Förlorat barn

Jag tror anhörig försöker ''straffa'' Ts genom att ta hennes barn. Sådana människor brukar vara otroligt manipulerande. Om jag fattat rätt så har anhörig varit ett kukhål mot Ts när Ts var ung.
Jag personligen skulle också vara rädd att säga emot någon som betett sig väldigt illa mot mig som barn, sånt sitter verkligen djupt.
Förlåt om jag förstod fel.

@Treo Du kan be att få byta handläggare på Soc.
Kan inte din sambo ''slåss'' om det här när du är så dålig?
Om det inte är officiell placering kan väl sambo åka och hämta pojken?
Det är svårt att följa din text, väldigt rörig, men förstår att huvudet är ännu rörigare. Fy fan vilken situation.
 
Det finns inte dokumenterat eller vittnen på hur du blivit behandlad av den anhöriga som ung som kan styrka det du säger.

Ja massor av människor. Pratade med en annan nära anhörig idag som sa att jag måste säga precis som det var när jag var barn och tonåring. En till anhörig har tydligt utryckt att dom verkligen inte borde få ha mitt barn alls då min anhöriga som har barnet inte är det minsta lämpligt. Men det har dom nära pratat om tillsammans utan min vetskap.
Sen borde ju soc om dom gräver lite hitta en rätt rejäl mapp om både mig och mina syskon..
 
Jag förstår inte riktigt. Soc är på er sida och säger att ni ska kämpa för att få sonen tillbaka. Det är släktingar (?) som påstår att han har det bättre hos dom?
Kämpa och bryt sen kontakten med de anhöriga. Varför ska de finnas i era liv om de bara förstör?

Vi kämpar för fullt men dom ljuger om mig och är extremt duktiga på att pratat för sig själva. Det är bara dom som verkligen känner dom som vet hur dom verkligen är dessvärre.
Deras familjehemsansvarig har jag träffat en gäng och då satt hon mest och blängde på mig och hon är helt på deras sida. Medan barnets handlaäggare säger att dom jobbar för att han ska hem så fort som möjligt. Dubbla budskap.
 
Jag tror anhörig försöker ''straffa'' Ts genom att ta hennes barn. Sådana människor brukar vara otroligt manipulerande. Om jag fattat rätt så har anhörig varit ett kukhål mot Ts när Ts var ung.
Jag personligen skulle också vara rädd att säga emot någon som betett sig väldigt illa mot mig som barn, sånt sitter verkligen djupt.
Förlåt om jag förstod fel.

@Treo Du kan be att få byta handläggare på Soc.
Kan inte din sambo ''slåss'' om det här när du är så dålig?
Om det inte är officiell placering kan väl sambo åka och hämta pojken?
Det är svårt att följa din text, väldigt rörig, men förstår att huvudet är ännu rörigare. Fy fan vilken situation.

Min anhöriga övergav mig flera gånger för jag inte passade in i hennes livsstil. För att sedan leka förälder ibland när det passade och sedan åkte jag på fosterhem igen hos mormor och morfar. Från jag var 14 bodde jag hemma, hade inga regler efter jag fyllt 15 och min låtsas pappa tagit livet av sig. Skjutsades gärna ut på fest med sprit var och varannan helg. Söp även med mina vänner och vi har då mellan 16-18. Det kallar jag bra förälder som vill impa på ungdomar och supa med dom.. hade det inte varit för min låtsas pappa som dog hade jag om jag ens bott hos mamma inte haft en regel från jag var 14 och flyttade hem.

Men nu är hon självutnämnd barnexpert trots hon aldrig tog hand om sina egna förutom när hon bodde med deras pappa...
 
Jag tror anhörig försöker ''straffa'' Ts genom att ta hennes barn. Sådana människor brukar vara otroligt manipulerande. Om jag fattat rätt så har anhörig varit ett kukhål mot Ts när Ts var ung.
Jag personligen skulle också vara rädd att säga emot någon som betett sig väldigt illa mot mig som barn, sånt sitter verkligen djupt.
Förlåt om jag förstod fel.

@Treo Du kan be att få byta handläggare på Soc.
Kan inte din sambo ''slåss'' om det här när du är så dålig?
Om det inte är officiell placering kan väl sambo åka och hämta pojken?
Det är svårt att följa din text, väldigt rörig, men förstår att huvudet är ännu rörigare. Fy fan vilken situation.

Hämta honom får vi inte utan vidare för då hade sambon redan gjort det.
 
Jag sällar mig till skaran som inte förstår varför ni inte avbryter en överenskommelse om frivillig placering, om ni nu inte vill ha det så längre.

Om ni inte vill, är det ju knappast att anse som frivillig längre.
Vet inte om jag svarat på detta, så svarar iaf.

Enligt soc har vi gått med på en frivilligplacering, men vi har aldrig skrivit under ett enda papper någonsin gällande barnet. Dom säger rakt ut att vi har rätt att bryta när vi vill, men vi har försökt men dom förhalar ändå avbrytandet. Fick idag veta av mamma att dom tydligen ska gå en kurs en gång i. Veckan från ocged nästa vecka ända till i november för att vara familjehem. Hur tänker soc där? Vi har ju varit övertydliga med att han ska flytta hem snarast..
 
Varför är barnet ursprungligen placerat hos släktingar?

Sånt är ju faktiskt inget som "bara händer"..

Om jag hade ett bra svar på det skulle jag ge det. Men ingen riktigt vet, tror inte ens soc vet vad som riktigt hände. Har ju 5 andra barn som har det bäst hemma hos oss enligt dom så varför just det barnet inte har det är konstigare.
 
Vet inte om jag svarat på detta, så svarar iaf.

Enligt soc har vi gått med på en frivilligplacering, men vi har aldrig skrivit under ett enda papper någonsin gällande barnet. Dom säger rakt ut att vi har rätt att bryta när vi vill, men vi har försökt men dom förhalar ändå avbrytandet. Fick idag veta av mamma att dom tydligen ska gå en kurs en gång i. Veckan från ocged nästa vecka ända till i november för att vara familjehem. Hur tänker soc där? Vi har ju varit övertydliga med att han ska flytta hem snarast..

Men vilka är "de" som förhalar avbrytandet? Det är väl bara att sluta flytta ungen mellan hemmen?

Om de går eller inte går kurs har ni ju inte riktigt med att göra kan jag känna. De kanske ska vara familjehem åt någon annan?
 
Vet inte om jag svarat på detta, så svarar iaf.

Enligt soc har vi gått med på en frivilligplacering, men vi har aldrig skrivit under ett enda papper någonsin gällande barnet. Dom säger rakt ut att vi har rätt att bryta när vi vill, men vi har försökt men dom förhalar ändå avbrytandet. Fick idag veta av mamma att dom tydligen ska gå en kurs en gång i. Veckan från ocged nästa vecka ända till i november för att vara familjehem. Hur tänker soc där? Vi har ju varit övertydliga med att han ska flytta hem snarast..

Hur har ni försökt hämta hem barnet? Har ni åkt dit och någon stoppat er?
Finns det inga papper som säger annat och det är frivilligt så kan ni väl visst bara åka och hämta barnet, det ska ni ju inte ens behöva fråga om eller få godkänt av någon annan för. Har någon något att säga därefter så ta det därifrån och säg då att det var som ni kommit överens om, en frivillig placering som ni kunde avbryta när ni ville och som ni nu gör för att ni inte vill ha det så längre.
 
Jag tror att ni måste hämta barnet snarast. Du förstår ju själv vart det här är på väg med byte av förskola och att din anhöriga går familjehemskurs. Ni måste agera innan det här går längre.
Och vem vet, det kanske är detta som soc väntar på, att ni agerar som föräldrar?!
 
Jag tror att man ska vara ganska försiktigt med hurudana råd man ger i en sånhär tråd där man bara har fragment av en persons uppfattning av sanningen.
Jo, jag håller helt med. Samtidigt är det ju så i huvuddelen av alla trådar Buke, att man bara får tillgång till en persons upofattning av sanningen. I det här fallet är ju soc inblandat som blr se till barnets bästa och jag hoppas ts med familj får goda råd därifrån.
 
Vi är familjehem och har en del koll.

Ni får hämta barnet. Bara att åka dit. Inget snack om den saken! SOL är SOL. Däremot kan ju soc då gå in m ett LVU men då får de göra det.

Ni ska begära advokat. Nu! Pronto. Oavsett.

Om det är en frivillig placering har ni till viss del inflytande gällande hos vem barnet placeras hos. Det är direkt olämpligt om ni känner varandra sen tidigare på det sättet. Om barnet måste bo i famhem, se för tusan till att det blir hos ngn annan. Ni ska kunna samarbeta om barnet.

Var saklig. Agera förälder och visa att ni har föräldraskills; Dvs styr upp detta. Om ni inte är lämpliga gör soc det de ska ändå. Just nu spelar ni tyvärr alla motståndare i händerna.

Det ska, på gott och (förbannat mkt) ont, riktigt jäkla mkt till, om soc ska kunna gå in och ta ett barn enl LVU.

Jag har ingen aning om, om du är lämplig eller inte, men lagen är lagen och rätt ska vara rätt. Är det en SOL, har ni rätten att hämta. Det får alla inblandade förhålla sig till. Inkl ni.
 
Sen tycker jag du inte ska fokusera på om släktingen är olämplig för att ha hand om barn rent allmänt. Det räcker att det inte är en bra placering av DITT barn.

I den frågan ska du fokusera på att du och släkting har en dålig relation, och att det finns en lång historia bakom det (spelar ingen roll vad, bara att det inte är en tillfällig oenighet).
Så OM barnet ska vara placerat, så ska det inte vara hos släktingen, utan hos någon som det finns förutsättningar att du kan samarbeta med på ett bra sätt.

Väljer ni att hämta hem kan det kanske vara en bra ide att t.ex. informera soc. och säga det finns möjlighet för dem att göra en plan på max två veckor t.ex. för att kunna informera barnet och göra en planerad övergång. Hellre än att bara stå på tröskeln och säga att barnet ska hem nu bums. Dessutom blir det soc. som får ta diskussionen med släktingen, vilket verkar som det skulle vara en fördel för dig.
 
Tack för alla svar speciellt från dom som själva är familjehem.

Soc ringde idag och vi pratade länge om min oro och min oro för att familjehemmet inte vill släppa ifrån sig mitt barn frivilligt och kommer att motarbeta oss massor spec min sambo som dom nu skyller på att vi inte kan se dom som en avlastning och ta emot deras hjälp utan vill ha hem barnet. Soc hade visst informerat dom igår att vi vill ha hem vår son.
Snabb övergång och bara hämta barnet är naturligtvis det sämsta vi kan göra för barnets skull, utan satsar på 2-3 månader mjuk övergång till sitt hem.
Idag var nog första gången jag fick bra svar från soc och riktigt bra bemötande. Hon förklarade samma sak som många andra skrivit att det är vår rättighet att bestäma att han ska hem nu och att vi har alla rättigheter på vår sida. Så vi kanske slipper ringa advokat.
Att placera honom i annat familjehem är inte alls aktuellt från deras sida och inte heller att tvångspalcera honom utan nu jobbar dom bara för hans bästa när han ska flytta hem.
Det var verkligen skönt att höra för mig och en stor sten föll från mitt hjärta.
 
Tack för alla svar speciellt från dom som själva är familjehem.

Soc ringde idag och vi pratade länge om min oro och min oro för att familjehemmet inte vill släppa ifrån sig mitt barn frivilligt och kommer att motarbeta oss massor spec min sambo som dom nu skyller på att vi inte kan se dom som en avlastning och ta emot deras hjälp utan vill ha hem barnet. Soc hade visst informerat dom igår att vi vill ha hem vår son.
Snabb övergång och bara hämta barnet är naturligtvis det sämsta vi kan göra för barnets skull, utan satsar på 2-3 månader mjuk övergång till sitt hem.
Idag var nog första gången jag fick bra svar från soc och riktigt bra bemötande. Hon förklarade samma sak som många andra skrivit att det är vår rättighet att bestäma att han ska hem nu och att vi har alla rättigheter på vår sida. Så vi kanske slipper ringa advokat.
Att placera honom i annat familjehem är inte alls aktuellt från deras sida och inte heller att tvångspalcera honom utan nu jobbar dom bara för hans bästa när han ska flytta hem.
Det var verkligen skönt att höra för mig och en stor sten föll från mitt hjärta.

Så skönt för er, håller tummarna att övergången går utmärkt!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 532
Senast: Flixon
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp