Förvara utrustning hemma

grodan21

Trådstartare
Jag är för första gången på länge hästlös. Vilket gör att jag måste tömma stallet på prylar. Då planen är att köpa häst om inte allt för lång tid, så vill jag spara majoriteten av prylarna. Men hur är bäst att förvara läderprodukter? Täcken och dylikt tänkte jag tvätta och förvara i plastbackar i icke uppvärmt utrymme.

Så hur ska jag förvara alla prylar för att det inte ska förstöras?
 
Jag är för första gången på länge hästlös. Vilket gör att jag måste tömma stallet på prylar. Då planen är att köpa häst om inte allt för lång tid, så vill jag spara majoriteten av prylarna. Men hur är bäst att förvara läderprodukter? Täcken och dylikt tänkte jag tvätta och förvara i plastbackar i icke uppvärmt utrymme.

Så hur ska jag förvara alla prylar för att det inte ska förstöras?
Läder som du är lite mindre rädd om.går att förvara i plastbackar i kyla, jag har provat men skulle inte testa mer dyrare grejer. Dyrare läder och alla flaskor inomhus.
 
Äger inte något dyrare läder, men är rädd om de träns jag har.
Jag förvarar "extraläder" utomhus i plastbackar och har gjort i många år, inga problem. Hänger det helt fritt i kontakt med luft kan det bli vitt mögel på, som ofta går att tvätta bort. Jag skulle absolut våga, som sagt med undantaget träns som kostar över 1000kr. Tvätta och smörj upp ordentligt innan bara!
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 727
Senast: Voeux
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 058
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 187
Senast: geting
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 215
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp