Försäkring hästsläp

Typ 7-800 kr per år, helförsäkring i Länsförsäkringar och täcker som sagt om hästen skadar släpet. Boj -2010, 1400 kg.
 
Jag betalar 870:- om året för min cheval 2017! Då är det fullförsäkring i Folksam.
Fick en skada på mitt förra släp, en kompis lånade släpet och körde emot en uthängande list som skar hål i taket på transporten. Inga problem med att få hela taket utbytt. Fick tom ersättning för namn dekaler som var påklistrade!
 
Länsförsäkringar sa att deras försäkring var då dyr för att det var mycket olyckor med hästsläp inblandade.

Så nu är den försäkrad i Folksam istället för ca 800/ år.

Försäkringen via Länsförsäkringar var "med" i köpet från fabriken eller vad man ska säga.
 
Länsförsäkringar sa att deras försäkring var då dyr för att det var mycket olyckor med hästsläp inblandade.

Så nu är den försäkrad i Folksam istället för ca 800/ år.

Försäkringen via Länsförsäkringar var "med" i köpet från fabriken eller vad man ska säga.

Knepigt. Jag betalar ca 800 för helförsäkrat hos LF som sagt. De måste räknat fel åt dig
 
Vad har ni för försäkring på era transporter och vad betalar ni? Har precis köpt nytt släp och fick en liten chock när försäkringsbrevet kom.

Sakförsäkring länsförsäkringar. Fåtalet hundralappar per år.
De täckte utan tvekan när jag klantat mig och parkerat släpet olämpligt och fått massor av snö på taket så taket gick sönder och behövde bytas.
Trots att jag berättade hur det gått till...
 
Jag betalar 78 kr/år hos länsförsäkringar :angel:
Visserligen en gammal vagn men ändå. Lite skillnad i pris.
 
Råkade köpa nytt släp lite av en slump i förra veckan, var och hämtade det i dag. Har försäkrat in det hos LF. Betalar ca 1600 kr/år, MEN då är det en uthyrningsförsäkring, dvs det är ok att jag hyr ut släpet regelbundet. De dubblar priset på de försäkringarna relativt en ”vanlig” försäkring. Eftersom jag hyr ut mitt släp mycket tycker jag den försäkringen är värd pengarna.
 
De gäller att hålla sig på totalvikt under 1990 sen blir de dyrare.

Vi har Länsförsäkringar för att de är ett av få som täcker skador som hästen gjort på insidan. 1500 om årets?! Nytt släp
Det där är en sanning med modifikation. Olika försäkringsbolag har lite olika gräns. Hos visssa ligger den på 2000 kg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
585
Senast: Cavallo
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
6 872
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 149
Senast: Lillefrun
·
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 169
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp