Forumuppdatering

Jag vet inte om det bara är min dator eller om andra har samam problem. För mig blir det väldgit konstigt när någon citerar ett inlägg med en video i. Videon håller sig inte i citatrutan utan man ser den hänga ner över efterkommande inlägg.
http://www.bukefalos.com/threads/spel-for-galleriet-det-ar-bara-larvigt.1463278/
Skumt, för så som du beskriver det ser det inte ut på min dator...

videocitat.jpg
 
Riktigt skumt. När någon citerat en video får jag alltid visa hela citaten för att kunnaläsa den relevanta texten.
Tror det har tagits upp tidigare i tråden. Det är ett problem med chrome, som de rättat i och med version 66.
Om du uppdaterar webbläsaren bör felet försvinna.
 
Jag har ändrat lite i "widgetarna" Dagbok, Radannonser och Hästnyheter.
Nu visar de inte bara senaste inlägg utan senaste olästa inlägg.

Om man klickar på rubriken ovanför kommer man till Dagboks-, Radannons- eller Hästnyhetsforumet och kan se alla trådar inte bara senaste olästa.

Jag tror detta är bättre, vad tycker ni?
 
Skulle nyss försöka lägga in ett foto i en annan tråd, men varken läbksymbolen eller symbolen bredvid, landskap i fyrkant, fungerar.

Plus att när jag tryckte på svaraknappen kom citatet upp flera bilder och det jag skrev kom mitt i fast jag raderade min text flera gånger och verkligen kollade att pekaren var allra sist...
Trots det kom det jag skrev mitt i citatet....


Och fast jag raderade ALLT och började om från början fanns citaten och texten mitt i kvar när jag skulle skriva ett nytt svar....

Himla irriterande....
 
Hästar nu och Dagbok i högerkanten verkar inte hänga med. Just nu ligger det i Hästar nu inlägg som är 54 minuter gamla trots att det finns nya inlägg och i Dagbok visas ett inlägg från 15.58 trots att det både startats ny dagbokstråd och svarats senare än så. Övrigt nu ser ut att hänga med när nya inlägg görs.
 
Hästar nu och Dagbok i högerkanten verkar inte hänga med. Just nu ligger det i Hästar nu inlägg som är 54 minuter gamla trots att det finns nya inlägg och i Dagbok visas ett inlägg från 15.58 trots att det både startats ny dagbokstråd och svarats senare än så. Övrigt nu ser ut att hänga med när nya inlägg görs.
Jag har inte sett några sådana problem. Men kanske det kan bero på att du varit inne och läst i trådar, de visas inte där då, utan det är alltid senaste olästa tråd som visas.

Exempelvis om man markerar hela Dagboksforumet som läst, kommer inget att visas där innan det skrivs ett nytt inlägg.
 
Tack för att ni uppmärksammade mig på detta.

Jag tror jag har ändrat så att det fungerar som det gjorde förut nu.
Den söker fortfarande på relevans nu, men hur ny en tråd är gör den mer relevant, så förhoppningsvis får man bättre sökresultat nu.
 
Tack för att ni uppmärksammade mig på detta.

Jag tror jag har ändrat så att det fungerar som det gjorde förut nu.
Den söker fortfarande på relevans nu, men hur ny en tråd är gör den mer relevant, så förhoppningsvis får man bättre sökresultat nu.
Jag prövade nu, det blev samma röra som förut. Sökte på ett ord + en användare. Första träffen var från februari, där citerades ordet i användarens post. Även träff 2 var från februari medan träff 3 var från igår.
 
Som jag skrev, den söker efter relevans, men nyare inlägg ges högre relevans. Det bör innebära att en tråd med ordet i rubriken och flera gånger i tråden kommer högre än en tråd med ordet enbart en gång. Samtidigt har åldern på tråden betydelse.
Av två trådar från de senaste månaderna hamnar den med bäst relevans överst.

Om man söker efter något anser jag nog att relevans är viktigt, inte bara att tråden skrevs senast.
Annars finns möjligheten att välja Datum under avancerad sökning.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 492
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
5 997
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 998
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp