Förlovning/vigsel utan ringar?

"Mannen i mitt liv" torde väl kanske fungera redan nu. Också mannen (i förhållande till "killen") måste väl vara acceptabelt även som ogift?

Funderade just på det också. Undra vart gränsen går? Fast jag känner nog att definitionen av en kärleksrelation bygger på att man är kär? Jag kan visserligen känna mig (åtm typ ny)kär i mina vänner till och från så jag börjar irra bort mig nu tror jag :o
 
Funderade just på det också. Undra vart gränsen går? Fast jag känner nog att definitionen av en kärleksrelation bygger på att man är kär? Jag kan visserligen känna mig (åtm typ ny)kär i mina vänner till och från så jag börjar irra bort mig nu tror jag :o

Äh, det där skiter jag i. Jag är 45 bast fyllda, jag kan inte ha en "kille". Jag har en man, oavsett om jag är gift eller inte.
 
Äh, det där skiter jag i. Jag är 45 bast fyllda, jag kan inte ha en "kille". Jag har en man, oavsett om jag är gift eller inte.

Ja sorry nu tänkte jag mer på min egna relation utan namn jag så gärna velat hitta en bra benämning till :laugh: Det är dock helt OT nu då vi aldrig kommer dela något liv eller någon juridik så jag släpper det :D
 
Varför gifter man sig då?

För juridiken. Simple as that.

Vi har för övrigt ringar, maken har sin mer än vad jag har min (jag har den i regel bara på jobbet, men även där blir den ofta liggande på skrivbordet). Att vi köpte ringar gick lite av bara farten och jag vet att maken gärna ville ha en. Jag är en riktig skata och gillar allt som glittrar, så av den anledningen har jag gärna en fin ring. Har dock bara en ring, så även om jag har ringen på mig går det inte direkt att veta om vi är förlovade eller gifta.

(Jag har för övrigt inte bytt efternamn heller. Känner inget behov av att "visa" att jag och mannen "hör ihop", jag gillar mitt efternamn och mitt förnamn och makens namn ihop är i alla fall ingen snygg kombination. Maken ville inte ta mitt efternamn eftersom han gillar sitt efternamn. Vet för övrigt inte om han hade fått ta mitt efternamn, för då hade dottern också fått det och då hade hon hetat exakt som den person hon är döpt efter, och det hade varit jättekonstigt. :D )
 
En sån fart det blev på tråden, tack för alla inputs - jag har fått mycket att reflektera över.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp