Försäkring vid "dyrare häst"

Ela

Trådstartare
Ni som har hästar värda 200000kr eller mer, hur har ni dom försäkrade? Vilket bolag?
Vad krävde bolaget för att ni skulle kunna teckna försäkring?
Någon som vet hur högt man kan teckna försäkring utan röntgen?
 
Ni som har hästar värda 200000kr eller mer, hur har ni dom försäkrade? Vilket bolag?
Vad krävde bolaget för att ni skulle kunna teckna försäkring?
Någon som vet hur högt man kan teckna försäkring utan röntgen?

Min är nog inte värd 200. Men jag skulle aldrig fullförsäkra en häst i den prisklassen. Det blir så satans höga månadskostnader. Så jag hade hellre bara lagt undan pengar. Jag skulle försäkra för runt 100.
De flesta bolag har 100 som gräns för hur mycket man får försäkra till utan röntgen.
Jag har haft den diskussionen med flera elever som har hästar i den prisklassen. Det är ingen vad jag vet som försäkrat fullt. Vetvård har man saftat på. Men livvärde anser de flesta blir för dyrt att hålla.
 
Min är väl inte riktigt värd så mkt men en del i alla fall. Kunde inte teckna en ny försäkring på det beloppet men fick höja hans gamla utan röntgen. Så vi har IF. Dyra men bra och inget knussel. Så jag är nöjd och med facit i hand har de betalat ut mer än vad jag betalat till dem de här två åren. Så det har varit värt det även med lite udda diagnoser...
 
Jag hade en av hästarna i 400 men då var det 80 i A1 för det var inköpsvärdet och sen resten i A2
 
Jag vet ingen som har sina värdefulla hästar fullvärdesförsäkrade. Mina står lågt i livvärde och högt i veterinärvård, hälften är dock inte försäkrade alls.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: iNHALE
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
944
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 673
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 737
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp