Försäkring hästsläp

567/ år eller månad. Hur gammalt släp? Vad jag minns kostade mitt gamla från -93 ca 500 om året att ha försäkrad. Det nya skulle kosta 6000 hos Länsförsäkringar.
 
Har IF. Betalar typ 1400kr/år för helförsäkring som täcker skador av häst. Mitt är typat i 2000kg, och var tvungen att få genom deras företagsavdelning vet jag. Men de gav mycket bättre pris än de andra vi kollade med. Första året betalade jag bara 900kr/år, men efter det har det höjts en del.
 
ringde runt för ett par år sen och kollade villkor/pris/ersättning. Det är stor skillnad vad som ingår i försäkringen (skada orsakad av häst i släpet) och även pris. Tror jag har Folksam, ca 7-800kr och täcker inre skada.
be om offert, lönar sig!
 
LÄnsförsäkringar. Nytt CL alusläp, 1400 kg. Betalar typ 700-800 kr per år. Helförsäkrat. Täcker skada av häst
 
Jag hade IF på mitt sprillans nya boggiesläp, kostade runt 1300-1400kr/år. Och bilen var reggad i IF med. 6-7 månader senare körde jag in i en älg och kvaddade både bil och släp.

Nu vet jag inte vilken försäkring som gick in, bilens eller släpets men IF var det.
Bilen kunde dom laga så den såg ut som ny medan släpet fick jag ett helt nytt (specialbeställt från tyskland, byggt efter mina önskemål. Det var värt att vänta på)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
585
Senast: Cavallo
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
6 865
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 149
Senast: Lillefrun
·
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 169
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp