Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skulle ha blivit spår på morgonen tillsammans med en klubbkamrat som har en av våra uppfödningar. Han har som vi också en ung och grön hund. Och med snö på marken och snö som vräkte ner så var det ingen idé att ta ut färskingarna på spår.
Det fick bli träningshallen i stället.

Till kvällen åkte jag in till gransamhället som märkligt nog var snöfritt och gick 6 km med Skägget och Mamma Mu. Hade tänkt gå längre men det var väldigt halt på gångvägarna vid havet. Jag var ytterst när till att gå ner i splitt och det är ingen akrobatisk form jag behärskar :meh:
DGaOwuP.jpg
Jättefin bild! :love:
 
Det skulle ha blivit spår på morgonen tillsammans med en klubbkamrat som har en av våra uppfödningar. Han har som vi också en ung och grön hund. Och med snö på marken och snö som vräkte ner så var det ingen idé att ta ut färskingarna på spår.
Det fick bli träningshallen i stället.

Till kvällen åkte jag in till gransamhället som märkligt nog var snöfritt och gick 6 km med Skägget och Mamma Mu. Hade tänkt gå längre men det var väldigt halt på gångvägarna vid havet. Jag var ytterst när till att gå ner i splitt och det är ingen akrobatisk form jag behärskar :meh:
DGaOwuP.jpg
Inte jag heller, så när mina ben gled iväg i en sån så tippade jag sedan på näsan i snön, med blankis under. Och vad gör hundarna? Börjar leka. Ovanpå mig. Tack liksom! :meh:
 
Inte jag heller, så när mina ben gled iväg i en sån så tippade jag sedan på näsan i snön, med blankis under. Och vad gör hundarna? Börjar leka. Ovanpå mig. Tack liksom! :meh:

Jag gjorde en snygg framstupa dykning idag när jag sprang med Breeze för exteriörbedömningen. Oj så roligt galen boxer tyckte det var när matte kravlade omkring i snön... Det var en sån där klassiker där jag började luta längre och längre fram och visste att jag skulle ramla flera steg innan jag dök.

Däremot skippade vi själva MT:et av flera orsaker. Dels så sträckte han sig förra söndagen under träning och var halt fram till onsdag. Med tanke på dagens underlag och på att hans syster gjorde en riktigt obehaglig inbromsning när hon kom mot bitstocken på 40 meter, så vågade vi inte ta ut honom. Han väger 8 kilo mer, är normalt sett precis lika vild och har vilat i en vecka. Testledaren var tacksam också. ;P Jag hade dessutom varit inställd på att vi kanske inte skulle hinna honom ändå om det hann mörkna för mycket. Nu blev det inte så eftersom en hund bröt, men därför kändes det inte så farligt att avstå.

Dessutom hade en av hans syskon problem med hanteringen. Inget morr, inga bitintentioner, men studsade bara runt. Tror inte att underlaget direkt gjorde det lättare för testledaren att faktiskt få grepp om honom. Och det var redan innan en bit vi oroade oss för, för han kan gå upp i varv rejält i sådana situationer just när det är matte som håller i kopplet (matte har besvärliga erfarenheter sen tidigare hund som gjort att hon inte klarat av att både sätta gränser och ge honom trygghet i de situationerna). Men det håller på att bli bättre, så nu ger vi honom några månader till och kör på våren.
 
Det börjar flera agilitykurser i en hundhall nära dig, i januari/februari ;)
Då kommer jag vara stor som ett hus, (och förmodligen lika handikappad som sist) så det får bli stora dottern som får springa runt i så fall :D
Kommer ni ha mer ringträningar under våren? Såg att ni hade nu, men har lite svårt att komma iväg på helgerna nu i december :(
 
Då kommer jag vara stor som ett hus, (och förmodligen lika handikappad som sist) så det får bli stora dottern som får springa runt i så fall :D
Kommer ni ha mer ringträningar under våren? Såg att ni hade nu, men har lite svårt att komma iväg på helgerna nu i december :(

Haha, ja, men det går väl lika bra? :D
Det beror lite på om intresse finns för det, men eventuellt :) Det har varit stort intresse för den vi har nu, det finns bara en plats kvar.
 
Haha, ja, men det går väl lika bra? :D
Det beror lite på om intresse finns för det, men eventuellt :) Det har varit stort intresse för den vi har nu, det finns bara en plats kvar.
Ja men det är väl jättebra? :) Hade ju behövt gå med honom nu, medans jag fortfarande kan röra mig, men då lär jag få slåss med gubben om vem som behöver bilen :D så jag håller tummarna att ni drar igång det lagom i mars/april/maj igen :p
 
Alltså, man glömmer ju alltid hur mycket som händer på ett år!
Nästan exakt ett år mellan bilderna:
23658645_10155845714886081_888355859669267429_n.jpg

23794843_10155845714891081_8705474509437218008_n.jpg


Var hos vet i fredags med hans tass eftersom jag börjat bli nojig med den, men de tyckte den såg fin ut. Bara att vänta ut att den läker, hålla rent och ha på skyddsstrumpa.

Wachtlarna fick jaga lite igår och de gjorde riktigt fina jobb. Otis har jagat katastrofdåligt i år, men när jag och pappa uppgivet började prata om vem man kunde ge bort honom till så stack han iväg och hittade gris som han körde för fullt i 25 min, precis som att han hörde vad vi pratade om, haha. Lille vännen :heart
 
Ja men det är väl jättebra? :) Hade ju behövt gå med honom nu, medans jag fortfarande kan röra mig, men då lär jag få slåss med gubben om vem som behöver bilen :D så jag håller tummarna att ni drar igång det lagom i mars/april/maj igen :p

Ja, det är jätteroligt! :)
Haha, attans :D Det finns stor chans, vi har även pratat om att ta in någon annan utifrån och köra ett helgupplägg :)
 
Wachtlarna fick jaga lite igår och de gjorde riktigt fina jobb. Otis har jagat katastrofdåligt i år, men när jag och pappa uppgivet började prata om vem man kunde ge bort honom till så stack han iväg och hittade gris som han körde för fullt i 25 min, precis som att han hörde vad vi pratade om, haha. Lille vännen :heart
Smart kille det där som inte jobbar i onödan :D
 
Blir ingen sökträning idag - pappa behöver plötsligt bilen. Men whatever - det har snöat! :love: Pyttelite, men årets första snö none the less!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 898
Senast: zassoo
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 636
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 354
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp