att det kan tillkomma (stora) kostnader vid komplikationer och efterföljande vård, att bli helt utblottad för en osäker diagnos oavsett hur kär familjemedlem katten är, bör tänkas över både en och två gånger.
 
Jag har prövat alla sätt som jag har kunnat komma på själv eller fått råd om men är man fattig och har betalningsanmärkningar så är det inte lätt.

Jag var dum nog att fråga veterinären om avbetalning när jag försökte beställa tid med resultatet att jag får inte ens en tid där utan att visa upp pengarna först och det finns inga andra kliniker inom räckhåll.

Normalt hade jag haft en reserv kassa för oförutsedda utgifter men den gick till sjukhus kostnader, sjukresor och massor med andra extrautgifter för min sjukdom sen i våras.

Jag är inte ute efter att tigga pengar utan hoppades att kunna få något tips om hur jag skulle lösa situationen och för att få prata av mig lite det är inte alltid lätt att bära allt själv som man får göra när man är ensam.

Har nu beställt tid och får ta av mat, medicin eller hyres pengarna till detta men det är min kisse värd.

Jag hoppas att det inte är juvercancer det är bara en knöl och det sitter mellan juver raderna
och hon är hur pigg som helst.
Har du provat att kontakta några katthem, bl.a. Änglakatten?
Kan tänka mig att vissa av dom (som är av åsikten att alla liv ska räddas) kan tänka sig att skjuta till eller att låna ut trots betalningsanmärkningar.
Chansa inte med pengarna till hyran utan att prata med hyresvärden först. Att stå utan bostad gör inte situationen bättre för varken dig eller katten.
 
Tråkigt att de inte kunde erbjuda avbetalning men jag kan också förstå dem, det blir väldigt mycket administrativt arbete om folk inte sköter sina avbetalningar (inte sagt specifikt att du inte skulle göra det). Som tidigare sagts så är det jätteviktigt att du pratar med din hyresvärd innan du tar av de pengarna, fråga om de kan tänka sig en avbetalningsplan. Att erbjuda en plan i god tid ger ett mycket mer seriöst intryck än att bara inte betala hela hyresbeloppet och försöka lösa det i efterhand.
Ta också med i beräkningen att det kan tillkomma (stora) kostnader vid komplikationer och efterföljande vård, att bli helt utblottad för en osäker diagnos oavsett hur kär familjemedlem katten är, bör tänkas över både en och två gånger.
Framför allt är det en väldigt osäker fordran det handlar om, speciellt när du har låg inkomst och betalningsanmärkning. Det finns en anledning att företag som lånar ut pengar på de förutsättningarna tar ränta och avgifter för det.
Så att förvänta sig att veterinär eller hyresvärd ska göra samma sak gratis är minst sagt optimistiskt tycker jag.
 
Jag har prövat alla sätt som jag har kunnat komma på själv eller fått råd om men är man fattig och har betalningsanmärkningar så är det inte lätt.

Normalt hade jag haft en reserv kassa för oförutsedda utgifter men den gick till sjukhus kostnader, sjukresor och massor med andra extrautgifter för min sjukdom sen i våras.
Men har du sökt handikappersättning från FK som @TinyWiny föreslog.
För merkostnader som vård, medicin, sjukresor etc och kommunens avgifter på hemtjänst m.m. Du kan få för 6 mån bakåt i tiden.
 
Sen vill jag ge lite sympati till TS också.
Har man nedsatt förmåga av någon orsak + pressad situation ekonomiskt (och förmodligen på fler sätt i vardagen) + inte socialt nätverk som kan supporta,
så kan det bli både tungt och svårt med att ensam tänka kring situationer då man ställs inför problem och behöver fatta beslut.

Så jag förstår verkligen behovet att bolla frågan som hon gjort här.
Behöver verkligen inte vara mer än det som ligger bakom för att skapa tråden.
 
Sen vill jag ge lite sympati till TS också.
Har man nedsatt förmåga av någon orsak + pressad situation ekonomiskt (och förmodligen på fler sätt i vardagen) + inte socialt nätverk som kan supporta,
så kan det bli både tungt och svårt med att ensam tänka kring situationer då man ställs inför problem och behöver fatta beslut.

Så jag förstår verkligen behovet att bolla frågan som hon gjort här.
Behöver verkligen inte vara mer än det som ligger bakom för att skapa tråden.

Det som jag tror många saknar, inkl mig, är just respons från TS. Det finns inget bollande i tråden, inget svar på/tankar kring tips och råd och varningar (ang hyra). Utan TS kommer in och skriver enkelriktade inlägg med väsentligen samma innehåll med ojämna mellanrum. Jag ser ärligt ingen diskussion, eller dialog, jag ser någon som bara upprepar det tidigare sagda och oftast åtminstone utan att synbart ens läst andras svar.
 

@Bookdragon har du kollat med försäkringskassan om du kan ha rätt till handikappbidrag? Har du behov av hemtjänst så bör du vara berättigad till hjälp med avgiften+ev. övriga extra kostnader http://handikappbidrag.se/merkostnader.html du har pga sjukdom. Vet du att pengar kommer inom kort så kanske det går att vänta med operationen alternativt att du kan låna av någon du känner.

Detta råd är troligen det absolut bästa i tråden. Dessutom det som om det går är det enda som inte sätter TS i skuld.

TS har inte besvarat det. Trots att hen varit in och svarat flera gånger i tråden.
Kanske har TS kollat upp det men bara nämner det inte, kanske inte. Men då det nämns att TS fått nej hos kreditbolag, febrilt söker fonder, försökt få avbetalning hos vet och upprepat sagt sig tänka ta från hyrespengarna (utan att besvara saker kring det) så känns det lite underligt det inte ens nämnts.

Och troligen är det just det i komb med ensidig kommunikation som gör att folk blir skeptiska.
 
Det som jag tror många saknar, inkl mig, är just respons från TS. Det finns inget bollande i tråden, inget svar på/tankar kring tips och råd och varningar (ang hyra). Utan TS kommer in och skriver enkelriktade inlägg med väsentligen samma innehåll med ojämna mellanrum. Jag ser ärligt ingen diskussion, eller dialog, jag ser någon som bara upprepar det tidigare sagda och oftast åtminstone utan att synbart ens läst andras svar.
I ett läge med kombo av dåliga situation i övrigt och pressande beslut att fatta skulle jag kunnat ge liknande intryck, tror jag.
Dvs. läsa, lägga på hög någon stans i huvudet, processa långsamt och sedan vara dålig på att formulerat tillbaka respons - trots att jag satte mycket värde på det folk sade.

Jag förstår det ni saknar också.
Ska inte tolka för TS räkning heller.
Ville bara nämna det, nu när TS är tillbaka, OM det skulle vara relevant för henne.
 
Jag har prövat alla sätt som jag har kunnat komma på själv eller fått råd om men är man fattig och har betalningsanmärkningar så är det inte lätt.

Jag var dum nog att fråga veterinären om avbetalning när jag försökte beställa tid med resultatet att jag får inte ens en tid där utan att visa upp pengarna först och det finns inga andra kliniker inom räckhåll.

Normalt hade jag haft en reserv kassa för oförutsedda utgifter men den gick till sjukhus kostnader, sjukresor och massor med andra extrautgifter för min sjukdom sen i våras.

Jag är inte ute efter att tigga pengar utan hoppades att kunna få något tips om hur jag skulle lösa situationen och för att få prata av mig lite det är inte alltid lätt att bära allt själv som man får göra när man är ensam.

Har nu beställt tid och får ta av mat, medicin eller hyres pengarna till detta men det är min kisse värd.

Jag hoppas att det inte är juvercancer det är bara en knöl och det sitter mellan juver raderna
och hon är hur pigg som helst.


Då hoppas jag att du fått tillåtelse av din hyresvärd att göra det, om inte hoppas jag att du är medveten om att det kan sluta med att du står utan både katt och boende och utan möjlighet att få en ny bostad. Hyresgäster som förlorat sin bostad på grund av att man inte betalat sin hyra är ännu mindre attraktiva på bostadsmarknaden än de som har betalningsanmärkningar av andra orsaker.
 
Jag har prövat alla sätt som jag har kunnat komma på själv eller fått råd om men är man fattig och har betalningsanmärkningar så är det inte lätt.

Jag var dum nog att fråga veterinären om avbetalning när jag försökte beställa tid med resultatet att jag får inte ens en tid där utan att visa upp pengarna först och det finns inga andra kliniker inom räckhåll.

Normalt hade jag haft en reserv kassa för oförutsedda utgifter men den gick till sjukhus kostnader, sjukresor och massor med andra extrautgifter för min sjukdom sen i våras.

Jag är inte ute efter att tigga pengar utan hoppades att kunna få något tips om hur jag skulle lösa situationen och för att få prata av mig lite det är inte alltid lätt att bära allt själv som man får göra när man är ensam.

Har nu beställt tid och får ta av mat, medicin eller hyres pengarna till detta men det är min kisse värd.

Jag hoppas att det inte är juvercancer det är bara en knöl och det sitter mellan juver raderna
och hon är hur pigg som helst.

Hur gick det hos vet?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 158
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 624
Hästmänniskan Jag fick mig en ordentlig flygtur från en unghäst jag hade för tre år sedan. Han precis landa i sadeln när hon reste sig i panik (av...
2
Svar
35
· Visningar
4 610
Senast: Tilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp