För långa ridstövlar

Klaralg03

Trådstartare
Hej!

Jag har precis hittat ett par ridstövlar, superbra pris och skick. Tyvärr är ridtstöveln 3-4 cm för höga, funkar det ändå? Jag har ca 45 och dem är 39, dock kommer det sjunka en bit. Men hur mycket sjunker dem? Kommer mest rida dressyr, ute i skogen och några små hopp pass då och då. Hjälp! Mitt första par dessutom :(
 
Om stövlarna är hårda så är det nog i mesta laget även med hälkil.
Jag lärde mig den hårda vägen, mina har och kommer inte gå ner tillräckligt för att jag ska vilja använda dom. Jag får fortfarande blåmärken i knävecken och jan absolut inte hoppa i dom. Ett dressyrpass funkar om jag inte behöver gå i stövlarna före och efter.
 
Om stövlarna är hårda så är det nog i mesta laget även med hälkil.
Jag lärde mig den hårda vägen, mina har och kommer inte gå ner tillräckligt för att jag ska vilja använda dom. Jag får fortfarande blåmärken i knävecken och jan absolut inte hoppa i dom. Ett dressyrpass funkar om jag inte behöver gå i stövlarna före och efter.

Nej, och jag har ett par som visserligen "satt sig" så att knävecken går fria.
Men fotknölarna mår inte jättebra efter en heldag i de stövlarna.
Pest eller kolera...
och skavsårsplåster är en bra uppfinning.
 
Nej, och jag har ett par som visserligen "satt sig" så att knävecken går fria.
Men fotknölarna mår inte jättebra efter en heldag i de stövlarna.
Pest eller kolera...
och skavsårsplåster är en bra uppfinning.

Jag får skav på fotknölarna av mina mjuka som satt sig. Men var bara sätta i hälkilarna igen så försvann det
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Badger
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
580
Senast: Anna-Bella
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
391
Senast: Fideli
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp