Första löpet, hur tidigt?

MissFideli

Trådstartare
Nyss såg det nästan ut som om Abbie tänkte börja löpa. Men hon är ju inte ens 7 mån, eller ja hon blir 7 mån 4/7.

Var det bara en förvarning eller kan det vara så att hon redan tänker löpa?
 
Mina katters mamma löpte första gången vid sex månaders ålder och blev parad då. Det var ingen som ens märkt att hon löpte :smirk:.

mandalaki
 
Alla mina 3 Britter är väldigt pratiga, så deras löp missar man inte. Yoga har en så speciell röst, så hennes löp är hemska. Abbie har en så himla barnslig röst just nu, så det blir nog inte lika jobbigt.

Jag hade tänkt och hoppats att hon skulle börja löpa vid 8 mån iaf, inte redan nu. Första löpet efter 4/12 ska hon paras på så ska hon löpa nu får hon gärna skippa varannan-veckas-löptiden :crazy:

Fia var också en smygare, hon bara låg och darrade med svansen lite.
 
Det var ingen som ens märkt att hon löpte

LYCKLIGA NI !!!!!!

Vår lilla hona ( 10 månader) löper nu. Hon är extermt högljudd annars, och just nu är det ren tortyr att ha henne i huset. Och så som regnet skvalar ute + att mina stallkattsgrabbar sitter och väntar på henne, så kan jag inte släppa ut henne idag.

Hon är förpassad till vinden på nätterna just nu.... :devil:

Ingen som vill låna en katt några dagar? :angel:
 
Mamman var inte min så jag slapp löpeländet :devil:. Fick ta hand om två lugna, fina och tysta kastrerade avkommor i stället.

mandalaki
 
hon bara låg och darrade med svansen lite.

Suck. Min försöker just nu få någon av hundarna (båda tikar) att para sig med henne. Tiken vars nos hon just högljutt snuggade ändan mot ser lite äcklad ut.... :angel:
 
Min förra honkatt steriliserade jag tidigt, och hon blev sen 26 år, så det är ett tag sen jag hade en löpkatt i huset. De andra katterna vi har är hanar (nu minns jag varför jag föredrar hanar....).

Jag blir galen av det här!!!! Hur länge håller det på? Och hur ofta? :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 119
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
633
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 394
Senast: Eurydome
·
Katthälsa Jag ska börja borsta tänderna på alla damer här hemma. Jättebra tror jag, fruktansvärt tror katterna. Tänkte börja med Maggan, som...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp