For Feeling avkommor?

Dingelass

Trådstartare
Nån som har det?
Temprament?


Är lite smått sugen på en pålla...
e.For feeling,ue. Beach boy

Funderar över hur FF avkommor (generellt sett) är i temprament,
så att det inte blir föör hett med BB som morfar...
 
Sv: For Feeling avkommor?

Jag har en ettårig hingst efter FF. Lugnare och oräddare häst än honom får man leta efter. Han skulle kunna gå med i vaktparaden imorgon utan problem. Trots detta är han ändå ingen slö och tråkig häst utan pigg och framåt. Med den inställningen att allt nytt måste undersökas.
Dessutom är han mycket förståndig och lättlärd.

Om det sedan kommer från far eller/och mor det vet jag inte.
 
Sv: For Feeling avkommor?

nej det vill ju till en bra kombination för ett bra temprament...
Men roligt att höra att din FFavkomma har en bra skalle!


Finns det inga fler?
 
Sv: For Feeling avkommor?

Vi har en FF åring i stallet jag står i, Amiral-Figaro ligger bakom. Jämfört med de tre andra ettåringarna i stallet är han den coolaste, men heller inte slö utan vaken och nyfiken. Mamman har lämnat några hästar av det något piggare slaget innan, och hon är själv en ganska tuff dam, så jag tror att det coola kommer från fädernet.

Här är en film på honom när han var ca 8 månader http://www.dropshots.com/Horses2#date/2006-12-21/15:13:17
 
Senast ändrad:
Sv: For Feeling avkommor?

En bekant har en JÄTTEtrevlig FF avkomma :love: Såg hon för första gången förra helgen och pratade lite med henne också, väldigt lugn och oerhört social :love: Belönades på fölpremiering med 877988=47p, Klass I och 2:a bland stofölen. Mamman har gått MSV hoppning

f.2007-04-09 ue.Irco Marco 662
RoyalFeeling.JPG
 
Sv: For Feeling avkommor?

Vad är det för häst? jag känner nämligen en e FF-BB :angel:
Feelinda heter hon, vad jag vet är hon helt cool i skallen. Och mamman (och en helbror) är också ovanligt coola fär att vara Beach Boy :p
 
Sv: For Feeling avkommor?

Beskrivningarna ovan passar perfekt på mitt stoföl efter FF - Classic. Cool som sjutton, nya saker är spännande, inte farliga. Ändå finns det nerv i henne, men hon uppträder långt mer moget än man kan förvänta av en 3-månaders fölunge. Har fått mycket beröm av vet och hovis för hennes härliga temperament!

Tillägg:
Mamman är minst sagt het i skallen, så det kommer i varje fall inte därifrån... :smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: For Feeling avkommor?

Vad är det för häst? jag känner nämligen en e FF-BB :angel:
Feelinda heter hon, vad jag vet är hon helt cool i skallen. Och mamman (och en helbror) är också ovanligt coola fär att vara Beach Boy :p

Åhhh!
spännande!
du har ingen bild?
Den jag har i åtanke heter chill out...
 
Sv: For Feeling avkommor?

Jag har en fölunge på 4½månad efter For Feeling. Han är Super mysig! Total orädd fast ändå vaken och otroligt social. Han finner sig i det mesta, såsom att ha flughuva, täcke (haft regntäcke på honom 1gång och det var inga problem), åka transport, lyfta på hovar, leda osv.

Fick klass 1 på honom på fölvisningen, 45 p. Han är dessutom ett litet matvrak som älskar kraftfoder, 5åringen är lite trött på honom då han ständigt ska i hennes hink å försöka sno hennes mat.

Han mamma är efter Bellini och innan jag valde att betäcka henne så var det allt några som sa att FF och Bellini kan nog bli skarpt, så det återstår att se den dagen Mini är så stor att man ska rida honom. Men som föl är han helt enkelt underbar!
 
Sv: For Feeling avkommor?

Ja, jag bara måste säga detta. Som ev köpare på just en For Feeling avkomma så är jag helt salig över den person som startade tråden. För nu har jag fått lite vatten på min kvarn, mycket viktig information. :bow: :bow: Som vi har letat efter en ny tävlingshäst. Läst varenda annons, ringt otaliga samtal i hela landet. Nu har det äntligen börjat likna något, att man sedan får ta del i vad alla hästmänniskor delar med sej i detta forum är värt GULD :love: :love:
 
Sv: For Feeling avkommor?

Jag har en tvååring efter FF som är både hur cool som helst men har samtidigt ett jävla humör. Han kan stå på bakbenen om det inte passar och han var inte många månader när han slog runt första gången, bara för att han inte ville gå dit jag ville. Samtidigt har jag hela tiden kunnat hämta honom i hagen utan problem, har varken brytt sig om att gå ifrån dom andra hästarna eller om dom har kommit i full galopp förbi. Annars stämmer han in på beskrivningen om att nya saker är roliga saker. Det kan iof komma från mamma som när jag skulle låta henne kolla på en pressening som låg i paddocken, gick rakt över den. Inget farligt där inte!
Men han har verkligen en underbar personlighet och är hur go som helst. Och så hoppar han kanon:love:
 
Sv: For Feeling avkommor?

jag får snart hem min lilla föl hingst ff-irco mena.:love:.. super bra tråd....
 
Sv: For Feeling avkommor?

Har en For Feeling avkomma f: 02. (ue: Werther) Hon e himla trevlig....har verkligen "hoppnerver" men samtidigt stabil i huvet. Har inte hunnit rida henne mycket då hon står med föl men jag e jätte nöjd med henne.

floraklarhimmelnrbild.jpg
 
Sv: For Feeling avkommor?

Du har ingen helbild på din häst? Hade varit himla roligt att se. Kul att du är nöjd med din häst. Hur länge har du haft henne? Undrar även hur stor hon är?

Måste säga att det verkar som om FF ger bra temprament till sina avkommor!
 
Sv: For Feeling avkommor?

Har ingen bra helbild...men här är en från visningen i helgen. Hon är ca 1.72

uppstllningeftervisning2.jpg
 
Sv: For Feeling avkommor?

Har inte någon sådan häst, men när jag var och visade mitt sto på rådgivande bedömning återkom domaren flera gånger till att rekommendera FF då jag nämnde att den dag jag betäcker min fröken ska det vara en hingst med stabilt psyke eftersom jag inte vill få en avkomma som är vildare än mitt sto (som är snäll, men suuuuperenergisk jämt). Domaren hade nämligen en FF-avkomma som som både var snygg, rörde sig bra och var fantastiskt snäll!
 
Sv: For Feeling avkommor?

Ser fin ut, synd att du inte hade något kort ifrån sidan bara. Undrar även om hon är import? För FF kom väl till flyinge 2003 om jag minns rätt, rätta mig gärna om jag har fel!

Kul ivarje fall att du är nöjd, hon ser jätte trevlig ut som sagt. Lycka till med henne!
 
Sv: For Feeling avkommor?

Ser fin ut, synd att du inte hade något kort ifrån sidan bara. Undrar även om hon är import? För FF kom väl till flyinge 2003 om jag minns rätt, rätta mig gärna om jag har fel!

Kul ivarje fall att du är nöjd, hon ser jätte trevlig ut som sagt. Lycka till med henne!

Jo, hon är en tysk import
 
Sv: For Feeling avkommor?

min e super snäll en hon har defenitivt nerver
 
Sv: For Feeling avkommor?

Har vart och hämtat en FF-BB avkomma idag. Suuuuper härligt 2 års sto. :bump: Har ALDRIG upplevt en coolare unghäst, tar verkligen allt med ro och en riktigt gosig: love: häst
 

Liknande trådar

Avel Ja, som rubriken sager, behover jag hjalp att spåna på bra hopphingstar som vi vet lamnar bra ridbarhet och avkommor som ar latta att...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 963
Senast: LucyShow
·
G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 297
Senast: Galopphopp
·
W
Avel Har ingen vidare koll på hur stor en "normal" två åring är, någon som kan gissa på eller vet om en två åring som är 158 cm nu (född 07)...
2
Svar
28
· Visningar
3 574
Senast: Witzippa
·
Avel Hur vanligt är det överhuvudtaget? Funderat på det efter att jag läst hemmahos reportaget om Quaterback...
Svar
8
· Visningar
1 985
Senast: GiG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp