Bukefalos 28 år!

Foton: Hund 2009

H

Hast-hund

Någon som tagit kort från mässan idag?
Skulle vara så trevligt att se då jag missade det hela idag :o
 
Sv: Foton: Hund 2009

Jag hoppas att du får några svar och lite bilder :)
Jag skulle också varit på mässan i helgen men fick tyvärr förhinder :crazy:
 
Sv: Foton: Hund 2009

På SKK finns det några bilder från bedömningar i ringen samt rasmontrar och på alla BIR-vinnande hundar (de som ville bli fotade), var inte heller dit i år så jag har tyvärr inga bilder att visa.
 
Sv: Foton: Hund 2009

Jag var på mässan idag, men blev sen så GLÖMDE jag min kamera :o Otroligt synd! Såg på SKK's hemsida, men långt ifrån alla vackra hundar finns med där, kanske slängs fler bilder upp senare? Men nu hoppas jag på att någon med större fotosinne lägger upp sina bilder istället! ;) Blev lite förvånad över antalet RR hundar!
 
Sv: Foton: Hund 2009

Inga bilder, eftersom jag inte var där i år pga liten valpkull hemma :D

Däremot var en av de hundar jag har sålt med bibehållen avelsrätt där och gick bra, med fin kritik :banana:
 
Sv: Foton: Hund 2009

Ett STORT GRATTIS!!!
Du har ju dessutom jaktavel om jag förstått det rätt? Dubbelt upp för domaren :)
 
Sv: Foton: Hund 2009

Jo, jag avlar ju fram blivande jakthundar och den tiken är riktigt fin exteriört och har dessutom bra arbetsegenskaper. Vill dock ge henne lite mer tid och se om dessa kan bli bäst ;)
 
Sv: Foton: Hund 2009

Inga foton ännu men det kommer. Men ett super resultat på min lilla junior Nova, hon vann juniorklassen och fick ju därmed crufts kvalificering. Sedan blev hon även 4:e bästa tik! Totalt var det 61 anmälda så det är bra jobbat på sin första officiella utställning! :banana:

Gnist: Grattis! :bump:
 
Sv: Foton: Hund 2009

Inga bilder, eftersom jag inte var där i år pga liten valpkull hemma :D

Däremot var en av de hundar jag har sålt med bibehållen avelsrätt där och gick bra, med fin kritik :banana:

Nej men vad roligt grattis :D Vad är det för en slags hund då?
 
Sv: Foton: Hund 2009

Nej men Gud så spännande!!! Verkligen BRA jobbat! Haha! Grattis!!! Vad har du för hund?
*Väntar otåligt på bilder*
 
Sv: Foton: Hund 2009

Hade kameran med men glömde fota :o

Med mig hade jag två hundar som skulle in i olika ringar, en startade 10 och den andra en timme senare, med ungefär samma antal hundar före sig i ringen, lugnt, trodde jag ja..... Ena domaren var snabb och den andra inte lika snabb.
Så jag stod och räknade och kollade vilka hundar som var inne i ringarna och när det var 5 hundar före insåg jag att de skulle krocka, totalt!
Var ensam i klassen med ena hunden och tog mig raskt till ringsekreteraren för att kolla om jag kunde bli flyttad till sist i rasen och det var inga problem *pust* nu behövde jag inte klona mig, bara springa som en skållad råtta från bedömningen av ena hunden, till buren, byta hund och in i ringen med nästa hund.

Båda fick 1:a pris med Hp :banana:
 
Sv: Foton: Hund 2009

GRATTIS!!!! Gud så bra det har gått för alla Bukefalister!!!! Men vi verkar ha glömskan gemensamt haha!
 
Sv: Foton: Hund 2009

*kl*

Min kamera har sagt upp sig, men jag var med min syster som ställde sin Russkiy Toy. Det var helt bedrövligt att se hundarna i ringen :(. Flera ville bita domaren och det var en halv cirkus att visa tänderna på varenda en av dem förutom ca 3 stycken, den ena min systers.

En tjej fick till och med ta in ägaren till hunden hon visade upp som fick visa tänderna för domaren. My gosh. Inte fan åkte hundarna ut heller, en av dem blev belönad med CK och blev BIM :crazy: och en annan med en etta.

Överlag var domaren verkligen crap. Hon dömde väldigt, väldigt ojämnt och fick till och med smygläsa i papprena. Systers hund fick en tvåa, och det fick nästan 90% av hundarna. Så, ingen rolig bedömning men vi hade i alla fall trevligt under dagen!
 
Sv: Foton: Hund 2009

Åh jag blir så arg på såntdär!!!:devil:

I somras när jag ställde så var det en (många andra också som inte kunde föra sig), men särskilt en hane som inte ens kunde stå brevid de andra hanarna i konkurrensen, utan handlern tog upp honom och höll honom i famnen tills det var dags för domaren att titta på hunden.
Den hunden fick cert två dagar i rad:cool:

Då tappar man verkligen sugen :(
 
Sv: Foton: Hund 2009

Inte för att vara sån, men du var inte den enda som råkat ut för en okunnig domare. Nämner inga namn, men en viss av dem visste inte ens vad man använder en viss ras till! Hon gav en 2:a till den ena av hundarna pga att den hade för sliten PÄLS på benen :O
Att uppfödaren har fött upp rasen i ca 30 år just för rasens ARBETES syfte (därav var hunden kort trimmad), ja det skiter väl hon i, fast sen kan det nog bero på att domaren och uppfödaren inte har så lika åsikter på en rad frågor, men endå, helt klart surt!

Tur att utställning inte är viktigt i mångas ögon i alla fall! Annars hade aveln gått käpprakt åt *******!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Foton: Hund 2009

hugger sista knappen!

Min syster ställde sin kines och domaren var lite speciellt där med. Många 2 och 3 delades ut till hundar som stog för championatet. Men i slovakien har dem lite annan syn på hur kineserna ska se ut.

Iris fick en två och på kritiken stog det att hon har stela skuldror, stela vinkar bak, för högt ansat svans vilket aldrig har stått däremot vet vi om att hon har dåligt för bröst. det ända positiva på kritiken var att hon har förtjusande huvud.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 116
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 747
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 939
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 155
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp