Förslag på innehåll i "care package"?

Manza

Trådstartare
En mycket nära vän ramlade igår och slog sig så pass illa att han bröt en kota i ryggen. Ingen större fara på taket, men det kommer ta 6-8 veckor att läka. Eftersom han själv är mycket generös mot oss, sina vänner, och bor utomlands vill vi i närmsta kompisgänget gärna passa på att ge lite tillbaka i form av ett "care package". Vi tänkte främst sånt han saknar från Sverige, typ lösgodis och livsstilsmagasin, men också lite andra saker.

Är det någon som har förslag på fina, bra saker man kan tänkas vilja ha om man har gjort sig riktigt illa? Vad hade ni velat ha? Det måste kunna skickas i paket inom Europa, kanske ska tilläggas.
 
Jag gillar hart tunbrod och forsoker fa det med mig nar jag aker fran Sverige.
Aven hart graddat hart brod (typ vika brod) slinker ofta ner i bagaget.
Beroende pa var han bor ... pepparkakor. ;)
Lakrits pulver och salt lakrits essence om han gillar lakrits.
Och, som sagt, MYCKET los godis, men blanda inte. Det smalter ihop in en solid klump om det ar varmt nagonstans pa vagen.
Svensk choklad (typ Marabou ... jag vet att det inte ar Svenskt langre) ar inte lika sot som ute i varlden och om det inte ar varmt fungerar det bra att skicka men sla in det i plast ifall att det smalter.
Om ni vet att han gillar speciella kakor, soppor, eller liknande fungerar bra i ett 'care package' aven om det finns liknande pa plats.
 
Ah, tunnbröd var en bra grej! Jag vet att han brukar äta det mjuka när han är hemma.

Han kommer hem ganska ofta, så säsongsgrejer som pepparkakor behövs nog inte. Men ska slänga ner lite Marabou också!

Funderar på om en badbomb eller liknade kan vara roligt att få? Allt behöver ju inte vara sånt han inte kan få tag i där han bor liksom :)
 
Naturligtvis bocker! Men Svenska forfattare, inte oversatta till Svenska. ;) Tunnbrodschips skulle jag nog ge en liten formogenhet for att fa har. :)
 
Tack för era svar! Som sagt så är han hemma i Sverige relativt ofta, så det måste inte bara vara sånt som man som utlandssvensk saknar. En extra lyxkant på tillvaron till en mestadels sängliggande person funkar också :)

Böcker ska jag fundera på, han läser inte jättemycket, och tunnbrödschips ska kollas upp! Tack!
 
Någon serie på DVD eller en skiva med låtar ni valt som ni vet betyder något för honom kanske? Måste man ligga still funkar ju både musik och tv som underhållning. Sudokutidning, kryssbilaga eller liknande om han gillar sådant.
 
Någon serie på DVD eller en skiva med låtar ni valt som ni vet betyder något för honom kanske? Måste man ligga still funkar ju både musik och tv som underhållning. Sudokutidning, kryssbilaga eller liknande om han gillar sådant.
Tack för idéer! Kryssbilaga är bra, vi funderade på att skicka med en Allers (något av ett internt skämt, ingen av oss är direkt i Allers-ålder). DVD kanske, men han tittar på allt online ändå...
 
Tack för era svar! Som sagt så är han hemma i Sverige relativt ofta, så det måste inte bara vara sånt som man som utlandssvensk saknar. En extra lyxkant på tillvaron till en mestadels sängliggande person funkar också :)

Böcker ska jag fundera på, han läser inte jättemycket, och tunnbrödschips ska kollas upp! Tack!
Kanske en cd bok eller två istället?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: Wonna
·
Hästhantering Har ett kallblod som är jättesnäll, lyssnar bra, följer min minsta vink, gör som man ber honom om i allting FÖRUTOM i hagen. Varje...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 114
Träning hejsan! jag har ett problem som jag tänkte fråga er lite om, rider nu ett fullblods sto som är otroligt snäll i hantering osv, men...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: Lillan86
·
Hästvård Tadaa....så var allt igång igen... :smirk: Bakgrund: Lilla Misse ramlade ner i ett dike för 10 veckor sen, slog sig Rejält och han...
Svar
5
· Visningar
1 199
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp