Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Minusgrader ute och hundarna fick ha täcken på sig. Aysu sitt tjocka vintertäcke, men frös ändå eftersom det saknar magplatta och jag inte vet var hennes "fleecetröjor" är... :grin:

Dessutom fick de båda ha halsband eftersom jag inte orkade försöka hitta selar hemma som passar ovanpå täckena. Resultatet? Kopplen trasslade in sig i deras ben en miljard gånger. Jag KAN inte gå med halsband på hundarna, det fungerar inte. Det blir alltid trassel. Hur sjutton lyckas folk?!

Så, planen för resten av dagen: vila, sy en fleecetröja till Aysu, träna lite rally eller kanske bara leka lite och sedan vila lite till. Vi är trötta och sov till klockan 11 idag. Dårarna klagade inte det minsta :p
 
Äntligen hemma efter fyra timmar ute i blåsten. Ascot klarade sitt doftprov för eukalyptus (nosework) idag! Han var så duktig :love:. Matte var dock något seg och uppfattade inte Ascots markering direkt :o. Som tur har jag en hund som inte störs det minsta av att matte inte fattar och vill gå vidare utan Ascot han markerar igen :love:.

Efter lyckat prov blev det långpromenad över ängarna. Matte frös oerhört men Ascot var lycklig :). Nu blir det vila (ligger nedbäddad under filtar :D) och i eftermiddag blir det nosework träning. Tävling ska bokas!
 
Blev precis bortlottad från Rallylydnaden den 2:a December.
Himla besviken, vi skulle ju ta RLD F då! :( Sista tävlingen för i år skulle det vara.
 
Kungsörs BHK är bara 1,5 timmes resa bort OCH inomhus... :angel:
Justja. Det var den som jag inte orkade tänka på eftersom nybörjarklass och fortsättningsklass är olika dagar... Blir så långt att åka fram och tillbaka två dagar och jag vet inte vilken hund jag eventuellt skulle prioritera annars.
 
Floki är en sån himla klippa alltså, på förmiddagen gjorde vi uppletande och sen spår, blev ett klurigt spår över ett dike med lite vatten, och sedan tårtvinkel då jag gick vilse och fick gå längs vägen. Trodde att vi var helt vilse, men det var bara jag som var vilse, Floki visste precis vart spåret var. :love: Så jävla duktig!

Sen spenderade vi eftermiddagen hos min syster och han rullade upp sig på soffan och snarkade med hennes dotter som är 10 månader. Så himla cool! :love:
 
Jag har ju ingen hund nu, och varje ledig dag känns åtminstone delvis meningslös, för att jag inte har hund. Jag vet inte om jag behöver terapi eller en ny hund. :laugh: Jag letar kullar och tänker på möjligheter att skaffa valp varje dag. Skulle jag få tjänstledigt för valp? Förmodligen inte när jag vill och definitivt inte utan knot (fast knot kunde det ju vara värt). Ska jag säga upp mig? Jag vill ändå helst inte ha hund med mitt jobb och de nya jobbtider som väntar. Men vad får jag för jobb i stället?

Och så vill jag ju inte vänta, jag vill köpa valp NU. Herreligen vad krångligt det känns.
 
Blev precis bortlottad från Rallylydnaden den 2:a December.
Himla besviken, vi skulle ju ta RLD F då! :( Sista tävlingen för i år skulle det vara.

Men va tråkigt!! Var det två fortsättningsklasser från början?? Jag blev ej bortlottad, men är inte så sugen på att åka längre och tävla i kylan haha :cautious:
 
Det skulle ha blivit spår på morgonen tillsammans med en klubbkamrat som har en av våra uppfödningar. Han har som vi också en ung och grön hund. Och med snö på marken och snö som vräkte ner så var det ingen idé att ta ut färskingarna på spår.
Det fick bli träningshallen i stället.

Till kvällen åkte jag in till gransamhället som märkligt nog var snöfritt och gick 6 km med Skägget och Mamma Mu. Hade tänkt gå längre men det var väldigt halt på gångvägarna vid havet. Jag var ytterst när till att gå ner i splitt och det är ingen akrobatisk form jag behärskar :meh:
DGaOwuP.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 905
Senast: zassoo
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 645
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 356
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 728
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp