Försvunnen katt, någon som använt ett medium?

Beemergirl

Trådstartare
Hej!!

Vår katt har varit försvunnen sen den 2 dec och vi saknar honom otroligt mycket... Gör allt för att han ska komma hem igen... Ingen verkar ha sett honom, han kan ju inte bara gått upp i rök...
I söndags hade vi en IdHund som sökte, hon markerade på två ställen och vi la spår hem... Men ingen katt har vi sett.... :cry:
Kom att tänka på Saida som fanns när jag var liten och många som anlitade henne... Någon här som använt ett medium/sierska för att hitta katten och nått resultat?

Tacksam för svar! :heart
 
Är han märkt?
Är han förlustanmäld hos polisen?
Brukar finnas grupper på sociala medier som heter bortsprungna djur i ****** län eller dylikt. Har du skrivit där?
 
Lite tröst - min katt var borta i 3 månader och 2 dagar. Han hade troligtvis fått lift med en bil til len ö utan broförbindelse. Jag letade som en galning och hade också ute ID-hund som förstås inte hittade honom eftersom han var flera mil bort.

Jag lappade överallt, efterlyste på fejjan, på vilse.nu och även i lokaltidning - det var i lokaltidningen jag fick napp, jag fick hjälp att fånga honom i en fälla
 
Inte medium men en djurkommunikatör. Nu var det dock inte helt lätt att övertyga kissen om att han skulle ta och knata hem, han hade alldeles för roligt där han var och smög omkring :angel:. Han kom dock hem och visade upp sig en halv dag senare eller något sådant :).
 
Hej!!

Vår katt har varit försvunnen sen den 2 dec och vi saknar honom otroligt mycket... Gör allt för att han ska komma hem igen... Ingen verkar ha sett honom, han kan ju inte bara gått upp i rök...
I söndags hade vi en IdHund som sökte, hon markerade på två ställen och vi la spår hem... Men ingen katt har vi sett.... :cry:
Kom att tänka på Saida som fanns när jag var liten och många som anlitade henne... Någon här som använt ett medium/sierska för att hitta katten och nått resultat?

Tacksam för svar! :heart

Är han chippad/id-märkt? Kolla isof att du har rätt namn, telnummer och adress reggat i SKK och Sverak. Det kan vara helt avgörande för att få tillbaka katten, eller iallafall få information om vad som hänt om nu någon lämnat in den till polisen/vet. Sedan det vanliga, ut och lappa, lägg ut mat, fälla, locka på kvällarna. Kolla att han inte är instängd någonstans. Det finns mycket bra råd på kattpolis.ifokus och hittekatter.ifokus plus då vilse.nu och FB grupper där man kan efterlysa och få råd och hjälp.

Ring även och anmäl katten saknad till polisen. De har en speciell djursamordnare man kan prata med som lägger ut en efterlysning. Sedan är det värt att ringa till lokala polisstationen, katthem och vet - särskilt DV - om någon hittat/sett din katt så vet de att kontakta dig.

Lycka till och hoppas din katt är hemma igen snart! :up:
 
Hundar brukar ha svårt att spåra katter pga att katter oftast rör sig så vimsigt - hit o dit, och inte lämnar stark vittring. Lyssnade på ett föredrag av en spåkvinna en gång och hon sa att det är svårt att hitta katter. Hon kan se katten men då ser hon den och omgivningen där den är - ur kattperspektiv liksom, så därför hjälpte det oftast inte. Gör som jag brukar göra och be till Gud i Jesu kristi namn, han bryr sig om dig och din katt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
23 219
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 685
Senast: Lotus
·
M
Övr. Katt Hittade i morse en svårt skadad främmande katt i vår lada. Gick genom stallet för att komma till betet och titta till hästarna. Av...
Svar
13
· Visningar
1 422
Senast: Moniq
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 581
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp